Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa przedłużenia Lubelskiego Lipca’80 zostanie odłożona. Ratusz nie ma na to pieniędzy

Artur Jurkowski
Przebudowane skrzyżowanie Krochmalnej z Diamentową. Do tego miejsca ma być przedłużona ul. Lubelskiego Lipca’80. Ale kiedy to nastąpi, nie wiadomo
Przebudowane skrzyżowanie Krochmalnej z Diamentową. Do tego miejsca ma być przedłużona ul. Lubelskiego Lipca’80. Ale kiedy to nastąpi, nie wiadomo Adrian Tomczyk
Około 66 mln zł potrzeba na budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca’80 od Cukrowniczej do Krochmalnej. Ratusz takich pieniędzy nie ma. I rezygnuje, jak twierdzi - na razie - z budowy drogi.

To nieoczekiwany zwrot w sprawie. Chodzi o budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca’80 od Cukrowniczej do Krochmalnej. Nowa droga miała być elementem nowego układu komunikacyjnego obsługującego przyszły dworzec metropolitalny przy ul. Dworcowej. Miała, bo ratusz właśnie poinformował, że zmienia plany.

- Odkładamy w czasie budowę przedłużenia Lubelskiego Lipca’80 - powiedział Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

O tej decyzji ratusz poinformował przy okazji konferencji prasowej poświęconej przygotowaniom do budowy dworca metropolitalnego dla komunikacji autobusowej przy ul. Dworcowej.

Powód zmian? Brak pieniędzy. Koszt robót budowlanych trasy jest obecnie szacowany na 59,1 mln zł. Do tego dochodzi m.in. przejęcie gruntów niezbędnych do powstania drogi. Może to pochłonąć 6,1 mln zł.

Jeszcze niespełna pół roku temu ratusz zapowiadał, że budowa drogi ruszy jesienią tego roku. Roboty miały potrwać dwa lata. Teraz to nieaktualne. - Inwestycję przesuwamy na nową perspektywę finansową Unii Europejskiej - poinformował Szymczyk.

Dla kierowców oznacza to, że tymczasowe rozwiązanie umożlwiające dojazd ze skrzyżowania Krochmalnej z Diamentową do jednojezdniowego odcinka Krochmalnej potrwają dużo dłużej niż początkowo planowano.

Obecnie ul. Lubelskiego Lipca ’80 (zwana wcześniej Trasą Zieloną) kończy się na ul. Cukrowniczej przy stadionie miejskim. Nowy odcinek o długości ok. 1,1 km ma biec równolegle do ul. Krochmalnej. Będzie to arteria z dwoma jezdniami, każda z trzema pasami ruchu. - To oznacza, że będzie wyglądać dokładnie tak samo jak na istniejących już fragmentach tej ulicy - opisuje Kieliszek.

Budowa trasy będzie się wiązała z koniecznością wyburzenia m.in. 63 budynków mieszkalnych.

Na nowym odcinku powstanie jedno skrzyżowanie, przy przecięciu się Lubelskiego Lipca ’80 z ul. Włościańską. Sama Włościańska zostanie przebudowana na odcinku od Lubelskiego Lipca ’80 do Krochmalnej. Po drugiej stronie Trasy Zielonej ul. Włościanska na razie nie powstanie. Ratusz planuje, aby w przyszłości biegło tędy przedłużenie ul. Zana, ale kiedy zostanie wybudowane, nie wiadomo.

Ratusz zapowiedział, że będzie to ostatni etap przedłużania Trasy Zielonej. Zrezygnował z budowy tej arterii wzdłuż lasu i połączenia jej następnie z al. Kraśnicką. Do obsługi osiedli Widok i Poręba powstaną nowe drogi lokalne.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski