Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biletomaty w Lublinie: Jak kupić bilet i odzyskać resztę?

Małgorzata Szlachetka
Obecnie pasażerowie mogą korzystać z 35 stacjonarnych biletomatów na terenie Lublina. Ich właścicielami są trzy firmy.
Obecnie pasażerowie mogą korzystać z 35 stacjonarnych biletomatów na terenie Lublina. Ich właścicielami są trzy firmy. Anna Kurkiewicz
Nasza Czytelniczka przez kilka dni próbowała odzyskać pieniądze po tym, jak po zakupie jednego biletu biletomat nie wypłacił jej 7,20 zł reszty.

Mieszkanka Lublina chciała kupić bilet za 2,80 zł w biletomacie przy ulicy Mickiewicza. Automat nie przyjmował monet, dlatego włożyła banknot 10-złotowy.

Zamiast 7,20 zł reszty, dostała wydruk z numerem telefonu. - Pan pod numerem, który otrzymałam, w pierwszej chwili powiedział, że on "nie wie, co z tym dalej zrobić i nie może mi pomóc" - pisze Czytelniczka. Przez telefon sprawy nie udało się załatwić, pasażerka musiała osobiście pojechać na drugi koniec miasta do biura obsługi klienta Zarządu Transportu Miejskiego. - Pani obsługująca w okienku była wyjątkowo nieprzyjemna. Stwierdziła, że to nie ten adres, że chyba umiem czytać i powinnam się zgłosić pod adres podany na wydruku. Jaki adres ?! - na tym świstku papieru jest jedynie nr telefonu, pod którym i tak ciężko się czegoś dowiedzieć. (...) Uzyskałam odpowiedź: "za 7,20 jest mi pani w stanie serce wyrwać" oraz "co to jest, taka kwota pieniędzy" - pisze Czytelniczka.

Udało jej się ostatecznie dostać numer telefonu, pod którym uzyskała właściwe informacje. Pieniądze oddano jej po wysłaniu mailem skanu biletu. - Czy pani w sklepie, gdy dajemy jej 10 zł, zatrzymuje ponad 7 zł dla siebie, twierdząc, że reszty nie wydaje? Na telefony i paliwo zmarnowałam więcej pieniędzy, ale tu chodzi o sam fakt uczciwości w stosunku do klienta, który kupuje bilet! - kwituje swoją opowieść nasza Czytelniczka.

ZTM odpowiada, że w takiej sytuacji nie ma potrzeby wizyty w biurze obsługi ZTM, wystarczy zadzwonić pod numer do reklamacji, podany na automacie.

- Wszystkie funkcjonujące w mieście biletomaty wydają resztę. Brak takiej możliwości to sporadyczna sytuacja. Proszę pamiętać, że w sytuacjach, kiedy automat nie może wydać pieniędzy, informuje o tym pasażera komunikatem, że transakcja zostanie zakończona brakiem wydania reszty i jednocześnie pyta, czy kontynuować. Tym samym pasażer za-akceptował takie rozwiązanie - mówi Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM w Lublinie.

Kurier Lubelski na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski