Przypomnijmy: Lublin miał być pierwszym polskim miastem, w którym pojawią się billboardy o tematyce ateistycznej/agnostycznej. To część kampanii, która ma pokazać, iż osoby niewierzące stanowią ważną część społeczeństwa.
Sfinansowane z darowizn ogłoszenia zaplanowano też w Częstochowie, Świebodzinie, Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Rzeszowie i Przemyślu. Jednak o ile tam akcja nie napotkała przeszkód, o tyle w Lublinie nie było tak łatwo.
- Mimo wcześniejszych ustaleń, lubelska firma Modart Outdoor zrezygnowała z powieszenia naszych billboardów. Powiedziano nam nieoficjalnie, że agencja nie chce psuć sobie relacji z Kościołem - mówi Dorota Wójcik, prezes Fundacji Wolność od Religii. - Kilka innych lubelskich agencji też powiedziało nam "nie".
W rozmowie z Kurierem Lubelskim przedstawiciel firmy Modart Outdoor zaprzeczył powiązaniom decyzji z wpływem Kościoła. Stwierdził, że "na odmowę wpłynęło wiele czynników" i że "to fundacja nie podpisała stosownej umowy".
Z tą wersją nie zgadza się Dorota Wójcik. Zapewnia jednak, że akcja dojdzie do skutku. - Może uda się wynająć powierzchnię od ogólnopolskiej firmy, a w razie potrzeby wynajmiemy lawetę, na której umieścimy billboard i będziemy jeździć po mieście - mówi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?