To strategiczna inwestycja – podkreśla lubelski ratusz. Chodzi po przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca’80 na odcinku od ul. Cukrowniczej do ul. Krochmalnej. To fragment o długości 1100 metrów. Ratusz zaczął procedury związane z wyłonieniem wykonawcy.
To drugi przetarg na budowę trasy. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione, bo oczekiwania finansowe przekraczały możliwości ratusza.
– Nie rezygnujemy z tej inwestycji – podkreśla Artur Szymczyk, z-ca prezydent Lublin. I informuje: - Po zmianie sposobu finansowania tego zadania, mając na względzie zapisy Wieloletniej Prognozy Finansowej, ogłaszamy kolejne postępowanie przetargowe. To niezbędny krok formalny, który ostatecznie pozwoli wyłonić wykonawcę zadania i rozpocząć realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego.
Miasto może liczyć na 65 mln zł dofinansowania do inwestycji z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. - Jest nadal obowiązujące i w żaden sposób na ten moment niezagrożone. Nowy odcinek obsłuży ruch drogowy, w tym komunikację publiczną oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i budowanym obecnie dworcem metropolitalnym. Usprawni również dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak stadion Arena Lublin oraz park Ludowy – dodaje Szymczyk.
Nowa droga będzie miała dwie jezdnie. Na każdej będą trzy pasy ruchu, z czego jeden zarezerwowany dla autobusów. - Zakres inwestycji obejmuje: budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, budowę dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowane również zostaną odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej. Ulica otrzyma kanalizację deszczową i oświetlenie uliczne – wylicza Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Miasto daje 21 miesięcy na wykonanie wszystkich robót. To oznacza, że kierowcy z trasy będą mogli skorzystać na początku 2025 r. Pod warunkiem, że uda się wyłonić wykonawcę. - Projekt zapewni dostępność osób z niepełnosprawnościami m.in. co do szerokości, pochyleń oraz progów w ciągu chodników, a także wykonaniu płytek znacznikowych w pobliżu skrzyżowań i na peronach zatok autobusowych oraz sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przyciskami sensorowymi z wibracją i sygnalizacją dźwiękową – dodaje Góźdź.
Aby zbudować drogę niezbędne będzie przeprowadzenie wyburzeń istniejących budynków. Łącznie chodzi o 146 obiektów, w tym około 80 mieszkalnych.
W pierwszym przetargu miasto na budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 przeznaczyło 71,4 mln zł. O kontrakt zabiegały cztery firmy. Złożone przez nie oferty przekraczały szacunki miasta o kwoty od 26,5 mln zł do 40 mln zł.
Najmniej za pracę chciało otrzymać Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów - 97,9 mln zł. Strabag chciał dostać za realizację inwestycji 105 mln zł, Mota – Engil Centre Europe - 109,1 mln zł a najdroższe PBI Infrastruktura z Kraśnika wraz z PBI WMB z Sandomierza – 112,4 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót