18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Browary stawiają na nowe smaki: Wielkie firmy chcą zarobić na modzie na piwa lokalne i regionalne

Joanna Pieńczykowska
Sławomir Seidler/Głos Wielkopolski
Z myślą o konsumentach, którym znudził się smak piw produkowanych masowo w wielkich zakładach piwowarskich, małe browary wypuszczają na rynek coraz to nowe niszowe produkty, stawiają na oryginalne smaki i niestandardowe opakowania. Ale duże koncerny też starają się odpowiedzieć na coraz bardziej wysublimowane gusta klientów.

Amber z pomorskiego Bielkówka, największy regionalny polski browar, wprowadza w tym tygodniu nowe piwo Pszeniczniak. Stanie obok innych specjałów, które podbiły już podniebienia klientów, takich jak Koźlak, Piwo Żywe czy Żywe Niepasteryzowane.

Czytaj też: Sklepy z piwami robią furorę

Małe i wielkie browary zasypują nas nowymi, oryginalnymi smakami piw

- Konsumenci nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie są zmęczeni typowymi, nieodróżniającymi się za bardzo w smaku produktami. Poszukują ciekawych smaków i nowości - twierdzi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.
Browar Jabłonowo, kojarzący się piwami marketowymi, od marca wprowadził piwo Altbier w serii "Manufaktura piwna". Napis na etykiecie przekonuje, że warzono je według receptury domowego piwowara.

Czytaj też: Kup piwo i uratuj zakonnika

Zainteresowanie Polaków piwnymi specjałami sprawia, że odradzają się browary, które wcześniej przerwały działalność. Krakowska spółka Browar Południe, który od ub.r. warzy piwa w byłym browarze Gab w Wąsoszu koło Częstochowy, wypuszcza kolejne regionalne nowości. Na przełomie lutego i marca w sprzedaży pojawiła się nowość - Krakowiak, i to aż w trzech gatunkach: klarowny, miodowy oraz z miodem i z sokiem malinowym. Właściciele browaru twierdzą, że wszystko jest jak każe galicyjska tradycja: styl warzenia, brak filtracji, składniki. - W sezonie będzie można spróbować piwa niepasteryzowanego z 28-dniowym terminem, bez mikrofiltracji - zapowiadają.

Z kolei odrodzony w 2010 r. śląski Browar Lwówek rozpoczął w lutym produkcję Lwówka Belg - piwa z rodzaju belgijskich.
Coraz zacieklej walczą o udział w rynku piw regionalnych też więksi producenci. Od kilku tygodni można spróbować piwa niefiltrowanego z Browarów Regionalnych Łomża. A w ub.r. wprowadzono trzy inne nowości pod marką Łomża Export: miodowe, niepasteryzowane i pszeniczne. - Szczególnym sukcesem okazało się miodowe, które bardzo szybko zdobyło blisko 10-procentowy udział w naszej sprzedaży - mówi Maciej Ładwiński, senior brand manager marki.

Czytaj też: Małe browary mają wypromować miasta

Z kolei Grupa Żywiec tylko w 2011 r. wprowadziła aż 10 specjałów, m.in. niepasteryzowane warianty piw Królewskie, Specjal i Leżajsk czy też piwo Leżajsk pszeniczne. - Planujemy w najbliższym czasie co najmniej trzy nowości - zapowiada Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy grupy. A koncern Carlsberg Polska zapowiada, że w połowie kwietnia na rynku pojawi się piwo, jakiego jeszcze nie było: Somersby o smaku jabłkowym.

Ten ruch na rynku piw specjalnych nie dziwi. Z danych Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich wynika, że sprzedaż piw regionalnych rośnie o 10 proc. rocznie, podczas gdy cały rynek zanotował w ub.r. tylko 2 proc. wzrostu. Najpopularniejsze piwa niepasteryzowane zanotowały aż 18-procentowy skok sprzedaży.

Segment piw ciekawych, który kilka lat temu znacząco zmienił wygląd polskiego rynku piwa, ciągle ewoluuje. - Jeszcze 2-3 lata temu królowały na nim piwa niepasteryzowane. Wraz z ich upowszechnieniem się - o czym świadczy szeroka dostępność tego piwa w ofercie niemal wszystkich największych producentów - konsumenci zaczęli częściej sięgać po bardziej niszowe gatunki piwa - najpierw miodowe, stopniowo również pszeniczne - mówi Ładwiński. Zdaniem producentów sprzedaż piw niszowych będzie nadal rosła. To szansa dla browarów regionalnych, które obecnie mają już 6-7 proc. udziału w rynku.

Podatek cukrowy. Podreperuje budżet czy zdrowie Polaków?

Wideo

Materiał oryginalny: Browary stawiają na nowe smaki: Wielkie firmy chcą zarobić na modzie na piwa lokalne i regionalne - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacek

Żywe albo Koźlak z ambera to są piwa, pozostali nie dorastają im do pięt

p
piwo

przykro to mówić, ale większość polskiego piwa nie nadaje się do picia, poza tymi nieliczymi wyjątkami.

k
kamk

Od roku razem z mężem warzymy piwo w domu. Kupiliśmy zestaw piwowara i warzymy takie brzeczki jakie tylko chcemy. To genialne hobby i świetny sposób na spędzenie czasu przy konsumpcji piwa, które się uwarzyło samodzielnie. Każda butelka rozlewana ręcznie, takiego smaku nie odda żadne piwo warzone 'taśmowo', ani te korporacyjne ani nawet te regionalne. Koszt uwarzenia jednej butelki naszego piwa to ok. 2-2,20 z :) W życiu już nie kupię piwa w sklepie ani w pubie. Nie będę się truć napojami piwopodobnymi

y
yoshko

Tyle nowości powytwarzały DUŻE browary ale i tak w sumie nie da się tego pic i nawet nie powinny stać na tej samej półce co piwa regionalne. Dobrym ruchem Grupy Ciechan było wprowadzenie nowego nazewnictwa (piwo nieutrwalone), bo to co powprowadzały DUŻE browary to tylko zniechęcało do zakupu prawdziwego piwa niepasteryzowanego.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3