Chodzi o obsługę następujących linii komunikacji miejskiej: 12, 33, 39, 78, 79 i 85. Osiem autobusów ma kursować z Lublina do Konopnicy. Przetarg w tej sprawie był ogłoszony pod koniec grudnia 2015 roku, w piątek odbyło się otwarcie ofert. Wpłynęło siedem propozycji.
Warunki przetargowe dopuszczają w tym przypadku nawet dziesięcioletnie pojazdy, takie deklaruje PKS Tarnobrzeg. Tabor fabrycznie nowy - jako jedyny przewoźnik - zgłasza warszawska spółka Warbus.
Kontrakt z wykonawcą wyłonionym w ramach postępowania zostanie podpisany na sześć lat. Rozpoczęcie usługi planowane jest na 1 czerwca 2016 roku.
ZTM Lublin ma do wydania 23,6 mln zł. Tylko oferta PKS w Zielonej Górze nie mieści się w tej kwocie, pozostałe są tańsze.
Jaką ofertę wybierze ZTM? Decydujące znaczenie przy ocenie ofert (90 procent) będzie miała cena, a nie średni wiek taboru.
Drugi etap rewolucji w komunikacji miejskiej w Lublinie. Nowe linie i zmiany tras
ZTM zastrzega, że dopuszczenie używanego taboru to efekt rozmów z gminą Konopnica. Dlaczego na tej podmiejskiej linii będą najprawdopodobniej jeździć używane autobusy? - Z jednej strony, zależało nam aby standardy pojazdów obsługujących linie podmiejskie dorównywały tym kursującym po terenie Lublina, a z drugiej strony musieliśmy uwzględnić możliwości finansowe gminy, która partycypuje w kosztach funkcjonowanie komunikacji podmiejskiej - podkreśla Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Kto chce nas wozić z Lublina do Konopnicy?
Konsorcjum firm: ORSE Sp. z o.o. w Lublinie, MOTYL-SA Artur Motyl w Lublinie oraz Przedsiębiorstwa Wielobranżowego BP TOUR w Bełżycach proponuje cenę brutto 17 944 927 zł i dwuletni średni wiek pojazdów.
Konsorcjum „Usługi Transportowe Gorzel Gabriel” w Kazimierzówce, oraz „Gorzel Piotr Usługi Transportowe” z siedzibą w Lublinie. Cena ofertowa brutto 19 204 220 zł, deklarowany średni wiek pojazdów 8 lat.
Konsorcjum: Lubelskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. w Lublinie, TRAF- LINE, Pszczyna. Cena ofertowa brutto 17 590 750 zł, średni wiek pojazdów dwa lata.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Zielonej Górze, cena ofertowa brutto 24 752 980 zł, średni wiek pojazdów mniej niż 3 lata.
„Meteor” Sp. z o.o. w Jaworznie oraz „Irex-1” Sp. z o.o. w Świętochłowicach, cena ofertowa brutto 18 023 632 zł, deklarowany
średni wiek pojazdów to prawie 5 lat.
Warbus Sp. z o.o. w Warszawie, cena ofertowa brutto 21 801 512 zł, autobusy fabrycznie nowe.
PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o. w Tarnobrzegu, cena ofertowa brutto 19 519 043 zł, średni wiek pojazdów 10 lat.
- Teraz oferty będą badane pod kątem zgodności z zapisami specyfikacji przetargowej - zapowiada Justyna Góźdź z ZTM Lublin.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?