18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Będzie przebudowa skrzyżowania al. Kraśnickiej z Bohaterów Monte Cassino

Artur Jurkowski
Tomek Koryszko/Archiwum
Udostępnij:
Skończy się horror kierowców skręcających w lewo z alei Kraśnickiej w ul. Bohaterów Monte Cassino. Na skrzyżowaniu pojawi się wydzielona sygnalizacja dla wykonujących ten manewr. Ratusz zaczął w środę szukać firmy, która przebuduje skrzyżowanie. To element prac przy budowie trakcji trolejbusowej wzdłuż ul. Bohaterów Monte Cassino.

- Obecnie co czwarte auto jadące al. Kraśnicką od strony centrum skręca w lewo w ul. Bohaterów Monte Cassino - wylicza Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Na zazwyczaj zatłoczonej al. Kraśnickiej to wyjątkowo niebezpieczny manewr. Stłuczki są tam standardem.

W 2011 roku doszło na tym skrzyżowaniu do 27 kolizji i dwóch wypadków, w których obrażenia odniosły dwie osoby. Od początku tego roku policja odnotowała tam 10 kolizji. - Głównie z udziałem pojazdów, wykonujących manewr skrętu w lewo z al. Kraśnickiej - informuje podkom. Renata Laszczka -Rusek, z zespołu prasowego KWP Lublin.

Po przebudowaniu skrzyżowania nie powinno dochodzić do takich sytuacji. - Skręcający w lewo będą mieli oddzielne światła sterujące ruchem - dodaje Kieliszek. Ponadto wydłużony będzie, do 130 metrów, pas lewoskrętu z al. Kraśnickiej w ul. Bohaterów Monte Cassino dla jadących w kierunku Armii Krajowej. Pojawią się też dodatkowe prawoskręty na tym skrzyżowaniu m.in. z al. Kraśnickiej w stronę kościoła na Poczekajce.

- Prace przy przebudowie skrzyżowania powinny ruszyć w drugim kwartale przyszłego roku - zapowiada Kieliszek.

Wcześniej, bo już od końca września 2012 r. ma rozpocząć się budowa trakcji trolejbusowej wzdłuż ul. Bohaterów Monte Cassino. Chodzi o odcinek od ul. Armii Krajowej do al. Kraśnickiej. Łącznie stanie tam 78 słupów trakcyjno-oświetleniowych.

- Inwestycja ma być zakończona do połowy grudnia 2013 roku - mówi Kieliszek.

Do końca 2015 roku w Lublinie ma przybyć 26,8 kilometra tras trolejbusowych. Pojawią się m.in. na Jana Pawła II, Unii Lubelskiej, Podzamczu, Zemborzyckiej, Diamentowej, Lwowskiej, Andersa.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lubelski
Pozostawię to bez komentarza.
k
k
Historię znam, bo się nią interesuję i jestem świadomym Polakiem bez partyjnej skazy, czego i Tobie życzę. Władze komunistyczne przeżyłem i dobrze ją pamiętam, bo mam już swoje lata. To własnie dzięki auto-fobii socjalistycznych towarzyszy brakuje miejsc parkingowych na osiedlach. Oni uważali, że to luksus i nigdy ich nie będzie. Za komuny obowiązywały tez podobnie jak dziś normy dotyczące miejsc na parkingu w stosunku do mieszkańców, ale zamiast tego placu parkingowego budowali boiska, skwerki i dodatkowe bloki. Te ostatnie najczęściej. Efekt znany każdemu na prawie każdym starym osiedlu.
Ty nie podniecaj sie tak tez tymi inwestycjami, które są wykonywane dzisiaj.
To jest gorsze partactwo jak za Gierka. Szybko przekonasz się, jaka to fuszerka i ile pochłoną ich remonty. W ogłaszanych przetargach ważna jest tylko cena. Wykonawca buduje drogę poniżej cen kosztorysowych. Więc musi na czymś oszczędzić lub oszukać. To celowe działanie obcego kapitału, aby zniszczyć dobre Polskie firmy, a później je za grosze przejąć. W krajowych firmach ludzie pracują cały rok na umowę o pracę. W tych przejętych już tylko na śmieciowych umowach w budowlanym sezonie.
Zainteresuj sie co mówił rząd o DSS przekazując im odcinek C autostrady A2.
A dzisiaj jakie sa efekty? Ile ludzi wykiwali? Gdzie ta autostrada? Gdzie DSS?Ta sama DSS przejęła Kieleckie Surowce Mineralne-najlepszą i najprężniejszą w Polsce firmę wydobywającą i przetwarzającą kruszywa drogowe. Związki były przeciwne-przeczuwały oszustwo i jak sie okazuje miały rację. Rząd był zainteresowany tylko pieniędzmi. DSS zbankrutował i Kielce też. Kto na tym stracił? Niemcy? Czesi? Hiszpanie?
Zniszczono największą i najlepszą kopalnie kamienia wapiennego w Polsce.
Gierek tez sie chwalił ile i jak szybko buduje dróg. Efekt-wszystko łącznie z wiaduktami, mostami, kładkami, podbudową, nawierzchnia wymaga kapitalnego remontu. Popatrz sobie na Armii Krajowej. Wygląda podobnie jak przed remontem większość dróg na Czubach, Czechowie i cała trasa w-z.
A teraz popatrz na Racławickie lub Łęczyńską, która od dnia wybudowania i asfaltowania juz za Gomułki mimo łat nadal jest lepsza od tych Gierkowskich remontowanych juz kilka razy. To jest własnie ta jakość o której teraz nikt nie myśli. Te drogi zaraz po oddaniu juz sie rozsypują. Poszukaj w necie-zgroza.Szybko sie przekonasz kto kim manipuluje.
Do czego zmierzam: Teraz jest taka sama propaganda sukcesu jak za Gierka. Trzeba wydać pieniądze z subwencji UE więc to się robi i nic więcej. Nie przestrzega się żadnych technologii, tylko buduje. Beton wiąże 28 dni. Kto sie tym przejmuje. Za girka oszczędzano np na podbudowie drogi-asfalt sie załamuje. Teraz sie robi to samo. Za Gierka zamiast dolomitu uzywano kamienia wapiennego. Teraz tak samo. Zamienniki, oszczędności, szybkość, terminy, Euro itp. za Gierka budowano drogi tylko przez pola, bo tak było szybciej i taniej. W każdym mieście juz horror. Dzisiaj podobnie. Co z tego, że będzie obwodnica jak dojazdu do niej nie będzie. Solidarności i Mełgiewska to za mało. Brak Poligonowej, trasy n-s-czyli Trasy Zielonej, małej obwodnicy-przedłużenie Krańcowej do Wrotkowskiej zmusi kierowców do jazdy przez Centrum lub Śródmieście. Będzie katastrofa. Za Gomułki budowano wpierwszej kolejności tam, gdzie było najwieksze nateżenie ruchu. By nie było korków. Teraz sie buduje cały odcinek drogi-tylko dojazdu do niej brak. Też poszukaj w necie jak wygląda Stryków po zjeżdżie z autostrady. Jak wygląda dojazd otwartej wczoraj autostrady pod Warszawą. Aby tam wjechać trzeba odstac w korku godzinę. Więc po co stac w korku godzine, płacic za autostradę jak jadąc typową droga krajową mozna przejechac blisko 100 km. Popatrz sobie w realu (w necie) i potem porównaj partyjna propagandę, która nigdy tego nie pokaże. Jak za komuny. Tylko sukces jest wazny-że wybidowano. ale jak wybudowano, jak dojechać władza juz nie pokażę. Naiwniak w to wierzy. Ty też jak widzę. Sorry-taka prawda.
Jedyna rzecz, którą muszę pochwalić to to, ż
M
Maciek
Ulżyło Ci jak się na mnie wyżyłeś??:).Zapewne jesteś kierowcą który wszędzie widzi potrzebę sygnalizacji świetlnej??.Rowerek czterokołowy zostawiłem ponad 30 lat temu chłoptasiu w krótkich spodenkach a na prawdziwy pojazd przesiadłem się prawie 20 lat temu.Więc nie szczekaj i nie ujadaj tylko zacznij konstruktywną dyskusję.....albo milcz.
s
skoczek
Można przejechać do ul. Nałęczowskiej. Tam jest pusto.
q
qp
Co ci przeszkadzają słupy przy jezdni na Głębokiej? Boisz się, że jak się nie wyrobisz na zakręcie, bo będziesz za szybko jechał, to przywalisz w słup? Jedź wolniej, to jest miasto, nie autostrada czy obwodnica. Równie dobrze zamiast słupa, poboczem mógłby zwyczajnie spacerować człowiek. Czy on też jest niebezpieczny przy drodze, bo jak się nie wyrobisz to mógłbyś w niego przywalić?
F
Fang
Jesteś bardzo skromny.Znasz się nie tylko na projektowaniu dróg ale również historii i komunistycznych władzach.Faktycznie wtedy planowano perspektywicznie zostawiając tereny pod budowę dróg tak jak np.przedłużenie Głębokiej do trasy na Warszawę równoległą do Al.Warszawskiej łączącą się w miejscowości Barak.Nie było to w latach 80 tych lecz 70 tych.Sprawdź też czy tereny te jak na przedłużenie Al.Solidarności nie zostały zwrócone przez tego prezydenta turystę by teraz miasto musiało je znów wykupić.Spięciem wszystkiego i efektem końcowym jest droga po której jeżdżą pojazdy.Przyznać musisz że ten efekt jest sukcesem obecnych władz.Planów można mieć dużo tak jak 10 wersji odcinka obwodnicy od Dąbrowicy do Konopnicy a samochody nadal jeżdżą przez miasto.Co do zasług prezydent Zielińskiego to ma je dlatego że w DIM pracowali fachowcy.Co do zakorkowania Lublina .Pojazdów jest znacznie więcej niż w latach 80-tych i dlatego takie zatory będą,ale jak pewnie wiesz że na wszystko potrzeba pieniędzy.Ideałem byłoby metro,tunele pod Al.Racławickimi ,Świętoduską itd.Kasa,kasa i słuszne decyzje a nie czekanie aż się zrobi samo.
a
adamus
Przyjedź przed 8,00 rano lub po 16,00 i sprawdź czy nikt nie skręca z BMC w lewo w Wojciechowską a nie głupoty piszesz! z biurowca W9 ciężko przeskoczyć w szczycie przez Wojciechowską. Tam światła są konieczne, w każdym tygodniu jest conajmniej jedna stłuczka.
T
ToBi
Zacznijmy od tego że osoba która napisała post który skomentowałem nie napisała ani słowa jeżdżeniu ciężarówką, autobusem czy czymkolwiek o podobnych gabarytach tak więc w ogóle nie brałem tego pod uwagę. Po drugie jeżdżę dużo po mieście swoim samochodem i nie jest to fiat tylko Astra z 2001 roku jak również w pracy jeżdżę praktycznie 8h po mieście czy to Kangoo czy Traficiem. Do babci na wieś też nie jeżdżę bo jej po prostu tam nie mam. A teraz co do tych Twoich wypowiedzi:
Ad 1. Przebudowa była po to żeby poprawić bezpieczeństwo. Głównie pieszych. Jak jeździsz autobusem to powinieneś pamiętać co tam się działo przed przebudową. A że ludzie patrzą jak to napisałeś na pierwszy i ostatni sygnalizator no to później składki im rosną. Chyba kursy robili i egzaminy zdawali żeby jeździć zgodnie z przepisami. Jakoś nigdy nie mam tego problemu a większość kolizji w tym miejscu nie powodują przyjezdni tylko właśnie ludzie z Lublina i okolic bo im się cholernie spieszy i walą na czerwonym. Co do korka to Ciebie rozumiem bo musisz w nim niestety stać. Ja za to wolę nawet nadłożyć drogi czy to swoim czy służbowym i pojechać przez Dywizjonu 303.
Ad 3. Z tego co mi się wydaje to miała być przedłużona do obecnej pętli autobusowej ale mogę się mylić.
Ad 7. No jednak wydaje mi się iż to rondo jest trochę większe od tych które kolego wymieniłeś i ten temat już był wiele razy opisywany w gazetach. Jak jesteś taki super kierowca to teraz wyobraź sobie jak wjeżdżasz powiedzmy za eLką na zielonym od strony Krańcowej, ciągniesz się za nią oczywiście około 30 km/h i co się wtedy dzieje? Twoje zielone już dawno zgasło za to zapaliło się dla tych po prawej. Dalej chyba nie muszę Ci tłumaczyć bo skończyło by się tak samo jak teraz się kończy myślenie ludzi że zdążą. Pominę już fakt iż przy sygnalizacji korek do skrętu w lewo z Krańcowej byłby za Męczenników Majdanka.
Ad 8 i 9. Takim nie jeżdżę i jak już pisałem nie było tutaj mowy o takich gabarytach. Ale jak już poruszyłeś ten temat no to niestety tak to już jest na tym świecie że wszystkim dogodzić się nie da. Myślę że przy sygnalizacji korki były by jeszcze większe.

Podsumowując nie jeżdżę dużymi więc i nic o tym nie mówię. A co do reszty to już Ci napisałem na początku. Nie spinaj się tak człowieku i nie obrażaj ludzi jak ich nigdy na oczy nie widziałeś. A i pamiętaj o tym że może być gorzej jak jeszcze większa ilość kierowców nie da Ci wyjechać z przystanka. Bo akurat ja was puszczam praktycznie zawsze ale wam już jest ciężko przystanąć choćby na sekundę żeby wypuścić mnie z bocznej uliczki jak stoję tam już 5 min i czekam. Wy wolicie stanąć na środku i mieć wszystko w d...
J
Janko
Budowa trakcji trolejbusowej - i znowu słupy postawią 10 cm od pasa ruchu tak jak na Głębokiej ?? Co za IDIOCI planują coś takiego ?? Drzewa wycina się bo są niebezpieczne przy drogach a stawia się stalowe słupy bezpośrednio przy pasie ruchu - DEBILIZM, KRETYNIZM, po prostu brak słów ale to właśnie Polska !
k
k
Nie jestem wszystko wiedzący, ale z branży projektowaniu dróg. To, że przeleżały na półkach to nie jest problem. Finansowanie było problemem. To finansowanie mamy dzieki poprzednikom-dobrze wykonane projekty dopłat z UE. Rezerwe terenów też. Tego nie zrobił, ani Wasilewski, ani Żuk. Proces jest długotrwały-szczególnie takich duzych inwestycji drogowych. Kiedys nie było specustawy drogowej. Było duzo trudniej.
Nie chwalę też Pruszkowskiego. To dzięki niemu mamy burdel na Kunickiego. Zmalała liczba potrąceń pieszych, ale zwiększyła się liczba stłuczek oraz wypadków o blisko 300%.
Nigdy na Kunickiego nie było zatorów. Teraz to codzienność. Pruszkowski tez odpowiada za odrzucony projekt tunelu pod Racławickimi.
Najwięcej dróg wybudowano na przełomie lat 80 i 90-tych. Dwupasmówki na Czubach i Czechowie, dokończono trasę w-z. A to zawdzięczamy uporowi ówczesnego prezyd. Zielińskiego, który od początku forsował "szerokie arterie", aby Lublin nie stanął w korkach.
I dzieki Bogu udało mu się przekonać komunistyczne władze, wykonać projekty, zdobyć finansowanie i wybudowac je. Rezerwa terenu na łączniki do obwodnicy czyli Solidarności, Poligonowa, Mełgiewska, Krańcowa, Spółdzielczości Pracy, Jana Pawła II-niedawno oddana do Krasnickiej to jego zasługa, a przede wszystkim umiejętność perspektywicznego przewidywania.
Korki w śródmieściu mamy dzięki Bryłowskiemu, który owszem wybudował deptak na Krakowskim, ale nie wybudował żadnej alternatywnej drogi "zastępczej". I do dzisiaj nie zrobił tego nikt.
Od czasów Bryłowskiego włącznie nikt juz nie ma własnej koncepcji na drogi w Lublinie i opiera sie tylko na starych projektach. Żadnych nowych planów nie ma! Nie pomoże nawet obwodnica jak Lublin po prostu sie zakorkuje.
l
lipin
Przecież w lewo, z BMC w Wojciechowską prawie nikt nie skręca !
F
Fang
pieszczochu "k".Od dokumentacji do realizacji jest długa droga a faktycznie sukcesem jest zakończenie dzieła.Co z planów które przeleżały na półkach jak piszesz od lat osiemdziesiątych ?Teraz gdy to zostanie wykonane daję Ci radę bądź pierwszym do tego całowania w podzięce temu którego wymieniasz.
k
k
A jak chcesz wiedzieć to dokumentacje przedprojektową i rozwiązanie takie przygotowano już w latach osiemdziesiatych ub. wieku. Jak to miło przywłaszczac sobie cudze projekty i mówić to ja.
Trochę później tak uczyniono z przedłużeniem Krańcowej, Solidarności, Mełgiewskiej, Spóldzielczości Pracy i innymi drogami. Droga to długotrwały projekt, grunty, decyzje, pozwolenia, odwołania, przetargi. Medal będzie nie dla twórcy, tylko dla wykonawcy.
Może sam coś stworzysz lub wymyślisz? Produkowac będzie kto inny i on zbierać będzie lury. Będziesz zadowolony?
np. projekt unijny na rozbudowe trajtków z zakupem 70 trajtków i 100 autobusów przygotował kiedyś Pasikowski. Potwierdzenie dofinasowanie dostał Wasilewski Żuk już tylko realizuje cały projekt. Czyli to juz fraszka.
F
Fang
tego skrzyżowania do przejęcia ruchu z obwodnicy Lublina z kierunku węzeł Dąbrowica w kierunku Kraśnika wtedy gdy będzie wykonane połączenie ulicą Boh.Monte Cassino Al.Kraśnickiej z węzłem Sławin a nie będzie jeszcze obwodnicy do KonopnicyJak widać ktoś myśli perspektywicznie i chwała mu za to.
k
k
z rogami nabytymi. Nie wrodzonymi.

Pewnie przesiadłeś sie z rowerku czterokołowego na większy-juz bez podpórek?
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie