Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Al. Solidarności w Lublinie pojedziemy z prędkością 80 km/h?

JAXA
Aleja Solidarności w Lublinie
Aleja Solidarności w Lublinie Jacek Babicz
Na części ulic w Lublinie można podnieść dopuszczalną prędkość. Ratusz analizuje, gdzie są możliwe takie zmiany. Czytelnicy Kuriera wskazują swoje propozycje.

- Trzeba wykorzystać możliwości, jakie daje układ lubelskich ulic. Po wielu z nich można by poruszać się szybciej niż określają to obecne limity. Przy czym nie chodzi o pojedyncze ulice, ale stworzenie korytarzy drogowych, które umożliwią szybki przejazd przez Lublin - argumentuje Andrzej Link z Lublina.

Przedstawił koncepcję zmian dopuszczalnej prędkości na ok. 40. ulicach. To kolejne propozycje w drogowej akcji Kuriera.

- Najwyższa prędkość mogłaby sięgnąć 80 km/h. Taki limit mógłby obowiązywać np. na Solidarności, od al. Warszawskiej do Kompozytów Polskich, na Jana Pawła II na nowo wybudowanym odcinku, Unii Lubelskiej, Witosa oraz części Głębokiej - wylicza Andrzej Link.

- To radykalna propozycja i chyba zbyt daleko idąca. Naszym zdaniem, maksymalna prędkość na wybranych ulicach, mówimy o trasach dwujezdniowych, to 70 km/h - ocenia Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Kolejna propozycja naszego Czytelnika dotyczy ulic, na których limit prędkości miałby zostać ustanowiony na poziomie 70 km/h. - Głównie chodzi o tzw. wyjazdówki z Lublina - wskazuje Link. Na liście są m.in. Turystyczna, Kraśnicka, Droga Męczenników Majdanka, Zemborzycka, Warszawska, Choiny. Ale też Piłsudskiego oraz fragmenty Zana, Filaretów, Nadbystrzyckiej.

Koncepcję zmian uzupełniają ulice, gdzie limit prędkości mógłby wynosić 60 km/h. Chodzi np. o Racławickie, Lipową, część Głębokiej, Zamojską.

- Sprawdzamy, na których lubelskich ulicach limity prędkości mogą być podwyższone. Analiza jest wykonywana równolegle z wiosennymi przeglądami dróg - dodaje Kieliszek.

Urzędnicy robią to na polecenie prezydenta Lublina. Pierwsze efekty już są. W lutym z ul. Krochmalnej zniknął znak ograniczający prędkość do 40 km/h. Ratusz myśli też o zmianie limitu prędkości - z 50 km/h do 70 km/h - na części al. Smorawińskiego oraz Jana Pawła II. Tak jest już np. na Unii Lubelskiej, Andersa czy Spółdzielczości Pracy, od ul. Związkowej do granic miasta.

- Zanim zdecydujemy się na wprowadzenie zmian, nasze propozycje musi zaakceptować policja - uzupełnia Kieliszek.

Wiadomo, jakie ulice raczej nie mają co liczyć na podwyższenie limitu prędkości. - Na przykład na al. Andersa. Tam kierowcy jeżdżą nawet 100 km/h. Przy takiej prędkości nie ma szans, aby wyhamować przed przejściem dla pieszych łączącym dwa osiedla. A piesi czują się na nim bardzo bezpiecznie, bo przejście jest dobrze oznakowane - wskazywał już dwa miesiące temu Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski