Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biznes angażuje się w sport oraz zachęca ludzi do większej aktywności fizycznej

KNOW
W turnieju Z Podwórka na Stadion co roku uczestniczą tysiące dzieci. Finał zabawy rozgrywany jest na Stadionie Narodowym w Warszawie
W turnieju Z Podwórka na Stadion co roku uczestniczą tysiące dzieci. Finał zabawy rozgrywany jest na Stadionie Narodowym w Warszawie materiał organizatora
Firmy chętnie wspierają i promują się poprzez sport, ale coraz chętniej także angażują w prowadzone akcje kibiców oraz lokalne społeczności.

Społeczne zaangażowanie biznesu w sport ewoluuje i zmienia swoją formę. Kilka lat temu firmy najczęściej ograniczały się do wsparcia finansowego klubów, czy też wydarzeń sportowych. Z czasem coraz chętniej w akcjach sportowych angażowały swoich pracowników, którzy wcielali się w rolę kibiców bądź wolontariuszy (jest to także doskonały pomysł na integrację zespołu). Natomiast w ostatnim czasie firmy chętnie zapraszają do udziału w akcjach samych kibiców czy też mieszkańców. Mobilizują do aktywnego spędzania czasu, promują i zachęcają do aktywności fizycznej. A robią to w zamyśle wykorzystywania tej aktywności w celach charytatywnych.

Firmy budują markę nie tylko angażując się w wielki, profesjonalny sport. Duże pieniądze są inwestowane także w sport dzieci i młodzieży, w imprezy amatorskie. Doskonałym tutaj przykładem jest firma Tymbark, która kilka lat temu zaangażowała się w ogólnopolski projekt „Z Podwórka na Stadion”. Jest to turniej piłkarski, w którym co roku udział biorą tysiące dzieci z całego kraju, tworząc największe takie wydarzenie w Europie.

Podstawowym celem akcji jest oczywiście zachęcenie dzieci do uprawiania sportu. Odciągnięcie ich od komputerów, pokazanie, że sport, a w tym przypadku piłka nożna, może sprawiać wielką radość. Uczy zdrowej rywalizacji z rówieśnikami, uczy współdziałania i dążenia do celu.

Turniej rozgrywany jest etapami, od rozgrywek lokalnych aż po ogólnopolski finał na Stadionie Narodowym w Warszawie. W projekt zaangażowani są znani piłkarze, którzy w przeszłości uczestniczyli w tym turnieju.

Firma wspierając młodych sportowców dba o swój wizerunek nie tylko wśród dzieci, ale również wśród ich rodziców, opiekunów i lokalnej społeczności, która często bierze udział w organizowanych meczach.

Przykłady akcji angażujących amatorów sportu często obserwujemy przy okazji imprez biegowych. Firmy zachęcają ludzi do startu, przeliczając przebiegnięte przez nich kilometry na pieniądze przeznaczane na pomoc, np. chorym dzieciom.

Taką akcją test też m.in. kampania firmy T-Mobile „Pomoc mierzona kilometrami”, w której uczestniczyć może każdy, kto na smartfonie zainstaluje specjalną aplikację.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski