Inni użytkownicy komunikacji miejskiej potwierdzają, że czasami jest problem z zakupem biletu w autobusie. - Kierowcy potrafią być niemili - mówi Krzysztof, student z Lublina. Dodaje jednak, że takie zachowania nie są regułą.
Lubelskie MPK zapewnia, że na kierującym spoczywa obowiązek sprzedaży biletu. Podobnie uważa rzecznik praw konsumenta. - Faktem jest, że nikt nie może nas zmuszać, żeby mieć odliczoną kwotę. Kierowca powinien nam wydać zarówno bilet, jak i należną resztę. Pamiętajmy jednak, że to nie jest kasa w sklepie. Sytuacje są różne i nie wyobrażam sobie, żeby autobus zatrzymywał się przy kiosku, żeby kierowca wyskoczył rozmienić pieniądze. Bądźmy ludźmi i starajmy się nie płacić zbyt wysokimi nominałami. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych konfliktów i spięć - apeluje Grażyna Abramowicz z Biura Rzecznika Konsumenta w Lublinie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?