Będzie kolejny fragment „trasy północnej”. Wydłużą ul. Zelwerowicza do Zbożowej

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Obecnie istniejący fragment ulicy Zelwerowicza oddano do użytku w 2014 roku
Obecnie istniejący fragment ulicy Zelwerowicza oddano do użytku w 2014 roku Ewelina Lachowska/archiwum
Nowa arteria drogowa umożliwi przejazd między Czechowem a Sławinem. Ul. Zelwerowicza zostanie przedłużona o 1,4 km i połączy się z ul. Zbożową. Ma to być m.in. przyszły dojazd do nowej komunalnej nekropolii, która powstanie na Czechowie.

- Ul. Zelwerowicza to łącznik między północnymi dzielnicami. Już teraz świetnie funkcjonuje, sprawia że można przemieszczać się w tej części Lublina bez konieczności korzystania z al. Solidarności – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Obecnie ul. Zelwerowicza ciągnie się między ul. Choiny a Bohaterów Września, ta druga droga to dojazdówka do obwodnicy Lublina. Przedłużeniem Zelwerowicza w stronę al. Spółdzielczości Pracy są ul. Wojtasa i Do Dysa. Ratusz chce teraz zbudować kolejną „odnogę” Zelwerowicza, która połączy się z ul. Zbożową.

W piątek miasto poznało oferty złożone w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej nowej drogi. O kontrakt walczą trzy podmioty. Chcą dostać za prace od 606,6 tys. zł do 1,36 mln zł. Tylko jedna oferta jest poniżej kwoty przeznaczonej przez ratusz na ten cel, która wynosi 666,5 tys. zł.

Pełna dokumentacja ma być gotowa do połowy sierpnia 2021 r. Obejmuje, obok samej drogi, również sieci wodociągowe i sanitarne. – Niezwłocznie po otrzymaniu dokumentacji przystąpimy do realizacji tej inwestycji – zapewnia Żuk.
Koszt? - Szacunki kosztów poznamy po przygotowaniu koncepcji, a dokładniejszą kwotę wskaże gotowa dokumentacja – mówi Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza.

Czytaj także

Nowy odcinek ul. Zelwerowicza ma mieć 1,4 km długości. Będzie biegł od ul. Bohaterów Września do Zbożowej. Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu czyli będzie taka sama jak obecnie istniejący już fragment Zelwerowicza.
Po obu stronach drogi powstaną chodniki oraz ścieżki rowerowe. Nad suchymi dolinami przez które będzie przebiegała droga wybudowane zostaną wiadukty.

U zbiegu Zbożowej, Sławinkowskiej oraz nowej Zelwerowicza powstanie nowe skrzyżowanie. Nie wiadomo jeszcze jak ostatecznie będzie wyglądać. Ma być zaprojektowane w dwóch wariantach: jeden z sygnalizacją świetlną, drugi – z estakadą.
Sygnalizacja świetlna ma się też pojawić na skrzyżowaniu Zelwerowicza z Bohaterów Września.

Na nowej drodze powstaną zatoki przystankowe. - Biorąc pod uwagę długość projektowanej ulicy pomiędzy ul. Bohaterów Września i ul. Sławinkowską wynoszącą 1,4 km, przystanki powinny znajdować się w rejonie skrzyżowania z ul. Zbożową i ul. Bohaterów Września, a także pomiędzy nimi powinien znaleźć się co najmniej jeden zespół przystanków pośrednich. Długość zatoki powinna wynosić minimum 20 metrów – wskazuje Sławomir Podsiadły, z-ca dyrektora ds. przewozów ZTM Lublin.

- Nowa droga będzie też stanowiła główny dojazd do nowego miejskiego cmentarza – dodaje Żuk.

Nekropolia ma mieć powierzchnię 50 hektarów. Jej granicą od wschodu będzie ul. Bohaterów Września, od północy – granica Lublina, na zachód nekropolia będzie się rozciągać aż po rosnący tam lasek. Od południa granice wyznaczy właśnie nowy odcinek ul. Zelwerowicza.

Czytaj także

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Te wszystkie nowo projektowane ulice, gdzie miejsca jest od groma, powinny mieć rezerwę pod TRAMWAJ. Jak się zmieni kiedyś buraczana mentalność biurw w tym mieście, to będzie można wreszcie budowac linie tramwajowe. Tak jak to jest w miastach, nie mylić z pierrdzidołkami w stylu "Lublin, szalom, miasto inspiracji qqnncbsg hdgxfsgs o cholera znowu gigakorek bo biurwy uruchomiły system zarządzania ruchem" .

G
Gość

Na to kasa jest a na komunikację miejską nie ma. Coś nie tak z tym planowaniem bo można z tym zaczekać.

t
technik drogownictwa

Dlaczego prezydent oraz Zarząd Dróg i Mostów są przeciwni zaprojektowaniu i wybudowaniu południowej obwodnicy Lublina ?

d
daleka przyszłość

Samo przedłużenie Zelwerowicza do ul. Zbożowej może powstać ale z puszczaniem tam komunikacji miejskiej definitywnie trzeba będzie poczekać - jak na razie tam jest pole, łyse pole, kiedy jakieś zabudowy mieszkaniowe się pojawią, wówczas przyjdzie pora na myślenie o skierowaniu tam jakiejś linii może dwóch. Same zatoki przystankowe można uwzględnić jak najbardziej ale z wiatami przystankowymi należy się wstrzymać. Schemat jest bardzo prosty - najpierw doprowadzenie drogi, potem zainteresowanie deweloperów gruntami pod zabudowę wielorodzinną, a kiedy parę bloczków powstanie wówczas skierować jakąś linię komunikacji miejskiej, a jak będzie za mało to kolejną.

W
W.
9 lutego, 11:20, Liberał:

"Pełna dokumentacja ma być gotowa do połowy sierpnia 2021 r." To jest odpowiedź na pytanie dlaczego nasza cywilizacja zostanie pożarta przez cywilizację Dalekiego Wschodu, która wybudowałaby ten fragment trasy w pierwszej połowie 2020 r., a my dajemy ponad 1,5 roku na przygotowanie samej tylko dokumentacji...

Masz pojęcie o projektowaniu drogowym czy tylko pisaniu komentarzy w internecie?

z
zdm

estakada jest rozwiązaniem bezkolizyjnym, to dobry pomysł

G
Gość

A KIEDY REMONT WALLENRODA ?????????????????????????

I
Idi..a miejski

To jest świetna decyzja umieścić największy cmentarz w największej dzielnicy mieszkaniowej. Ostatecznie wszyscy kiedyś będziemy trypami...

G
Gość

to bardzo dobra decyzja Ratusza. Będzie tez dobry dojazd do nowych inwestycji mieszkaniowych.

m
mieszkaniec

a czy na skrzyżowaniu z Poligonową w koncu powstanie sygnalizacja świetlna?

G
Gość
9 lutego, 10:56, Gość:

Kilka uwag.

1. jak będzie rozwiązane połączenie ze Zbożową skoro centralnie na wprost zbożowej własnie postawiono bloki? Kolejny "saksofon"? - jak to było na trasie zielonej? Niemożna było tego wcześniej zaplanować?

2. Estakada obok domków na Sławinkowskiej? chyba kogoś pogięło!

3. Ile lat temu oddano du użytku Boh. Wrzesnia? Nie można było juz wtedy wykonać tam sygnalizacji ??

4. W planach przedłużenie było jednojezdniowe. Jaki projekt przewiduje dwupasmówkę?

Czasem zastanawiam się czy osoba projektująca i zatwerdzająca rozwiązania drogowe w tym mieście ma prawo jazdy...

Na geoportalu widać że jest zostawiona rezerwa na skrzyżowanie bez "saksofonu", tylko z lekkim ukosem w stronę Biedronki. Raczej to nie jest miejsce wystarczające na estakadę, bo i z którą ulicą, Sławinkowską? Ciekawe jest to rozbudowywanie do 4 pasów. Obecna ślepa część Zelwerowicza poza okolicą skrzyżowania z Bohaterów Września ma tylko dwa pasy. Rozbudowa pod planowany ruch do cmentarza?

G
Gość
9 lutego, 11:20, Liberał:

"Pełna dokumentacja ma być gotowa do połowy sierpnia 2021 r." To jest odpowiedź na pytanie dlaczego nasza cywilizacja zostanie pożarta przez cywilizację Dalekiego Wschodu, która wybudowałaby ten fragment trasy w pierwszej połowie 2020 r., a my dajemy ponad 1,5 roku na przygotowanie samej tylko dokumentacji...

A po co robić dokumentację na wyścigi skoro i tak nie będzie pieniędzy na zrealizowanie inwestycji?

L
Liberał

"Pełna dokumentacja ma być gotowa do połowy sierpnia 2021 r." To jest odpowiedź na pytanie dlaczego nasza cywilizacja zostanie pożarta przez cywilizację Dalekiego Wschodu, która wybudowałaby ten fragment trasy w pierwszej połowie 2020 r., a my dajemy ponad 1,5 roku na przygotowanie samej tylko dokumentacji...

k
k8

Ciekawe co będzie jak zaczną remontować te mosty na Mełgiewskiej. Andersa już teraz się korkuje. Chyba że remontu się nie przewiduje i się rozpadną. Cezść i wała dewelporeom.

G
Gość

Kilka uwag.

1. jak będzie rozwiązane połączenie ze Zbożową skoro centralnie na wprost zbożowej własnie postawiono bloki? Kolejny "saksofon"? - jak to było na trasie zielonej? Niemożna było tego wcześniej zaplanować?

2. Estakada obok domków na Sławinkowskiej? chyba kogoś pogięło!

3. Ile lat temu oddano du użytku Boh. Wrzesnia? Nie można było juz wtedy wykonać tam sygnalizacji ??

4. W planach przedłużenie było jednojezdniowe. Jaki projekt przewiduje dwupasmówkę?

Czasem zastanawiam się czy osoba projektująca i zatwerdzająca rozwiązania drogowe w tym mieście ma prawo jazdy...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3