Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S17: Mieszkańcy Kalinówki proszą o dodatkowe przystanki

Agnieszka Kasperska
Budowa S17 skomplikowała życie mieszkańcom Kalinówki
Budowa S17 skomplikowała życie mieszkańcom Kalinówki Jacek Babicz
Żeby dojechać do pracy lub szkoły w Lublinie idą kilka kilometrów do Świdnika. Dopiero tam mogą wsiąść do busa. Mieszkańcy Kalinówki przyznają, że budowa S17 bardzo skomplikowała im życie.

W Kalinówce były do niedawna trzy przystanki, w tym dwa przy starej drodze S17. Zlikwidowano je, gdy ruszył remont ekspresówki.

- Został jeden przystanek przy krzyżówkach świdnickich - mówi proszący o anonimowość mieszkaniec Kalinówki, który jako pierwszy powiadomił nas o problemie. - Nie można z niego dojechać do Lublina, bo korzystają z niego tylko autobusy dalekobieżne. Busy obsługujące trasę Lublin-Świdnik jeżdżą drogą serwisową, a na niej postojów nie zaplanowano.

- Jeszcze dwa tygodnie temu kierowcy stawali w miejscach zwyczajowo przyjętych i zabierali czekających tam pasażerów. Od kilku dni tego jednak nie robią - skarży się pan Wojciech, inny mieszkaniec Kalinówki.

Dlaczego? Kierowcy tłumaczą pasażerom, że stając w miejscach do tego niewyznaczonych łamią prawo.
- Dostali już ostrzeżenie od inspekcji drogowej, która uprzedziła, że za zatrzymywanie się poza przystankami będą wypisywane mandaty w wysokości do trzech tysięcy złotych - informuje inny czytelnik.

Mieszkańcy Kalinówki, aby wsiąść do busa, muszą iść aż do Świdnika.

- A to dodatkowe pół godziny obowiązkowego spaceru. Dla osób starszych to ogromny problem - przypomina Mirosław Brzeziński, mieszkaniec Kalinówki. - Inne rozwiązanie to kierować się w stronę Lublina. Nie każdy ma jednak czas i i siły żeby iść pieszo kilka kilometrów na Felin, by wsiąść do miejskiego autobusu - dodaje pani Patrycja.

Dlaczego w Kalinówce nie ma przystanków?

Pracownicy GDDKiA podkreślają, że podczas konsultacji z samorządami nikt nie składał zastrzeżeń do proponowanego rozmieszczenia przystanków.

- Jeżeli teraz pojawiają się głosy mieszkańców tych terenów dotyczące usytuowania przystanków, to zgodnie z ustawą o drogach publicznych, zarządca drogi jest zobowiązany uwzględniać uchwały Rady Gminy, w których dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców wskazane zostaną wstępne miejsca lokalizacji nowych przystanków - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Lublinie. - O ostatecznej lokalizacji takiego przystanku decyduje zarządca drogi, uwzględniając jej charakter oraz warunki bezpieczeństwa ruchu drogowego. Do sprawy wrócimy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski