Będzie droga do przystanku Lublin Zachodni. Ale na razie tylko dla pieszych

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Powstanie chodnik od ul. Szafirowej do nowego przystanku kolejowego Lublin Zachodni. Miasto obiecuje też budowę drogi dla samochodów. Ale kiedy to nastąpi - nie wiadomo.

- Priorytetem jest zagwarantowanie bezpieczeństwa mieszkańców, dlatego podjąłem decyzję o realizacji dojścia do przystanku Lublin Zachodni.

Infrastruktura zrealizowana w tym celu przez kolej, obejmuje niewielki odcinek wyłącznie przy istniejącym peronie. Dla komfortu pieszych planujących podróż koleją, chodnik realizowany w ramach miejskiej inwestycji będzie poprowadzony możliwie najkrótszą trasą, od strony ul. Szafirowej – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublin.

Nie wiadomo na razie ile będą kosztować prace. W tegorocznym budżecie Lublina nie ma zarezerwowanych na ten cel ani złotówki.
- Środki na ten cel zabezpieczymy na najbliższej sesji Rady Miasta – zapewnia Żuk.

Przystanek kolejowy Lublin Zachodni powstał w ramach trwającej jeszcze wielkiej modernizacji linii kolejowej numer 7 łączącej Lublin z Warszawą. Wybudowano go w „szczerym polu”. W grudniu 2019 r. zaczęły na nim się zatrzymywać składy osobowe, ale dopiero od połowy marca tego roku stają tam też pociągi dalekobieżne.

Przez lata trwały przepychanki między ratuszem a PKP o to, kto ma wybudować dojazd do przystanku, czyli ul. Węglinek. Ostatecznie inwestycja spadła na barki miasta.

Ratusz w pierwszej kolejności wybuduje tylko chodnik. - Przedłużenie istniejącego chodnika ul. Szafirowej w kierunku przystanku PKP zostanie zlecone w trybie zaprojektuj i wybuduj, co pozwoli na skrócenie czasu realizacji prac – zapowiada Joanna Stryczewska z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Co z drogą dla samochodów?

- W dalszej kolejności opracowana zostanie dokumentacja dla ruchu kołowego. Dojazd możliwy będzie ul. Węglinek również od strony ul. Szafirowej – przekonuje Stryczewska.

Droga dla aut do przystanku Lublin Zachodni raczej nie powstanie w tym roku. - Pogarszająca się kondycja finansowa miasta, wywołana zmianami ustawowymi w podatku PIT oraz obostrzeniami związanymi z przeciwdziałaniem epidemii, aktualnie wyklucza wprowadzenie wnioskowanych zadań do tegorocznej uchwały budżetowej – poinformował na początku maja Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jaa

Nie wiem dlaczego, ale do tej pory nie ma drogi wzdłuż torów od krasnickiej do diamentowej. Miasto broni się rękami i nogami, żeby tego nie zrobić, chociaż powstaje tam coraz więcej bloków, a teraz dodatkowo byłby to dobry dojazd także do dworca. Nie wiem czy ważniejsze jest wyłożenie kolejnych milionów na park albo planowanie budowy torów żużlowych

l
linki

https://www.heypasteit.com/clip/0IUQPQ

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie