Będą zmiany w ruchu na Diamentowej. Znowu wąskie gardło drogowe pod wiaduktem

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
. Na ul. Diamentowej kierowcy pod wiaduktem kolejowym będą mieli do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę
. Na ul. Diamentowej kierowcy pod wiaduktem kolejowym będą mieli do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę zdjęcie ilustracyjne
Udostępnij:
Będzie się trudniej jeździło po Lublinie. Na ul. Diamentowej kierowcy pod wiaduktem kolejowym będą mieli do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Utrudnienia to konsekwencje prac przy modernizacji linii kolejowej Lublin – Warszawa.

Kierowców znowu czekają zmiany w ruchu na ul. Diamentowej. Chodzi o przejazd pod wiaduktem kolejowym. Ponownie zmieni się on w drogowe wąskie gardło komunikacyjne. Nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać od najbliższego poniedziałku (1 czerwca).

- Zostaną zamknięte dwa pasy ruchu na obu jezdniach: prawy i środkowy. Ruch odbywać się będzie lewymi pasami na obu jezdniach – informuje Mariusz Szymański z firmy iKom, która zajmuje się oznakowaniem ulic.

Tak kierowcy będą jeździć przez cztery dni, do 5 czerwca. Później pojawią się zmiany, ale miejsca dla kierowców nie przybędzie. - 5 czerwca w godzinach porannych zostanie wprowadzona organizacja ruchu polegająca na zajęciu na obu jezdniach pasów: prawego i lewego. Ruch odbywać się będzie pasem środkowym – zapowiada Szymański.

Jak długo kierowcy będą tak jeździli? Nie wiadomo. Utrudnienia na Diamentowej są związane z przebudową linii kolejowej Lublin – Warszawa.

Prace przy przebudowie wiaduktu na ul. Diamentowej zaczęły się w styczniu 2018 r. W październiku 2018 r. zostały przerwane. Włoska firma Astaldi, która przebudowywała linię kolejową, zeszła z placu budowy. PKP Polskie Linie Kolejowe musiały znaleźć nowych wykonawców. Prace przy przebudowie wiaduktu wznowiono w sierpniu 2019 r.

Remont Al. Racławickich. Drogowcy wzięli się za rury, znikają drzewa

W ramach kolejowej inwestycji przebudowywane są też wiadukty nad ul. Janowską oraz Drogą Męczenników Majdanka.

Przebudowa linii kolejowej nr 7 między Lublinem a Warszawą pochłonie ponad 3,5 mld zł. Obecnie ruch pociągów na odcinku od Lublina do Dęblina odbywa się po jednym torze. Prace przy drugim trwają. Zamontowano go prawie na całej 70 km trasie. Prowadzone jest też szlifowanie i zgrzewanie szyn. Montowana jest sieć trakcyjna.

Przywrócenie dwutorowego ruchu na odcinku Dęblin – Lublin kolej planuje w trzecim kwartale 2020 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Prezydent Duda w ukraińskim parlamencie

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie