Audyt, zakup pojazdów elektrycznych, nowe linie autobusowe. Świdnik chce własnej miejskiej komunikacji

Gracja Grzegorczyk
Gracja Grzegorczyk
Mieszkańcy Świdnika najczęściej korzystają z linii 55
Mieszkańcy Świdnika najczęściej korzystają z linii 55 Małgorzata Genca/Archiwum
Władze Świdnika zapowiadają przeprowadzenie audytu linii autobusowych. Jednocześnie klarują się plany związane z budową dworca przesiadkowego oraz pozyskaniem dotacji z Funduszy Norweskich na zakup autobusów elektrycznych.

Świdniczanie mają obecnie do dyspozycji trzy linie dzienne oraz jedną nocną. Okazuje się, że najczęściej wybierana przez pasażerów jest linia numer 55, która biegnie pomiędzy Świdnikiem a Lublinem. Z kolei przedłużenie linii 35 sprawiło, że dostęp do komunikacji miejskiej uzyskało osiedle Adampol i okolice al. Armii Krajowej. Miasto ma jednak szereg nowych planów, jeśli chodzi o linie autobusowe. Wcześniej konieczne jest jednak przeprowadzenie audytu.

- Naszym głównym celem jest poznanie opinii mieszkańców na temat zmian wprowadzonych w zeszłym roku i nie tylko – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza Świdnika. – Dotychczas spotkaliśmy się jednak z mieszanymi opiniami.

Początkowo planowano, że audyt komunikacji przeprowadzi zewnętrzna firma. Zostanie on jednak przeprowadzony przez urzędników ze świdnickiego ratusza.

Władze miasta cały czas podkreślają, że konieczne jest w przyszłości zorganizowanie wewnętrznej komunikacji autobusowej obsługującej tylko Świdnik. Własna linii zbierałaby pasażerów z całego miasta i dowoziła na dworzec przesiadkowy Park and Ride, który jest w budowie. Kwestia ta związana jest z kosztami komunikacji miejskiej, jakie ponosi miasto każdego roku. To ponad milion złotych.

Dalsze decyzje zapadną dopiero po przeprowadzonym audycie.

Zmiany w komunikacji miejskiej uzależnione są od otrzymania przez Świdnik pieniędzy z Funduszy Norweskich. Miasto zakwalifikowało się do grupy finałowej i ma szansę na 10 mln euro. Jednym ze zgłoszonych pomysłów jest wysłanie na ulice miasta 2-3 autobusów elektrycznych, samodzielnie bądź we współpracy z MPK Lublin.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

ś
świdniczanin
7 marca, 10:57, Lubelak:

Ja bym w Świdniku jeszcze tarasy zamkowe wybudował byle nie widzieć rejestracji lsw w Lublinie.

a ja bym odesłał cię do abramowic,aby nie widzieć twoich durnych wypocin tutaj

d
doktor
7 marca, 14:08, Ziks:

Tak i jeszcze czego może dostępu do morza!!!

dobrze by było jakbyś miał dostęp do swojego rozumu,ale to dla ciebie za trudne zadanie

G
Gość
7 marca, 9:09, Gość:

po co komu linie autobusowe liczące 5-6 przystanków?...autobus ledwo wyjedzie w trasę a już będzie dojeżdżał na końcowy...

Nie masz nawet pojęcia, jak rozrósł się Świdnik.

Poza tym jest miastem powiatowym i dość dziwne jest, że w takim mieście nie ma komunikacji miejskiej, najwyższy czas to naprawić!!!

j
ja

Co za absurdalny pomysł. Jedyne czego Świdnik potrzebuje w kwestii komunikacji, to lepsze połączenia z Lublinem. I tak 90% pracujących do Lublina dojeżdża. W zasadzie należałoby pomyśleć o połączeniu obu miast w jeden organizm. Wszyscy by na tym zyskali, no może poza obecnymi pisiorskimi władcami Świdnika.

PS. i tak jest lepiej niż kiedyś. Pamiętam lata, kiedy jeździły tylko busy. To była dopiero Azja!

G
Gość
10 marca, 0:36, Jaaaa:

Wprowadzic wiecej autobusow po 22 w swidniku i do niego.bo ludzie nie maja jak wracac po 2zmianie lub jechac na nocki



W niedzielę do pracy na 6 rano w Lublinie nie dojedziesz.Przewożnicy wybierają bardziej atrakcyjne godziny. Kolej również w dni wolne tak wcześnie nie je-ździ.Jak tu żyć.

J
Jaaaa

Wprowadzic wiecej autobusow po 22 w swidniku i do niego.bo ludzie nie maja jak wracac po 2zmianie lub jechac na nocki

G
Gość

Budowa dwóch dworców przesiadkowego i kolejowego w najbliższym czasie ? Dla wygody podróżnych powinien być jeden.

Dotację przeznaczyć na zakup dwuczłonowych np.Elfów i stworzyć początki kolei metropolitalnej.

Trasa Lublin Zach -Lublin Lublin PŁN.-ŚWIDNIK Miasto i w mirę potrzeb Lotnisko.

G
Gość
7 marca, 10:57, Lubelak:

Ja bym w Świdniku jeszcze tarasy zamkowe wybudował byle nie widzieć rejestracji lsw w Lublinie.

7 marca, 15:38, Gość:

Lubelska cebula ma się dobrze. Szkoda że pada cieniem na fajne społeczeństwo Lublina...

lubelska cebula to mieszkaniec wsi lublin chuba

K
Krakus

W Krakowie podobnie jak Andrzej z Warszawy napisał buraków z Lublina łatwo poznać bo [wulgaryzm] mają powyżej głowy. Od czasu do czasu jestem na lubelszczyźnie w Lublinie, Chełmie, Świdniku czy Puławach, ale takich kompleksów jak buraki z lublina nie spotkałem w innym mieście. Cóż burak to burak.

A
Andrzej z Warszawy

Buraki z Lublina szczekają znowu. Jak byłem w buraczanym Lublinie to ta wieś co się zowie Lublinem można przejść na piechotę. A cebula z Lublina na odległość poznaje w Warszawie. Kompleksy wiejskie wsiochow z Lublina są widoczne w każdym komentarzu buraków z Lublina.

L
Lola

No tak może jeszcze wewnętrzne linie lotnicze uruchomić?

G
Gość
7 marca, 10:57, Lubelak:

Ja bym w Świdniku jeszcze tarasy zamkowe wybudował byle nie widzieć rejestracji lsw w Lublinie.

Lubelska cebula ma się dobrze. Szkoda że pada cieniem na fajne społeczeństwo Lublina...

Z
Ziks

Tak i jeszcze czego może dostępu do morza!!!

L
Lubelak

Ja bym w Świdniku jeszcze tarasy zamkowe wybudował byle nie widzieć rejestracji lsw w Lublinie.

J
Jak głeboko w d....?

Fundusze Norweskie? Świdnik zakwalifikował się? No to możecie się zdziwić, kiedy Norwegowie dowiedzą się o uchwale radnych anty LGBT, oni są wyczuleni na punkcie równouprawnienie a Polacy tak naprawdę mają to głęboko w doooopie.

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie