Budowa S17. Dojedziemy ekspresówką do Garwolina w połowie...

    Budowa S17. Dojedziemy ekspresówką do Garwolina w połowie 2019 r. (ZDJĘCIA i WIDEO Z DRONA)

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Budowa S17. Dojedziemy ekspresówką do Garwolina w połowie 2019 r. (ZDJĘCIA i WIDEO Z DRONA)
    1/45
    przejdź do galerii

    ©Adrian Tomczyk

    W połowie 2019 r. trasą ekspresową przejedziemy z Lublina do Garwolina. Na zniknięcie wąskiego gardła w Kołbieli poczekamy jednak dłużej.


    Budujemy - podkreślają drogowcy. Chodzi o trasę S17 łączącą Lublin z Warszawą. A precyzyjniej, dwa odcinki ekspresówki o łącznej długości 25 km między granicą woj. lubelskiego a początkiem obwodnicy Garwolina.

    - Kiedyś kierowcy podróżujący z Lublina do Warszawy nazywali obwodnicę Garwolina „siedmioma minutami szczęścia”. W przyszłym roku tego szczęścia przybędzie, bo od Lublina do Garwolina będziemy się poruszali samochodami w tempie 120 km/h - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.

    Prace między Garwolinem a granicą województwa wykonuje Budimex. Inwestycja jest podzielona na dwa etapy.

    Zacznijmy od tego bliżej Warszawy, czyli między obwodnicą Garwolina a Gończycami. Ma 12,2 km długości. - Na ciągu głównym jest wykonana cała nawierzchnia betonowa - wylicza Maciej Staniaszek z Budimeksu.

    Ciąg główny to po prostu jezdnie przyszłej ekspresówki, z której będą korzystać kierowcy. - Do dokończenia są m.in. dwa węzły drogowe. Prowadzimy jednocześnie prace wykończeniowe. Trwają odbiory siedmiu obiektów przebiegających w poprzek trasy ekspresowej - opisuje Staniaszek.

    Kolejny budowany odcinek - od Gończyc do granicy województwa, czyli mniej więcej miejscowości Ruda - liczy 13 km długości. - Zaawansowanie prac to 86 procent i to mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych w jakich przyszło nam pracować w tym roku - wskazuje Mariusz Baszkiewicz z firmy Budimex.

    Przypomnijmy. Prace drogowe ruszyły tam w marcu tego roku. - Jezdnia nowej trasy ekspresowej w 69 proc. pokrywa się z obecnym przebiegiem DK 17 - mówi Baszkiewicz. I dodaje: - Na naszym odcinku zaprojektowanych jest 21 obiektów inżynieryjnych. Są dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: w Woli Koryckiej i Mrokowie.

    W rejonie Trojanowa przyszła ekspresówka biegnie w wykopie. - Jego wykonanie wymagało wywiezienia 1,2 miliona ton materiałów - opisuje Baszkiewicz.

    Koszt budowy odcinka od granic województwa do Gończyc to 313,6 mln zł, a od Gończyc do Garwolina - 288,5 mln zł. - Natomiast koszt powstania całej trasy ekspresowej (o długości 95 km, między Kurowem a węzłem Lubelska w miejscowości Góraszka - dop. red.) to prawie 3,2 miliarda złotych - uzupełnia Nalewajko.

    Budowa trasy S17 podzielona jest na siedem odcinków. Dwa z nich Kurów znajdują się na terenie woj. lubelskiego, pozostałe pięć w Mazowieckim. - Z odcinka od Kurowa do Garwolina kierowcy będą mogli w pełni, już bez żadnych ograniczeń, korzystać w połowie 2019 r. - zapowiada Nalewajko.

    Na resztę trasy trzeba będzie poczekamy. Niewykluczone, że w przypadku obwodnicy Kołbieli roboty mogą potrwać nawet do połowy 2020 r. - Przy czym naszą intencją jest aby z ronda w Kołbieli kierowcy przestali korzystać z końcem 2019 r. Omijaliby je jeżdżąc jedną z jezdni DK 50 - mówi Nalewajko.

    Kierunek Rzeszów


    GDDKiA liczy, że do końca 2018 r. złożone będą wnioski o wydanie zrid (zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej) dla trasy S19 na odcinku od Lublina do Kraśnika. Chodzi o 42 kilometrów ekspresówki. Inwestycja jest podzielona na trzy etapy. Łączny koszt to prawie 1,13 mld zł. - Rozpoczęcie prac drogowych może nastąpić w wakacje 2019 r. - ocenia Nalewajko.

    POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:





    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (9)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bx

    Bx (gość)

    Zgłoś

    I tej drogi nie buduje Budimex tylko małe firmy podwykonawcze a oni tylko udają że budują na zdjęciach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bx pogoda

    Bx (gość)

    Zgłoś

    Jaka pogoda panie Budimex? Chyba w życiu takiego roku na budowie nie miałeś dobrego. Ale to Budimex i ich ministerstwo propagandy

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do przodu

    do przodu (gość)

    Zgłoś / 2

    Najważniejsze, że budowa postępuję do przodu i oby tak pozostało.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niesprzyjające warunki atmosferyczne?

    as (gość)

    Zgłoś / 10 / 1

    Wiosna przyszła wcześnie, przez całe lato prawie nie padało, wielkich upałów nie było, a mrozy przyszły późno. To są te "niesprzyjające" warunki atmosferyczne?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pogod nie sprzyja?

    Gromkopierdiejew (gość)

    Zgłoś / 9 / 4

    Narzekanie na zla pogode to jakas degrengolada no i jeszcze zle warunki terenowe. Panie Nalewajko teren jest plaski jak nalesnik a Pan narzeka na problem ze tyle ziemi trzeba bylo wywiezdz.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niekorzystne warunki pogodowe?

    Toja (gość)

    Zgłoś / 12 / 2

    W tym roku były niekorzystne warunki pogodowe? Proszę sprawdzić dane IMiGW. Tak dobrych warunków dla robót wykonywanych pod gołym niebem nie notowano.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    By żylo się lepiej zagranicznym koncernom

    Ra (gość)

    Zgłoś / 3 / 4

    Prawo zamówień publicznych dopuszcza możlwość zapisania wymogu: zatrudnienia przez Generalnego Wykonawcę n-pracowników na umowę o pracę. Jak jest tutaj?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Scigacz

    Bleee (gość)

    Zgłoś / 4 / 13

    Samochodami 120/h. A ja pomknę ścigaczem 250/h


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szkoda, że nie będziesz dawcą narządów

    Transplantolog (gość)

    Zgłoś / 13 / 2

    bo przy zderzeniu przy tej prędkości, wewnątrz jamy brzusznej powstaje pulpa tkankowa. Nie da się jej użyć do przeszczepu.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY