Al. Solidarności w Lublinie nowa, a korki na Warszawskiej zostały bez zmian

Aleksandra Dunajska
Anna Kurkiewicz
Mimo oddania do użytku przedłużenia al. Solidarności, na al. Warszawskiej tworzą się gigantyczne korki - alarmują Czytelnicy.

W ostatni czwartek ratusz, wspólnie z GDDKiA, otworzyli przedłużenie al. Solidarności, którym można szybko dotrzeć do S17 prowadzącej do Warszawy. Do użytku oddano też wiadukt w ciągu al. Warszawskiej, nad al. Solidarności, na którym zamontowano sygnalizację świetlną. I to właśnie tam w godzinach szczytu, zwłaszcza rano, powstają korki.

- Każdy mieszkaniec Sławinka miał nadzieję, że otwarcie trasy coś poprawi. Teraz nie mamy złudzeń. Zapraszam rano na pokonanie trasy na odcinku ul. Zbożowa - rondo Honorowych Krwiodawców. Moje i nie tylko moje rozgoryczenie będzie zrozumiałe - napisała do nas pani Bożena.

Miejski Zarząd Dróg i Mostów przyznaje, że zna sprawę. I obiecuje, że postara się rozwiązać problem.

- Byłem tam w piątek i w poniedziałek rano. Rzeczywiście, do godziny 8.45 na al. Warszawskiej tworzy się korek, momentami sięgający aż do ulicy Zbożowej. Myślę, że część mieszkańców Sławina wybrała al. Warszawską jako alternatywny dla ul. Willowej sposób dotarcia do centrum miasta. Efektem są problemy na al. Warszawskiej - mówi Andrzej Matacz z Zarządu Dróg i Mostów. - W środę, najpóźniej w czwartek, zmienimy poranny cykl świateł w tym miejscu. To powinno pomóc - dodaje.

Co z Solidarności - Sikorskiego - Ducha ?

Zarząd Dróg i Mostów zastanawia się też nad zmianami w działaniu sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Solidarności, Sikorskiego i ul. Ducha. To pierwsze światła po wjeździe od strony Warszawy do miasta i to tam zatrzymuje się skumulowany ruch pędzących ekspresówką od stolicy aut. Na razie utrzymane jest więc dłuższe "zielone" dla wjeżdżających do Lublina od strony Warszawy. - Obserwujemy sytuację na tym skrzyżowaniu. Decyzje o ewentualnych zmianach będą zapadały w przyszłym tygodniu - zapowiada Matacz. Wtedy dowiemy się też, czy utrzymany zostanie zakaz skrętu z ulicy Kosmowskiej w prawo, w Północną. Został wprowadzony w związku z pracami przy budowie przedłużenia al. Solidarności.

Docelowych zmian na skrzyżowaniu Solidarności - Sikorskiego - Ducha należy się spodziewać dopiero po otwarciu obwodnicy Lublina, czyli na przełomie października i listopada. Wtedy ruch tranzytowy zostanie skierowany na nową trasę, co powinno zmniejszyć ilość aut w mieście.

Wideo

Komentarze 90

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

Fachowców ma, jakich ma, dzięki niemu w ogóle coś się buduje. Mam nadzieję, że się nie mylę.

P
Piotr

Lejek spowalniający ruch tworzą lewoskręt w Sławinkowską (niezbędny?) i zatoczka autobusowa tuż przed sygnalizacją. Przystanek tam moim zdaniem nie jest konieczny, zamiast niego lepiej było zrobić szerszy, mieszczący dwa pasy ruchu najazd na wiadukt. Wypowiedź p. Matacza, który odpowiedzialnością obarcza kierowców z Willowej - żenująca, człowiek się gotuje czytając takie pie .....

j
ja

Szału można dostać!!!!

j
jon

ale coś trzeba robić , bo przebudowa i modernizacja ulic, to brnięcie w ślepy zaułek
czyli wyprowadzać stopniowo auta osobowe z centrum miasta , i budować sprawną , nowoczesną i niedrogą komunikację miejską

j
jon

ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem chyba ?
liczba pojazdów na 1000 mieszkańców !
a w największych polskich metropoliach - podbnie

A
Artur

...ponieważ zjeżdżają na nowy wylot uważając, że są tam zjazdy. Samochody błyskają kierunkowskazem, przy wiaduktach ulic Mgielnej i Głównej, siarczyście kur***ją jadąc wolniutko w stronę "Bidy".

A
Artur

.... jeden dureń projektował drugi zatwierdził. Teraz powinni zadośćuczynić społeczności.

A
Artur

.... jeden dureń projektował drugi zatwierdził. Teraz powinni zadośćuczynić społeczności.

A
Artur

Obciążyć kosztami budowy bezkolizyjnego zjazdu z al. Solidarności w al. Warszawską
oraz powrotu do dwóch pasów osoby zatwierdzające projekt.

m
miastowy

to wszystko żukowi fachowcy najwyższej klasy jak ich wódz, zresztą doktor ekonomii niestosowanej nigdzie oprócz Lublina

A
Artur

Wybudować bezkolizyjny zjazd z al. Solidarności na al. Warszawską !!!!

A
Artur

Usunąć wyspę i tym sposobem wrócić do dwóch pasów od Warszawy na al. Warszawskiej !!!!

J
Jarosław

Tylu fachowców, że aż głowa boli. Gdzieście wszyscy byli, jak rozpoczynali budowę?

P
Prawdziwy Polak Katolik

A to dlatego, że budowali wyjazd na Warszawę, a nie dojazd do Sławinka dla nowobogackich buraków. Jak nie chcesz stać w korkach to się wynieś z miasta na wiochę z której przyjechałeś.

o
olo

Bo co za głąb zrobił zwężenie do 1 pasa!!! drugi błąd to sygnalizacja świetlna na każdym kroku...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3