W środę budowa dalszego ciągu S17 do Warszawy (obecnie realizowany jest odcinek Piaski - Kurów) była tematem spotkania Lubelskiego Zespołu Parlamentarnego. Chodziło głównie o budowę obwodnicy Kołbieli. Pozwoliłaby ona kierowcom ominąć wąskie gardło na rondzie w tej miejscowości, gdzie krajowa "17" przecina się z trasą nr 50, i przyspieszyć podróż do stolicy.
Przewodnicząca Zespołu, Genowefa Tokarska z PSL, poinformowała, że w dyskusji wziął udział m.in. Marian Nagórny, dyr. lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad . I choć posłanka napisała o "przyspieszeniu związanym z inwestycją" to żadnego przyspieszenia nie ma. Nowością jest jednak to, że to obwodnica Kołbieli może być realizowana wcześniej niż inne części trasy. Budowa nie ruszy jednak wcześniej niż pod koniec 2014 r.
- Mamy decyzję środowiskową. Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na koncepcję programową dla całego odcinka (Kurów - węzeł Zakręt) a także projektu budowlanego i dokumentacji potrzebnej do złożenia wniosku o zezwolenie na realizację. Mamy na te prace zarezerwowane pieniądze - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA w Lublinie.
Przygotowanie dokumentacji potrwa dwa lata. W 2014 r. GDDKiA będzie więc gotowa do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę. Potem trzeba będzie jeszcze wybrać wykonawcę.
Jedynym problemem pozostaną wówczas pieniądze. Budowa całej trasy od Kurowa do węzła Zakręt pod Warszawą ma kosztować 3,5 mld zł. - Jako parlamentarzyści podejmiemy działania w celu pozyskania środków - obiecuje Genowefa Tokarska.
Fundusze mogą pochodzić z dotacji unijnych z nowego okresu programowania 2014 - 20. - Gdyby jednak okazało się, że będą problemy z całością finansowania, wtedy Kołbiel będzie można "wyjąć" i realizować w pierwszej kolejności - zaznacza Nalewajko.
Okazuje się też, że nie ma szans na wcześniejsze zrealizowanie rozwiązania przejściowego czyli wiaduktu nad drogą nr 50. - Nie ma sensu wydawać 70 mln zł na coś tymczasowego (obwodnica to koszt 220 mln zł). Tym bardziej, że dla wiaduktu nie ma dokumentacji, a nawet decyzji środowiskowej. Budowa wiaduktu nie mogłaby więc ruszyć dużo wcześniej niż obwodnicy Kołbieli - tłumaczy Nalewajko.
Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?