Chatboty i tzw. Data Science zmieniają instytucje finansowe nie do poznania

Paweł BrachZaktualizowano 
Paweł Brach, współzałożyciel i wiceprezes TogetherData.
Paweł Brach, współzałożyciel i wiceprezes TogetherData. Paweł Brach, współzałożyciel i wiceprezes TogetherData.
Coraz więcej przedsiębiorstw stara się podejść do każdego klienta w osobisty sposób. Mobilne aplikacje do wysyłania wiadomości miały już 1,82 mld użytkowników do końca 2017 roku, wynika z raportu eMarketer.

Dostępność dla użytkowników przez całą dobę, przy w zasadzie dowolnej konfiguracji, dostosowanej do świadczonych usług, to ich największe zalety. Doskonale sprawdzają się również w sektorze bankowym, co udowodnił m. in. singapurski bank OCBC. Chatbot Emma rozpoczęła swoją pracę 17 stycznia br. i jest w stanie odpowiedzieć na pytania o kredyty hipoteczne oraz na cele remontowe przy pomocy kalkulatora, który wskaże ogólne koszty zaciągnięcia pożyczki. Według statystyk OCBC, ponad 10 proc. rozmów z Emmą poskutkowało skorzystaniem z usług singapurskiego banku. Natomiast konwersacja z robotem umożliwia zaoszczędzenie ponad 4 minut w porównaniu do tradycyjnej rozmowy z pracownikiem infolinii. Do 2022 roku chatboty mają być odpowiedzialne za roczne oszczędności aż do 8 mld dolarów, wynika z danych firmy badawczej Juniper Research.

Odpowiednie użycie danych umożliwia rozwiązywanie problemów w najbardziej optymalny sposób, zarówno dla banku, jak i dla klienta. Dlatego instytucje finansowe będą coraz częściej sięgały po analitykę danych w celu zminimalizowania strat lub zmaksymalizowania zysków. Działający w Indiach HDFC Bank, podzielił klientów na segmenty pod względem etapów życiowych, na których się znajdują, a następnie zaczął wysyłać do nich spersonalizowane pod tym kątem wiadomości i przygotowywać promocje na ważne dni (np. urodziny). W rezultacie zwiększono liczbę sprzedanych kart kredytowych, redukując koszty pozyskania każdego klienta.

Technologie umożliwiające powstanie banku przyszłości mogą z powodzeniem działać dzięki analityce danych. Dlatego też coraz więcej banków zatrudnia specjalistów ds. Data Science i wdraża technologie mające na celu opanowanie potężnych zbiorów danych dostarczanych przez klientów. Bank przyszłości już powstał, teraz pozostaje go tylko udoskonalić.

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Materiał oryginalny: Chatboty i tzw. Data Science zmieniają instytucje finansowe nie do poznania - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3