Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bakalland i Purella pod nową nazwą FoodWell. Fuzja polskich gigantów spożywczych

Bartłomiej Ciepielewski
Bartłomiej Ciepielewski
Bakalland po fuzji z Purellą zamierza podwoić przychody do 2026 roku
Bakalland po fuzji z Purellą zamierza podwoić przychody do 2026 roku Bakalland / Informacja prasowa
Owocem połączenia Bakallandu oraz Purelli jest nowa grupa pod nazwą FoodWell. Nowy podmiot planuje zbudować najsilniejszą grupę w branży zdrowej żywności, a także rozszerzyć działalność poza granice kraju. Do 2026 roku firma chce przekroczyć 1 mld zł rocznego obrotu.

Spis treści

Mój powrót na stanowisko prezesa to przemyślana decyzja – Bakalland to duża firma w branży FMCG, dla której impakt Purelli jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Bakalland pokazał przez wiele lat, że nie tylko doskonale rozumie potrzeby klientów, ale też, że jest w stanie zagwarantować stabilny rozwój biznesowy i budować duże kategorie. Purella to innowacyjna spółka, która świetnie rozumie współczesne trendy. Te firmy idealnie do siebie pasują. Po połączeniu tworzymy grupę o bardzo dużym potencjale produkcyjnym oraz o wyróżniającej się sile dystrybucyjnej, skupionej w obecnych kanałach, ale najdynamiczniej w e-commerce oraz eksporcie - przekazał prezes zarządu Foodell, Marian Owerko.

10-letnia strategia Foodwell

Nowo przyjęta, 10-letnia strategia FoodWell zakłada rozwijanie funkcjonujących już marek takich jak: Bakalland, Anatol, Delecta, BeRAW i Purella. Firma zamierza być również liderem w segmencie zdrowych produktów ze wskazaniem na pochodzenie roślinne składników.

Zarząd wskazuje na duże znaczenie marki Delecta, która będzie regularnie uzupełniania o propozycje zawierające w składzie produkty roślinne. Osiąganiu wyznaczonych celów sprzyjać będzie rozpoznawalność Bakallandu i Purelli, a także posiadanie fabryk w Białymstoku, Janowie Podlaskim oraz Włocławku.

Zachowamy te kategorie produktowe, które mamy obecnie, znajdziemy dla nich również nowe pomysły. Będziemy też rozwijać kierunki innowacyjne, głównie produkty oparte o surowce roślinne, będące zamiennikami mięsa i mleka - zaznacza CCO FoodWell Michał Czerwiński

Za wprowadzanie nowych zmian w firmie odpowiadać będzie warszawskie centrum innowacji, zajmujące się analizą bieżących trendów i nowości. Pierwsze produkty "plant based" pojawią się w IV kwartale bieżącego roku. Zgodnie ze strategią stale rozwijane będą "zdrowe batony", "superfoods" i produkty funkcjonalne.

Będziemy demokratyzowali zdrową żywność. Zapewnimy do niej dostęp wszystkim klientom dzięki atrakcyjnym cenom i wielokanałowej dystrybucji. Wierzymy, że nasze produkty, które są jednocześnie zdrowe i smaczne, będą inspirowały do wyboru lepszego stylu odżywania. Nieprzypadkowo opieramy nasz koncept na czterech fundamentach: wellbeingu, ludziach, innowacyjności i rozwoju oraz odpowiedzialności - dodał Artur Gajewski, CMO FoodWeell.

FoodWell zamierza podwoić przychody

Grupa położy duży nacisk na doskonałość operacyjną, co ma zapewnić jak najlepsze wyniki finansowe. Jak podkreśla zarząd, działania te otworzą drogę ku kolejnym innowacjom, nowym rynkom, najlepszym specjalistom, a nawet ewentualnym przejęciom.

Poprzez bakaliowe DNA jesteśmy zwinną organizacją z dobrze osadzonym procesem S&OP. Dostarczając klientom serwis operacyjny na poziomie 97% przez ostatnie pandemiczne lata, pokazaliśmy, że nasze operacje są odporne na zewnętrzne zawirowania. Do zakładów w Janowie Podlaskim i Włocławku dołącza nowoczesna fabryka w Białymstoku – po połączeniu znacząco wzrasta poziom naszej wartości dodanej. Jesteśmy dobrze przygotowani na obsłużenie dynamicznego wzrostu w przyszłości - oświadczył COO w Foodwell, Tomasz Szafarcyzk.

Do 2026 roku FoodWell zamierza podwoić przychody, które w dużej mierze będą generowane z eksportu i rynku e-commerce. Całe przedsięwzięcie jest projektem właścicieli: Rafała Brzoski i Mariana Owerko.

Konkurujemy z międzynarodowymi graczami: w płatkach śniadaniowych i batonach ze szwajcarskim koncernem Nestle, w produktach do pieczenia i deserach z niemiecką firmą dr Oetker, a w bakaliach z austriacką firmą Kresto. Jesteśmy pewni, że polski kapitał, doświadczenie menedżerów, otwartość na innowacje i nasz unikalny know-how, to potencjał do międzynarodowego sukcesu FoodWell. Już dziś przypatrujemy się rynkowi z zainteresowaniem, poszukując podmiotów w Polsce i Europie, zwłaszcza w Skandynawii, które będziemy mogli przejąć, zapewniając sobie tym samym komplementarność w wybranych obszarach - poinformował Marian Owerko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Bakalland i Purella pod nową nazwą FoodWell. Fuzja polskich gigantów spożywczych - Strefa Biznesu

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski