Sprawa dotyczy deklaracji byłego już ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego, który w 2019 r. w Chełmie na spotkaniu z mieszkańcami miał złożyć obietnicę dotyczącą utworzenia w Chełmie call center Narodowego Funduszu Zdrowia.
- Minister Szumowski zachwalał swój pomysł, sugerując, że rozwiąże to liczne problemy związane z wizytami pacjentów u specjalistów. Call center NFZ, którego pracownicy szybko wskazaliby wolny termin w danej placówce medycznej, miało być swoistym remedium. Niestety, od tego momentu minęły już trzy lata, a obiecane call center NFZ wciąż nie powstało – przypomina poseł Krzysztof Grabczuk (PO). Pochodzący z Chełma parlamentarzysta złożył w tej sprawie interpelacje, w której domaga się wyjaśnień dotyczących prac resortu zdrowia w sprawie utworzenia call center NFZ w Chełmie.
Jak się jednak okazuje takich działań ministerstwo nie prowadzi. Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska wyjaśnia, że w 2019 r. uruchomiona została bezpłatna, ogólnopolska oraz całodobowa Telefoniczna Informacja Pacjenta, która działa pod numerem 800 190 590. Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpił kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu i Centrali NFZ. - Na infolinii można uzyskać między innymi informacje o pierwszym wolnym terminie udzielania świadczenia, o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, najbliższym SOR oraz aptece, w której pacjent otrzyma potrzebny lek – wylicza wiceminister Kraska.
Jak się okazuje od 2 września 2019 r. do 6 listopada 2022 r. konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta odebrali ponad 7,1 mln połączeń.
Wiceszef resortu zdrowia zaznacza też, że w Chełmie działa delegatura NFZ, która swoim zasięgiem obejmuje cztery powiaty: miasto Chełm, powiat chełmski, krasnostawski, włodawski, a od lipca 2019 roku funkcjonuje Centrum Usług Wspólnych, którego zadaniem jest obsługa wniosków o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, w związku z wyjazdem turystycznym. Pilotażowa obsługa wniosków o EKUZ przez CUW w Chełmie rozpoczęła się w październiku 2019 r., a w II kwartale 2020 r. Centrum zaczęło pracę w pełnej skali przejmując wszystkie wnioski wpływające poprzez ePUAP, pocztę elektroniczną, a od lipca 2020 r. również przez Internetowe Konto Pacjenta. Od początku funkcjonowania Centrum Usług Wspólnych w Chełmie obsłużyło prawie 1,9 mln wniosków o 1 886 311 wniosków o wydanie karty EKUZ.
To jednak nie koniec inwestycji zdrowotnych w Chełmie. Jak podkreśla wiceminister Waldemar Kraska Departament Innowacji Ministerstwa Zdrowia przygotowuje koncepcję projektu obejmującego stworzenie w Chełmie centrum digitalizacji historycznej dokumentacji medycznej pacjentów, którego głównym zadaniem będzie ucyfrowienie użytecznej archiwalnej dokumentacji medycznej. - Będą to dokumenty dotyczące historii interakcji pacjenta z systemem ochrony zdrowia istotne dla procesu diagnostyki i leczenia – dodaje Waldemar Kraska.
- Puławski lekarz na 3. miejscu w The Voice of Poland. Konrad Baum
- Gdy słońce przedziera się przez chmury. Zimowe krajobrazy na polach Lubelszczyzny
- Gala XX-lecia Pracodawców Ziemi Lubelskiej
- Ostatnie pożegnanie Bogusława, ofiary eksplozji w Przewodowie
- Gala Hipokrates 2022. Poznaliśmy najlepszych medyków Lubelszczyzny
- Manifestacja Ukraińców na placu Litewskim. Zobacz zdjęcia
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?