Al. Solidarności będzie dłuższa o 5,8 km

Artru Jurkowski
Al. Solidarności będzie dłuższa o 5,8 km
Al. Solidarności będzie dłuższa o 5,8 km Wizualizacja Mosty Katowice
Ratusz robi kolejny krok do budowy przedłużenia al. Solidarności. Szuka już firmy, która przeprowadzi prace archeologiczne na terenie, gdzie będzie przebiegała droga do obwodnicy. - Roboty budowlane przy przedłużeniu alei Solidarności powinny ruszyć jesienią tego roku - zapowiada Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Nowy odcinek al. Solidarności ma liczyć 5,8 km. Z czego 3 km będą się znajdowały w granicach administracyjnych Lublina. Nowa droga ma mieć status drogi ekspresowej, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

- Budowę drogi muszą poprzedzić prace archeologiczne. Na ich wykonanie zwycięzca przetargu będzie miał czas do końca maja. Dopiero później będziemy mogli ogłosić przetarg na realizację inwestycji - wyjaśnia Kieliszek.

Ratusz szacuje, że koszt budowy 3- kilometrowego odcinka drogi do obwodnicy sięgnie 546 mln zł. - Liczymy, że ta kwota będzie jednak dużo niższa. Ostateczną wartość inwestycji poznamy dopiero po zakończeniu przetargu - mówi Kieliszek.
W tym roku magistrat przeznaczył na prace 40 mln zł. Kolejne 100 mln zł dołoży Ministerstwo Infrastruktury. Pieniądze zostały przyznane jeszcze w 2010 r. Ratusz chce jednak, aby udział ministerialnych środków w inwestycji był dużo większy. - Czekamy na decyzję w sprawie zwiększenia dofinansowania. Rozstrzygnięcie powinno zapaść po świętach wielkanocnych - dodaje Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzeczniczka prezydenta Lublina.

Ratusz liczy na co najmniej 100 mln zł. Ale nie wyklucza, że kwota może być większa.

- Prace przy budowie przedłużenia al. Solidarności po-trwają dwa lata. Połączenie byłoby gotowe najpóźniej jesienią 2014 r. - mówi Kieliszek.

To oznacza, że "miejski" odcinek drogi do obwodnicy powstanie ponad rok później niż węzeł w Dąbrowicy, do którego będzie prowadzić. Węzeł ma być gotowy w czerwcu przyszłego roku. - Do czasu zakończenia prac przy przedłużeniu al. Solidarności dojazd do Lublina będzie możliwy dotychczasową trasą ze stolicy, czyli aleją Warszawską - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Miejski-Lubelski
A gdzie jest sieć parkingów wewnątrz kwadratów kamienic? Nie oczekuję, żeby jak w Niemczech, wyślietla się jeszcze liczba wolnych miejsc na GPS. W ogrodach kamienic stoi może po 10 garaży i same płoty i trzepaki, a miejsca starczyłoby na 60-80 aut w każdym. A jeszcze jak na Strażackiej zaparkuję skośnie to "Mochery" dzwonią do Miejskich, że 3,5m na przejazd to za mało, musi być 5m, bo jak w niedzielę będą do kościła jeachać to się mogą nie zmieścić, chore. Ja podatki płacę w Lublinie, do transportu miejskiego się dokładam, choć nie korzystam. A tu nie tylko w Plazie nie zaparkuję za fee (a to był jeden z warunków budowy, podobnie jak tablica pamięci Żydom) to jeszcze niedługo parkomaty postawią i trzeba będzie przemeldować się do Śromiescia.
Cieszy mnie tylko, że przynajmniej wkrótce do Stolicy dojadę w miarę sprawnie, bo objeżdżania Kołbieli i Kurowa po dziurach mam już dosyć.
A
ART
Jak zwykle ludzie twojego pokroju mają czyste sumienie, siedzą w domowym zaciszu i skupiają się na krytyce. Podziel się swoją wizją i pomysłami, które się da zrealizować to wtedy pogadamy. Żuk jest najlepszym prezydentem Lublina w III RP - to jest moje skromne zdanie, a ja nigdy w przeciwieństwie do Ciebie nie głosowałem na partię, tylko na ludzi.
J
Ja
Mam podstawowe pytanie: dlaczego ta droga tranzytowa w mieście ma być budowana ze środków
finansowych miasta? Z tego co wiem to decyzję o budowie wydał wojewoda i to jest jego inwestycja.
J
Ja
Mam podstawowe pytanie: dlaczego ta droga tranzytowa w mieście ma być budowana ze środków
finansowych miasta? Z tego co wiem to decyzję o budowie wydał wojewoda i to jest jego inwestycja.
B
Bogdan
Przeczytałem cały artykuł ale nie znalazłem podstawowej informacji . Czy droga będzi rozbudowana na wschód, może na zachód z może wobu kierunkach. Dalej o trasie wiem tyle co przed przeczytaniem artykułu. Gratuluje precyzji Panie/Pani Artru Jurkowski.

Swoją drogą, cieszę się że już nie płacę podatków wLublinie :).
f
fddfsv
Nie stać nas na odkorkowanie miasta (no najmniej kilka brakujących odcinków dróg i wiaduktów) a funduje się nam (prawie) autostradowy wjazd do miasta. To się nazywa wschodnia fantazja. Boso ale w ostrogach.
TOTALNA BZDURA.
L
Lubelski
Ważniejszy jest szlak wschód - zachód niż na Wałsiawkę.
K
Ktoś
Ja także popieram podatnika , który nie zgadza się na taką drogą inwestycję . To jest chore. Przez ile lat nie wybudujemy żadnej ulicy w mieście . Pytam Pana Prezydenta czy po tej nowej Solidarności też będą
kursowały autobusy ? Wiem, że nie będą bo na długości 5 km nie ma ani jednego wjazdu na nią . To na pewno nie jest ulica miejska. Jeżeli do obwodnicy będzie można dojeżdżać Poligonową i innymi a jednocześnie te ulice będą służyły wszystkim mieszkańcom to tego samego oczekuję na nowej Solidarności.Kto będzie rozważny i zastanowi się nad tym proponowanym kukułczym jajem? Apeluję
o wykazanie się gospodarnością i rozwagą .
t
też podatnik
popieram podatnika
G
Gość
Prezydent powinien powiedzieć mieszkańcom całą prawdę o tej nowej trasie. Drodzy mieszkańcy Lublina, ta ulica na pewno nie będzie służyła nam. To tranzytowa ekspresówka. Taką drogę powinien budować sobie
Wojewoda lub Premier . Nie miałabym nic przeciwko jeśli byłaby to normalna ulica wpisana w układ
komunikacyjny miasta. Urzędnicy mówią delikatnie, że ta droga będzie " trochę wyobcowana". Oczekuję, że przed podjęciem ostatecznej decyzji Prezydent będzie miał odwagę podjąć rzeczową dyskusję. Przewidywane koszty za 1 km porażają. Nawet jeśli dostaniemy jeszcze 100 czy 200 milionów to i tak
z naszych podatków musimy dołożyć bez mała około 300mln. Za te pieniądze możemy rozwiązać
problem szeregu ulic oczekujących w kolejce na budowę i remonty. To nie jest czas na rozpoczynanie takiej kosztownej i nieprzemyślanej inwestycji.
M
Michał
Bilety komunikacji miejskiej prawie po 3 złote, kolega partyjny prezydenta na stanowisku w MPK z pensją 7 tys. zł, aż 10 doradców prezydenta - żaden dotychczasowy tylu nie miał, administracja w 2011 r. znacznie powiększona,
korki na Lipowej, korki na Piłsudskiego, korki na Narutowicza, GIGANTYCZNE korki na Głębokiej, miasteczko akademickie oświetlone słabiutko, podobnie jak deptak na Krakowskim Przedmieściu. Kilka dni temu kiermasz na placu pod zamkiem TRAGICZNY.
NIGDY NIE GŁOSOWAŁEM NA NIKOGO Z PO I MAM CZYSTE SUMIENIE.
A
Aki
A wie Pan jak niezwykle potrzebne i istotne dla całości ekosystemu są właśnie wyśmiewane przez Pana komary ! Jaką odgrywają rolę !Olbrzymią proszę Pana, niech Pan o tym troszeczkę poczyta to się Pan wówczas będzie mógł wypowiadać.Przez Pana wypowiedz niezwykle agresywną, wygląda całkowita ignorancja.
R
Robertos
Zauważyłem, rzecz charakterystyczną, na forum jak na komendę uaktywnili się jacyś niezidentyfikowani osobnicy, gotowi popierać największą bzdurę wymyśloną przez ratusz. Pozdrawiamy!
k
kali
Jak żyć? pytasz-odp. krótko
m
miastowny
eko-trauma się załączyła z okazji wiosny?
Dodaj ogłoszenie