Serwisówka jest budowana na obrzeżach Ogrodu Botanicznego. - Dopiero po jej wykonaniu będziemy mogli zamknąć al. Warszawską dla ruchu - podkreśla Kieliszek.
Zamknięcie al. Warszawskiej jest związane z budową wiaduktu, po którym ta ulica będzie przebiegała nad al. Solidarności. Wiadukt ma być gotowy dokońca 2013 r. - Zanim wprowadzimy zakaz ruchu, przez kilka dni będziemy testować wykonaną drogę objazdową - dodał Kieliszek.
Prace na al. Warszawskiej to element robót związanych z przedłużeniem al. Solidarności do węzła Dąbrowica na przyszłej obwodnicy Lublina.
Al. Solidarności ma być dłuższa o 5 km. Droga będzie miała status trasy ekspresowej. Ma mieć dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. 3 km nowej jezdni będzie znajdowało się w granicach administracyjnych Lublina. Ten odcinek wybuduje miasto. Wyremontowany ma być też 800-metrowy odcinek istniejącej już al. Solidarności.
Powstanie m.in. pięć wiaduktów, dwa mosty, ekrany akustyczne.
Prace przy budowie nowego odcinka al. Solidarności ruszyły we wrześniu. Jest to najkosztowniejsza inwestycja drogowa Lublina. Prace pochłoną 319,7 mln zł (w 85 proc. będą sfinansowane z funduszy UE).
Inwestycja ma się zakończyć najpóźniej do września 2014 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?