Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bilet u kierowcy? Lepiej mieć drobne

Kamil Kudyba
- Rzadko jeżdżę autobusami, ale tego dnia miałem zepsuty samochód. Chciałem kupić bilet u kierowcy, podając mu banknot 20 zł. Kierowca odmówił sprzedaży. "Nie mogę wydać reszty", wyjaśnił. Nie sprzedał mi biletu nawet wtedy, gdy zaoferowałem, że nabędę pięć sztuk - poskarżył się nasz Czytelnik.

Inni użytkownicy komunikacji miejskiej potwierdzają, że czasami jest problem z zakupem biletu w autobusie. - Kierowcy potrafią być niemili - mówi Krzysztof, student z Lublina. Dodaje jednak, że takie zachowania nie są regułą.

Lubelskie MPK zapewnia, że na kierującym spoczywa obowiązek sprzedaży biletu. Podobnie uważa rzecznik praw konsumenta. - Faktem jest, że nikt nie może nas zmuszać, żeby mieć odliczoną kwotę. Kierowca powinien nam wydać zarówno bilet, jak i należną resztę. Pamiętajmy jednak, że to nie jest kasa w sklepie. Sytuacje są różne i nie wyobrażam sobie, żeby autobus zatrzymywał się przy kiosku, żeby kierowca wyskoczył rozmienić pieniądze. Bądźmy ludźmi i starajmy się nie płacić zbyt wysokimi nominałami. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych konfliktów i spięć - apeluje Grażyna Abramowicz z Biura Rzecznika Konsumenta w Lublinie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski