reklama

Al. Racławickie w Lublinie. Przebudowa może ruszyć w przyszłym roku

Artur JurkowskiZaktualizowano 
Przebudowa Al. Racławickich może ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku.
Przebudowa Al. Racławickich może ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku. Małgorzata Genca
Ratusz konsultuje inwestycje z mieszkańcami. Przebudowa może ruszyć w przyszłym roku. Chodzi m.in. o buspasy na Al. Racławickich i Lipowej.

Racławickie wracają do gry o przebudowę. Ratusz odwiesił postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej. Bez niej inwestycja nie ruszy. A chodzi m.in. o utworzenie buspasów i wykonanie ścieżek rowerowych po obu stronach jezdni na Al. Racławickich.

"Papierologia" do końca roku

Inwestycja ruszy prawdopodobnie w przyszłym roku. Wcześniej ratusz nie będzie gotowy. - Oprócz decyzji środowiskowej nie mamy też m.in. dokumentacji projektowej, prawa dysponowania gruntem - wylicza Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Z „papierologią” ratusz chce się uporać do końca roku. Nie znaczy to jednak, że wiosną 2017 ruszą roboty drogowe na Al. Racławickich. - Te prace nie mogą się zbiegać czasowo z utrudnieniami w ruchu związanymi z trwającą przebudową skrzyżowania Solidarności - Sikorskiego - gen. Ducha - wskazuje Kieliszek.

Prace na skrzyżowaniu Solidarności - Sikorskiego mogą potrwać do października 2017 roku.

Pasy dla autobusów, ścieżka dla rowerzystów

Na całej długości Al. Racławickich mają być wydzielone buspasy. Pozostali kierowcy mieliby do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w stronę centrum oraz ronda, a na skrzyżowaniach byłyby dodatkowe pasy do skrętu w boczne ulice.

Z obu stron arterii miasto planuje ścieżki rowerowe. - Tam, gdzie będzie to możliwe, mają być rozdzielone z chodnikami. Chodzi o to, aby było jak najmniej punktów kolizyjnych, bo spodziewamy się w tym rejonie dużego natężenia ruchu zarówno rowerowego, jak i pieszego - tłumaczy Kieliszek.

Zmiany obejmą też ul. Lipową. Również i tu powstaną buspasy. Ma pojawić się dodatkowy prawoskręt w ul. Ofiar Katynia. Z ul. Sztajna nie można byłoby już skręcać w Lipową w lewo, podobnie jak z ul. Rowerowej.

Przebudowana zostanie ul. Poniatowskiego. Ma być poszerzona do czterech pasów ruchu. Przy czym jezdnia zostanie odsunięta od budynków znajdujących się po stronie ul. Dubois i Księżycowej.

Sowińskiego na razie w odstawce

Podobne prace jak na ul. Poniatowskiego szykowano na ul. Sowińskiego. Jezdnia miała być poszerzona do czterech pasów ruchu. Mieszkańcy powiedzieli „nie” takim zmianom. Argumentowali, że nie chcą „autostrady” w centrum miasta. Ratusz ugiął się przed protestem i wycofał z przebudowy ul. Sowińskiego. - „Etap Sowińskiego” nie będzie realizowany - dodaje Kieliszek.

Roboty w dwa lata

Koszt inwestycji jest wstępnie szacowany na 50 mln zł (bez prac na ul. Sowińskiego). Ratusz chce, aby część nakładów została sfinansowana z funduszy unijnych. - Inwestycja potrwa dwa lata - precyzuje Kieliszek.

Roboty na Al. Racławickich zaczną się prawdopodobnie od strony ronda Honorowych Krwiodawców.

Konsultacje potrwają do 9 czerwca. Z raportem oddziaływania planowanych zmian drogowych na środowisko można się zapoznać w Wydz. Ochrony Środowiska UM Lublin (ul. Zana 38). Jest on dostępny od poniedziałku do piątku, w godz. 7.30 - 15.30. - Uwagi można przekazywać osobiście: zarówno ustnie, jak i pisemnie lub mailem - wylicza Olga Mazurek-Podleśna z biura prasowego ratusza. - Drogą elektroniczną na adres: srodowisko@lublin.eu.

Plejada gwiazd na zakończenie Kozienaliów 2016 (ZDJĘCIA, WIDEO)
Przełomowa operacja w Lublinie. To szansa dla chorych na nowotwory (ZDJĘCIA)
Nightskating Lublin: Rolkarze opanowali miasto (ZDJĘCIA, WIDEO)
Wielki wyścig ulicami rozkopanego miasta (WIDEO)
Poznaliśmy Miss Polski Lubelszczyzny i Miss Polski Lubelszczyzny Nastolatek! (ZDJĘCIA, WIDEO)
Żyją na tonach czarnego złota. Przyszłość wiążą z kopalnią (ZDJĘCIA, WIDEO)

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 43

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pierdzioszek

Po co budować, przyjdą ruskie z niemcami i tak wszystko rozdupcą, w sumie w Pl musi niedługo być wojna, za duzo ludzi zrobiło sie wygodnickich, byle korek im przeszkadza, za duzo nowobogavkich cwamiaków, nie długo się im to zmienia

g
gość Lublin

Planują bus pasy, zjazdy i nastawiają znaków drogowych jak na ul. Kunickiego w Lublinie, będzie jak na placu nauki jazdy. Kto to projektuje?

j
jacek

chyba was pop...o buspasy moga być w londynie jak są 4 pasy w jedną stronę, a co do rowerzystów, niech jezdząpoza miastem, z sztajna tylko w prawo,, to może zrobić tak że wszedzie tylko wprawo ,idioci

30.05

dokonczyc Sownskiego do Nadbystrzyckiej i wtedy Gleboka nie bedzie juz takim problemem - i oczywiscie ronda zamiast sktzyzowan z sygnalizacja !!!!!!!!!!!!

30.05

... Argumentowali, że nie chcą „autostrady” w centrum miasta. Ratusz ugiął się przed protestem i wycofał z przebudowy ul. Sowińskiego. - „Etap Sowińskiego” nie będzie realizowany - dodaje Kieliszek. ... oczywiscie lepiej zeby sznur samochodow stal w ciaqlym korku i dzieki temu powietrze bylo o wiele czystsze - CIEMNOTA I DURNOTA
A kiedy zostanie dokonczona ul. Sowinskiego od Glebokiej do skrzyzowania Zana / Nadbystrzycka ?? Czy ratuszowi kiedykolwiek sie w koncu wypowiedza na ten temat ??

K
Kaja

Jak mają ludzie jeździć rowerami do pracy jak nie ma ścieżek rowerowych? Dobry podpis "ciemnota". Budowa nowych ulic nie odkorkuje miasta, rowery, komunikacja miejska już tak. Radzę poczytać trochę, szczególnie pracę duńskiego urbanisty Gehla, żeby nie wypisywać takich głupot. Pozdrawiam

K
KAMA

w pełni popieram! !! CHYBA KTOŚ MUSIAŁ ZAROBIC na fakcie ,ze zamiast udrożnic Sowinskiego ładuje się bez sensu NASZE pieniądze na inwestycje ,ktora nie wpłynie na płynność ruchu!

k
kama

busoasy to głupota i wydanie bezsenu publicznych pieniędzy! nie wpłyną na drożność ulic ani płynność ruchu! bezsensowne wydanie publicznych pieniedzy!

k
kama

O WIELE WAŻNIEJSZE BYLOBY POSZERZENIE TEGO "GARDŁA ",Z PEWNOŚCIĄ UDROŻNIŁOBY TO RUCH....NIE POJMUJĘ JAK GARSTKA MIESZKANCÓW MOŻE DECYDOWAC O BUDOWIE DROGI KORZYSTNEJ DLA MIESZKANCOW CAŁEGO MIASTA!

H
Her Kwik

O to przykład człowieka, który nie wie jak się tworzą korki w mieście...
W momencie gdyby sowińskiego miała więcej pasów i pomieściłaby więcej samochodów, te nie stałyby na racławickich i tworzyły korowód aż do lipowej, gdzie tworzyłby się kolejny ciąg samochodów, tylko wszystkie grzecznie zjeżdżały na skrzyżowaniu.
A stanie na światłach na głębokiej to też zależy od kultury jazdy i czy ludzie potrafą jeździć na suwak.

o
olo

na Jana Pawła i Armii Kr. też walnęli buspasy i miało być tak cudownie! a tylko korki ogromne spowodowało!!!codzienne nerwy rano i przy powrocie z pracy!!

K
Kwik

Chyba Tymek ul. głęboką nie jechałeś... profesjonalny test dla amortyzatorów.

G
Gość

nareszcie położą nowy dywanik na Racławickich, dobra decyzja Żuku

B
Bortłomiejszczak

Temat: Konsultacje społeczne przebudowy Al. Racławickich od Ronda
Honorowych Krwiodawców (wraz z rondem) do skrzyżowania z ul. Lipową,

Wyrażam wielkie zaniepokojenie, iż władze Lublina pod presją kilkunastu
wiecznych malkontentów wycofują się z ambitnego planu poszerzenia ulic
Poniatowskiego i Sowińskiego do standardu 2x2 w celu udrożnienia
przejazdu przez Lublina centrum pomiędzy północnymi a południowymi jego
dzielnicami.
Zaprezentowany projekt przebudowy dróg łączących ul Mieczysława
Smorawińskiego na Czechowie z ul Filaretów na LSM jest przez lubelskich
kierowców oczekiwana od kilkudziesięciu lat. Tą tak niezbędna dla
miasta inwestycje podczas poprzednich konsultacji społecznych
skrytykowała garstka malkontentów zamieszkałych na ulicach
Poniatowskiego i Sowińskiego.

Czy prezydent Żuk da się im zaszantażować, czy poświęci żywotny
interes kilkudziesięciu tysięcy Lublinian, małej garstce wiecznych
malkontentów?

Przypominam iż na ul. Lipowej i Piłsudskiego gdzie droga jest o
standardzie 2x2 bloki mieszkalne też występują blisko bulicy. Tak samo
wzdłuż ul. Muzycznej która obecnie jest modernizowana do standardu 2x2 i
pomimo protestów mieszkańców władze miasta nie dali się szantażować
protestującym , dlatego oczekujemy od władz Lublina takiej samej
zdecydowanej postawy w przypadku poszerzenia ulic Poniatowskiego i
Sowińskiego

My mieszkańcy Lublina nie chcemy nadal stać w długich korkach każdego
dnia jeżdżąc do pracy/szkoły/ na uczelnie i wracając z nich zmuszeni
jesteśmy podróżować czy to samochodami prywatnymi czy też komunikacją
miejską, gdy w godzinach szczytu przejazd tym odcinkiem zajmuje około
godziny czasu. Oprócz straty czasu taka sytuacja ma niewątpliwie
negatywny wpływ na stan środowiska, i portfeli nas wszystkich ponieważ
stojące w godzinnych korkach pojazdy mechaniczne emitują bezproduktywnie
wielkie ilości spalin, musimy płacić za benzynę/ropę/gaz który
poprzez stanie w korkach jest marnotrawiony , a marnotrawstwo jest
grzechem.

Zamieszkiwanie z centrum miasta przynosi liczne korzyści: bliska
dostępność do instytucji, Urzędów, biur, szkół, przychodni, centrów
handlowych, sklepów, zdajemy sobie z tego sprawę że jednak ma pewne i
mankamenty jak wzmożony ruch drogowy. Jeżeli komuś przeszkadza to zawsze
może przenieść się na obrzeża miasta gdzie koszty mieszkań są dużo
niższe niż w samym centrum metropolii, jaka jest nasz Lublin. Szanowni
Państwo nie można mieć wszystkiego, życie ciagle stawia nas przed
wyborami.

Podobnie jak niżej podpisany zresztą myśli większość Lublinian a na
pewno ponad 40 tys. mieszkańców miasta, którzy przez Sowińskiego i
Poniatowskiego przejeżdżamy każdego dnia Apelujemy do władz naszego
miasta by interesów większości mieszkańców Lublina, którzy oczekują
poprawy komfortu życia w mieście w centrum tego pięknego miasta nie
przedkładał na zachcianki małej garstki ludzi kierowanych przez
naczelnego oszołoma tego miasta zasiadającego w radzie dzielnicy Wieniawa
. Apelujemy do prezydenta Lublina aby nie dał się szantażować, i
powrócił do koncepcji poszerzenie ulic Sowińskiego i Poniatowskiego do
standardu 2x2 tak aby udróżnić ciąg komunikacyjny Północ-południe
łączący Czuby-LSM-Wieniawe-Czechów.

T
Tymoteusz Zgnilak

bus pasy, scieżki sreszki... asfalt poprawić powinno być priorytetem... wstyd zeby w centrum taka droga była... samochodem tragedia a motocyklem to juz całkiem katapulta na tych garbach...masakra

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3