- Al. Racławickie i ul. Lipowa to podstawowe ciągi komunikacyjne generujące największe potoki pasażerskie ze wszystkich dzielnic Lublina i główny punkt docelowy dla pasażerów – podkreśla Sławomir Podsiadły, z-ca dyrektora ds. przewozów ZTM Lublin.
Organizator transportu zbiorowego w mieście zajął stanowisko w spawie możliwych zmian w ruchu podczas wielkiej przebudowy Racławickich i Lipowej. I stawia sprawę jasno.
- ZTM wnioskuje o wprowadzenie czasowej organizacji ruchu dla dróg istniejących i będących w obszarze przebudowy z utrzymaniem ruchu transportu zbiorowego na ul. Lipowej i Al. Racławickich wraz z ulicami dojazdowymi, tj. Sowińskiego, Długosza Okopową, Krakowskim Przedmieściem, al. Warszawską, al. Sikorskiego, al. Kraśnicką na każdym etapie prowadzonych prac – informuje Podsiadły.
Mówiąc prościej: komunikacja miejska ma jeździć po Racławickich i Lipowej bez względu na to, co będzie robione i gdzie będą wykonywane te prace. Ograniczenia w ruchu mogą się pojawić. Ale tylko dla samochodów indywidualnych.
ZTM wskazuje też na powody takiego stanowiska. Okazuje się, że chodzi o pieniądze. Zarząd nie ma po prostu kasy na sfinansowanie objazdów.
Decyzja ZTM to też oficjalna wytyczna do organizacji prac przez przyszłego wykonawcę przebudowy ulic. Pasażerowi mogą być z tego zadowoleni. Pod warunkiem, że… wytyczne się nie zmienią. Taka sytuacja była np. z pracami prowadzonymi w ub. roku na ul. Fabrycznej. Tam też na etapie przetargu kategorycznie wykluczono zamknięcie ulicy na czas robot dla komunikacji miejskiej. Gdy inwestycja ruszyła, ratusz jednak zmienił zdanie. I Fabryczna była całkowicie nieprzejezdna przez ok. dziewięć miesięcy. A autobusy i trolejbusy korzystały z objazdów przez Wolską i 1 Maja.
Co z tymi drzewami
- Uczestnicząc w dyskusji na temat przebudowy Al. Racławickich, bardzo często marginalizujemy towarzyszący jej wątek remontu ulicy Lipowej i koncepcji likwidacji znajdujących się tam drzew. Tymczasem właśnie ten aspekt stanowi jeden z kluczowych punktów zapalnych koncepcji ujętej w tegorocznych planach budżetowych jako zadanie priorytetowe – podkreśla Marcin Nowak, wiceprzewodniczący Rady Miasta Lublina.
W interpelacji skierowanej do prezydenta Lublina pyta m.in. ile dokładnie drzew ma być usuniętych.
Wzdłuż Al. Racławickich rośnie 396 drzew, Poniatowskiego - 173 drzewa, a Lipowej - 69 drzew.
- Do przesadzenia planowane jest 37 drzew na Al. Racławickich i 46 drzew na ul. Poniatowskiego. Usunięte zostanie 26 drzew (spośród pierwotnie planowanych 88) na Al. Racławickich i 73 drzewa (spośród 109 planowanych do wycięcia) na ul. Poniatowskiego. Na ul. Lipowej do przesadzenia zostanie 19 drzew, a do usunięcia 11 (spośród planowanych 29) – wylicza Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza.
- Ostateczna wersja dokumentacji uwzględnia zmiany i stanowi kompromis – chcemy zachować lub przesadzić możliwie największą liczbę drzew w pobliżu inwestycji – podkreśla Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Przebudowę Racławickich, Poniatowskiego i Lipowej ratusz chce zakończyć do czerwca 2021. Obecnie trwa przetarg, który ma wyłonić wykonawcę robót. Oferty zainteresowanych firma urzędnicy mają poznać w najbliższy poniedziałek. Koszt inwestycji jest szacowany na ponad 100 mln zł.
- Niezwykła wystawa. Lekarze-fotografowie pokazują swoją pracę
- Polonez, kwiaty, zdjęcia. Tak było na studniówce XXIII LO
- Zamiast na tacę pieniądze na mszy wrzucali do puszek WOŚP
- Unia już po studniówce. To był wyjątkowy bal. Zobaczcie!
- Nagrodziliśmy najpopularniejszych sportowców. Zobacz zdjęcia
- Kościół na Węglinie już z dachem. Zobacz zdjęcia z drona
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?