Autobusy Lublin-Konopnica. Siedmiu chętnych w przetargu ZTM

Małgorzata Szlachetka
Z Lublina do Konopnicy mają kursować następujące linie komunikacji miejskiej: 12, 33, 39, 78, 79 i 85
Z Lublina do Konopnicy mają kursować następujące linie komunikacji miejskiej: 12, 33, 39, 78, 79 i 85 Michal Gaciarz /Polska Press
Udostępnij:
Siedem propozycji wpłynęło do przetargu ZTM Lublin dotyczącego obsługi linii kursujących z Lublina do Konopnicy. W piątek odbyło się otwarcie ofert w tym postępowaniu.

Chodzi o obsługę następujących linii komunikacji miejskiej: 12, 33, 39, 78, 79 i 85. Osiem autobusów ma kursować z Lublina do Konopnicy. Przetarg w tej sprawie był ogłoszony pod koniec grudnia 2015 roku, w piątek odbyło się otwarcie ofert. Wpłynęło siedem propozycji.

Warunki przetargowe dopuszczają w tym przypadku nawet dziesięcioletnie pojazdy, takie deklaruje PKS Tarnobrzeg. Tabor fabrycznie nowy - jako jedyny przewoźnik - zgłasza warszawska spółka Warbus.

Kontrakt z wykonawcą wyłonionym w ramach postępowania zostanie podpisany na sześć lat. Rozpoczęcie usługi planowane jest na 1 czerwca 2016 roku.

ZTM Lublin ma do wydania 23,6 mln zł. Tylko oferta PKS w Zielonej Górze nie mieści się w tej kwocie, pozostałe są tańsze.
Jaką ofertę wybierze ZTM? Decydujące znaczenie przy ocenie ofert (90 procent) będzie miała cena, a nie średni wiek taboru.

Drugi etap rewolucji w komunikacji miejskiej w Lublinie. Nowe linie i zmiany tras

ZTM zastrzega, że dopuszczenie używanego taboru to efekt rozmów z gminą Konopnica. Dlaczego na tej podmiejskiej linii będą najprawdopodobniej jeździć używane autobusy? - Z jednej strony, zależało nam aby standardy pojazdów obsługujących linie podmiejskie dorównywały tym kursującym po terenie Lublina, a z drugiej strony musieliśmy uwzględnić możliwości finansowe gminy, która partycypuje w kosztach funkcjonowanie komunikacji podmiejskiej - podkreśla Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Kto chce nas wozić z Lublina do Konopnicy?
Konsorcjum firm: ORSE Sp. z o.o. w Lublinie, MOTYL-SA Artur Motyl w Lublinie oraz Przedsiębiorstwa Wielobranżowego BP TOUR w Bełżycach proponuje cenę brutto 17 944 927 zł i dwuletni średni wiek pojazdów.

Konsorcjum „Usługi Transportowe Gorzel Gabriel” w Kazimierzówce, oraz „Gorzel Piotr Usługi Transportowe” z siedzibą w Lublinie. Cena ofertowa brutto 19 204 220 zł, deklarowany średni wiek pojazdów 8 lat.

Konsorcjum: Lubelskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. w Lublinie, TRAF- LINE, Pszczyna. Cena ofertowa brutto 17 590 750 zł, średni wiek pojazdów dwa lata.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Zielonej Górze, cena ofertowa brutto 24 752 980 zł, średni wiek pojazdów mniej niż 3 lata.

„Meteor” Sp. z o.o. w Jaworznie oraz „Irex-1” Sp. z o.o. w Świętochłowicach, cena ofertowa brutto 18 023 632 zł, deklarowany
średni wiek pojazdów to prawie 5 lat.

Warbus Sp. z o.o. w Warszawie, cena ofertowa brutto 21 801 512 zł, autobusy fabrycznie nowe.

PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o. w Tarnobrzegu, cena ofertowa brutto 19 519 043 zł, średni wiek pojazdów 10 lat.

- Teraz oferty będą badane pod kątem zgodności z zapisami specyfikacji przetargowej - zapowiada Justyna Góźdź z ZTM Lublin.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sęk
Tylko, że PKSy padły i to bezpowrotnie.
o
olo
Co przeciętny Lublinianin może mieć do załatwienia w Konopnicy? Po co te linie tam jeżdżą? Chyba tylko po to aby ZTM miał uzasadnienie dla podnoszenia cen biletów. Jednym z głównych uzasadniem podwyżki ostatnio było właśnie wydłużenie długości linii.
Wieś powinny obsługuwać PKSy
n
nad głowa
a to sorry, myslalem ze tylko dziwki i alfonsi.
s
ska ndal
Jak moze byc punktualnie czlowieku jak wszedzie korki a trasa ma 20km pomysl logicznie do tego kierowcy osobowek czesto nie wpuszczaja przy wyjezdzie z zatoki a czas plynie dodatkowo kolejka po bilety.
A
Ajfon
Zapewne. Jakbyś przeczytał i zrozumiał ww. artykuł to byś wiedział, że PKS ZG złożył najsłabszą ofertę i jako jedyną przekraczającą budżet ZTM.
W
Wiedzący Adrian
Dlatego, że w Polsce obowiązuje Ustawa o Zamówieniach Publicznych...
m
mieszkaniec
Wdzięczność za agitacje wyborcze zobowiązuje.
P
PKS
Nawet jak autobus podjeżdżał to nie, nie wsiądę. No i co z tego ze 5 min dłużej jeździłem ale wygodnie, bezpiecznie a teraz gniećcie się jak śledzie w tych busikach i płaczcie. Tego chcieliście. konkurencji PKS nie ma bilety drogie i ciasnota + brak bezpieczeństwa w świńskich busach przerobionych na "pasażerskie"
d
do pasażera
A może o to chodzi, żeby prywatny przewoźnik Wygody nie splajtował całkiem?
P
Pasażer
A linia nr 20 kiedy zwiększy ilość kursów do Jastkowa? Bo teraz to jeździ nie dość , że rzadko to często niepunktualnie. Mieszkańcy Jastkowa zgłaszajcie swoje propozycje p. wójt, bo inaczej całkiem linię skasują.
D
Dlaczego
Nie da się zarobić swoim np. PKS Puławy w rozsypce lub PKS Lublin mógłby wykonywać te usługi a nie nabijać kasę obcym z drugiego końca Polski
h
hmm
Duzo padazerow by bylo. Wojcie cos niedbacie o swoja miejsciwosc. Chodnika nie ma, autobusu tez ale najwazniejsze ze na kolejna kandencje wybrali.....
o
ość
Brakuje nowych linii łączących dzielnice a tu na wieś chcą jeździć !!!

Moze jednak lepiej podstawić busiarza który zamiast busem wozić pasażerów do Krakowa czy Warszawy będzie obsługiwał to do czego bus się nadaje a na długie trasy niech będzie Polski Bus z autobusami .
z
zyta
ssaku leśny - do Konopnicy nie jeździ się w celu atrakcji - tam również mieszkają ludzie. Dziwne, ale prawdziwe!!
m
mietek
chyba kolego dawno tamtedy nie jechałes, odkad buduja obwodnice to tam tylko kłody leza.
Dodaj ogłoszenie