Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasy spacerowe w woj. lubelskim. Gdzie wybrać się w weekend 30 - 31 marca? 10 najciekawszych tras

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
W woj. lubelskim jest sporo ciekawych tras do spacerowania. Przygotowaliśmy dla Was 10 pomysłów. Możecie namówić przyjaciół lub rodzinę i razem poznawać nasz region. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na spacer w woj. lubelskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw.

Spis treści

Trasy spacerowe w woj. lubelskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras na spacer w woj. lubelskim, które inni już sprawdzili. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 30 marca w woj. lubelskim ma być od 7°C do 20°C. Nie powinno padać.

🌳 Trasa spacerowa: Opatów

• Początek trasy: Józefów nad Wisłą
  • Dystans: 3,08 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 18 m
  • Suma podejść: 76 m
  • Suma zejść: 77 m

Spacerowiczom trasę poleca Max_c74

Wycieczka piesza do Opatowa. Atrakcją wycieczki była podziemna trasa turystyczna, którą polecam uwadze.
Podziemia Opatowskie to bardzo ciekawy pod względem przestrzennym układ wyrobisk różnego przeznaczenia, połączonych na różnych poziomach pochylniami schodowymi, fragmentami dawnych rodzajów obudowy i odsłoniętej calizny górotworu bez obudowy. Podziemia są urozmaicone architektonicznie, oblicowane obecnie kamieniem i cegłą.
Nawiguj

🌳 Trasa spacerowa: W poszukiwaniu zapomnianej mogiły.

• Początek trasy: Terespol
  • Dystans: 10,96 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 32 min.
  • Przewyższenia: 106 m
  • Suma podejść: 61 m
  • Suma zejść: 145 m

Trasę dla spacerowiczów poleca Fotoimpresje

Spacer był drugą i tym razem udaną próbą odszukania zapomnianej mogiły cywilnej ofiary walk z okresu I wojny światowej.
Odręczna data wypisana na krzyżu to 1916.

Miejsce jest nie daleko od drogi ale miedzy wysokimi sosnami i dość trudne do zauważenia. Nie ma też żadnego oznaczenia czy informacji w terenie.

Spacer trwał około 4,5 godziny, pogoda jak na zdjęciach, pochmurna i chłodno.

🌳 Trasa spacerowa: Cygańskie Ogrody w Łosińcu

• Początek trasy: Krasnobród
  • Dystans: 25,48 km
  • Czas trwania spaceru: 5 godz. i 27 min.
  • Przewyższenia: 99 m
  • Suma podejść: 640 m
  • Suma zejść: 662 m

Spacerowiczom trasę poleca Krzycho2001

Spacer po Cygańskich Ogrodach i okolicy w Łosińcu.
Spacer do Znikającego Krzyża.
Obejrzenie źródeł, kościół - dawna cerkiew, figura św. Michała Archanioła, figura kamienna, dawna wieżyczka świątyni z sygnaturką, fragment skrzydła niemieckiego samolotu.
Zwiedzanie Cygańskich Ogrodów i strumieni.
Zwiedzanie cmentarza wojennego z 1939 r.
Przejazd w okolicę głazu upamiętniającego pobyt w 1901 r. Józefa Piłsudskiego
Przejazd do Zawadek, źródła Wełnianki
Przejazd do Kunek (figura i kawałek samolotu przy źródełku)
Przejazd na parking przy Czartowym Polu.
Spotkanie z czartami roztoczańskimi.
Spacer przez rezerwat „Czartowe Pole”

🌳 Trasa spacerowa: Przez trzy mosty

• Początek trasy: Międzyrzec Podlaski
  • Dystans: 9,77 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 51 min.
  • Przewyższenia: 90 m
  • Suma podejść: 147 m
  • Suma zejść: 57 m

Spacerowiczom trasę poleca Fotoimpresje

Spacer przez trzy mosty, Ślasko-Dąbrowski, Świętokrzyski i Poniatowskiego. Po drodze Miski w Parku Praskim, i Stadion Narodowy.
Dojazd do poczatku trasy i powrót do domu tramwajem. pogoda ładna choć wiał zimny wiatr.

🌳 Trasa spacerowa: SANDOMIERZ - GÓRY PIEPRZOWE

• Początek trasy: Annopol
  • Dystans: 2,07 km
  • Czas trwania spaceru: 41 min.
  • Przewyższenia: 43 m
  • Suma podejść: 138 m
  • Suma zejść: 152 m

Spacerowiczom trasę poleca Sandomierz

Sandomierz jest znany głównie z urokliwego Rynku Starego Miasta. Ale czy słyszałeś o położonych tuż obok Górach Pieprzowych? Najstarsze pasmo w Polsce oferuje Ci nie tylko niezapomniane widoki, ale również szczyptę egzotyki. Góry Pieprzowe można zwiedzać od strony Willi Dzika Róża, jednak my proponujemy trasę wałem Wisły, która pozwoli Ci ujrzeć cudowną enklawę przyrody z unikatami na skalę całej Europy. Nazwa gór wzięła się od tutejszych skał, prastarych, ciemnych jak ziemia, pękających w tak specyficzny sposób, że przypominają ziarenka pieprzu. „Pieprzówki” zwane są również wzgórzami różanymi, ponieważ to miejsce porastają masowo dzikie róże. Przed spacerem warto zasięgnąć informacji czy szlak jest dostępny, ponieważ po większych opadach lub przy wysokim poziomie Wisły wejście na trasę może być utrudnione. Mimo tego, wyprawa w Góry Pieprzowe to niezwykłe doznanie, nie tylko dla geologów i przyrodników. Zobacz je i Ty !

🌳 Trasa spacerowa: Trasą Powstania Warszawskiego - biegiem przez stolicę

• Początek trasy: Stoczek Łukowski
  • Dystans: 10,3 km
  • Czas trwania spaceru: 44 min.
  • Przewyższenia: 91 m
  • Suma podejść: 894 m
  • Suma zejść: 917 m

Spacerowiczom trasę poleca Mar.now

Ciekawa trasa szlakiem Powstania Warszawskiego prowadzi przez trzy dzielnice Warszawy - od Muranowa przez zachodnie obrzeża Starego Miasta, fragment Traktu Królewskiego, rajdową trasę dla ekstremalistów i nabrzeże Wisły - trasa dobrze oświetlona, szczególnie polecana do pokonania wczesnym rankiem (optymalnie - o świcie) lub o zmroku. Unikniemy wówczas blokujących nam swobodne przemieszczanie się tłumów turystów.
Naszą trasę rozpoczynamy na skraju Parku im. J. Kusocińskiego - przy obiekcie KS Polonii u zbiegu ulic Konwiktorskiej i Bonifraterskiej, naprzeciw pomnika ofiar katyńskich (przedstawiającego krzyże spadające z wagonu) przy ul. Muranowskiej.
Bonifraterską, mijając zabudowę kościoła Bonifratrów i klasztoru Jana Bożego docieramy do zielonego nowoczesnego gmachu Sądu Najwyższego, łączącego obie strony ulicy. Warto rozejrzeć się po chodnikach, na których upamiętniono miejsce, gdzie znajdował się mur getta.
Przecinając Plac Krasińskich mijamy po prawej stronie barokowy Pałac Krasińskich (in. Pałac Rzeczypospolitej ze zbiorami specjalnymi Biblioteki Narodowej jak manuskrypty średniowieczne czy pamiątki po C.K. Norwidzie), a po lewej monumentalny pomnik Powstania Warszawskiego z ogromnymi postaciami powstańców. Naprzeciwko pomnika znajduje się warta odwiedzenia Katedra Polowa Wojska Polskiego z dzwonami odlanymi z armat zdobycznych po powstaniu listopadowym oraz z Kaplicą Katyńską 1940 r. i podziemnym muzeum (czynnym od listopada 2010 r.) oraz Mauzoleum Obrońców Ojczyzny.
Dalej pokonujemy całą ul. Miodową (obok barokowych pałaców- Paca-Radziwiłłów - siedziby Ministerstwa Zdrowia oraz Małachowskich, XVI-wieczny pałacu Prymasowskiego - z pomnikiem Staszica (dziś siedziba m.in. radia Eska), Biskupów Krakowskich, Branickich (jedna z siedzib Urzędu M.St. Warszawy), Szaniawskich, Młodziejowskich - Morsztynów - dawnej siedziby PWN, Chodkiewiczów - siedziby Izby Rzemieślniczej i pałacu Borchów (arcybiskupstwa, rezydencji prymasów Polski do 2007 r.), kościoła i klasztoru o. kapucynów - gdzie znajduje się serce króla Jana II Sobieskiego i szczątki króla Augusta II Mocnego oraz groby wielu arystokratów z XIX w.) oraz jedynej w stolicy grekokatolickiej cerkwi i klasztoru bazylianów. Mijamy tu również budynek dawnego Collegium Nobilium, dziś należący do Akademii Teatralnej.
Wbiegając w Krakowskie Przedmieście mijamy po lewej stronie kościół św. Anny, pałac Kazanowskich (siedzibę Caritas), Dom Polonii, Pałac Prezydencki z pomnikiem Józefa Poniatowskiego (po prawej zaś - Pałac Potockich - siedzibę Ministerstwa Kultury i Sztuki) i przy hotelu Bristol zbiegamy w dół ulicą Karową (stromy kręty zbieg) przez neorenesansowy rzeźbiony wiadukt, pięknie oświetlony po zmroku, gdzie prowadzi trasa wielu rajdów samochodowych (odcinek specjalny). Zbiegamy do wybrzeża Gdańskiego nad Wisłą i pokonujemy wzdłuż rzeki ok. 1,8 km, po lewej mijając Zamek Królewski, po czym ulica Sagnuszki podbiegamy w górę do Konwiktorskiej (łagodny podbieg). Na Konwiktorskiej mijamy Pałac biskupa Sierakowskiego, by dotrzeć na powrót do stadionu Polonii.

Idealne na spacer

🌳 Trasa spacerowa: Otwock - Świder w Żółwim tempie

• Początek trasy: Stoczek Łukowski
  • Dystans: 18,08 km
  • Czas trwania spaceru: 6 godz. i 8 min.
  • Przewyższenia: 153 m
  • Suma podejść: 412 m
  • Suma zejść: 429 m

Trasę dla spacerowiczów poleca Jolantadyr

Budzik w niedzielę rano odmówił współpracy. Obudziłam się sama tuż przed planowanym jego dźwiękiem, dziwiąc się, że milczy. Była 6.30 a on nadal milczał jak zaklęty. Pomyślałam ... ma racje.

Wstałam do łazienki, z nadzieją, że skoro budzik wie co robi, to znaczy, że mam wracać do łóżka. Spojrzałam w okno ... niechcący. A tam ślady wschodzącego słońca i ani chmurki na niebie. Pomyślałam, że nie mam argumentów.

Weszłam do kuchni, wstawiłam wodę w czajniku i pomyślałam, że chociaż ten za chwilę zadzwoni.

Nie zadzwonił jednak, ale zagwizdał na mnie ... hej dziewczyno zrób herbatę i zbieraj się na spacer za miasto ... piękna pogoda, szkoda dnia.

Jakaś walka toczyła się jeszcze w środku mnie, ale grzecznie posłuchałam gwizdania i szybko zaczęłam się szykować. Na dworzec dotarłam 20 minut przed czasem. Ale powoli zebrało się kilka osób. A zatem w drogę pora wyruszyć ... kierunek Otwock ... SKM-ką.

Potem zaczynając od długiego spaceru ulicami Otwocka tylko 18 km z buta by w końcu po kilku godzinach trafić na stację kolejową w Świdrze. Pogoda piękna, słoneczna, warta wędrowania w gronie fajnych ludzi. Ale wróćmy do początku.

Zofiówka ... między życiem a przemijaniem

Stacja Otwock, tutaj wysiadamy z SKM-ki i ruszamy na lewą stronę torów na wędrówkę przez miasteczko. Idziemy gawędząc 3, 4 kilometry. Naszym celem jest spotkanie z historią. Smutną historią.

Mija właśnie 100 lat, od czasu gdy powstał. Zakład dla Nerwowo i Psychicznie Chorych Żydów. Został nazwany Zofiówką. Trafiali tu pacjenci mniej lub bardziej chorzy - cisza, spokój niosły ukojenie a szpitalny personel wspomagał leczenie. Po próbie samobójczej trafiła tu także matka poety Juliana Tuwima.

Nastały lata II Wojny Światowej a wraz z nimi rządy bestialskiego okupanta. Akcja T4 znamionowała ich charakter - "likwidacja życia niewartego życia". Szpitale psychiatryczne stały się między innymi poligonem doświadczalnym i miejscem realizacji programu tej akcji na terenie III Rzeszy.

W samej Zofiówce zastrzelono w ramach Akcji T4 między 110 a 140 pacjentów i członków personelu szpitalnego. Ich ciała pochowano podobno pod płotem na terenie placówki. Wśród innych zastrzelona tutaj została także matka Tuwima.

Po wojnie w budynkach przedwojennej Zofiówki nadal istniał szpital, ale nie doczekał XXI wieku. W 1999 roku został opuszczony i do dziś niszczeje.

Dlaczego? Na pewno są ważne ku temu przesłanki, a jedną z nich jest przekonanie, że teren jest nawiedzony. Słychać tu bowiem głosy, krzyki, płacz i jęki tych, którzy stracili życie podczas rzezi dokonanej przez hitlerowskich oprawców. Czasem ktoś opowiada z miejscowych, że widać w ruinach snujące się zarysy ludzkich postaci.

I tylko natura nie opuszcza tego miejsca, sprawy ducha są jej bliskie i nie straszne ... na dachach wyrasta nowy las, a z wiosną widać jego młode pędy.

Niebieskim szlakiem nad rzeką Świder

Po obejrzeniu ruin szpitala ruszamy w dalszą drogę. Jest upał, piękny wiosenny dzień. Zdejmujemy, wierzchnie okrycia pozostając w koszulkach z krótkimi rękawkami. Nadal jest ciepło a nawet gorąco wędrujemy bowiem ulicą w pełnej ekspozycji słońca.

Wreszcie pierwszy postój. Z przyjemnością odpoczywamy, by po około pół godzinie ruszyć w dalszą drogę. Naszym celem jest dojście do niebieskiego szlaku biegnącego brzegiem rzeki Świder. Wkrótce dochodzimy do mostu nad Świdrem. Skręcamy w lewo na niebieski szlak biegnący wzdłuż rzeki. Spokojnie kontynuujemy wędrówkę. Piękny wiosenny dzień wyprowadził z domów masę ludzi - wielu rowerzystów mija nas po drodze w jadąc w jedną lub w drugą stronę. Spotykamy tez grupki wędrujących osób, często rodziny z dziećmi.

Świder jest dość spokojnie płynąca rzeką, której nurt zwalnia w wielu miejscach na kłodach zwalonych starych drzew. Widzimy ptaki wodne pływające po rzecze, a wiosenne kwiaty na brzegu i świeża zieleń dokoła cieszą oczy. Wędrujemy spokojnie co pewien czas zatrzymując się na krótkotrwałe chwile odpoczynku. Rozmowy, śmiech, żarty uzupełniają wędrówkę. Czas mija szybko, bezstresowo. Tempo wędrówki umiarkowane.

Wraz z upływem czasu na niebie pojawiają się chmury, momentami podmuchy wiatru sugerują możliwość zmiany pogody. Niemalże robimy zakłady, czy zacznie padać zanim wrócimy do Warszawy. Nie zaczęło. W ogóle nie padało tego popołudnia. Na Dworcu Śródmieście rozchodzimy się każdy w swoją stronę, a niedzielę zaliczamy do bardzo udanych.

🌳 Trasa spacerowa: Ultramaraton Leśna Doba

• Początek trasy: Radzyń Podlaski
  • Dystans: 12,91 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 27 m
  • Suma podejść: 124 m
  • Suma zejść: 124 m

Trasy.gps poleca tę trasę na spacer

Ultramaraton Leśna Doba to 24-godzinne zawody, których pierwsza edycja odbędzie się w dniach 14-15 października 2017 roku. Trasa prowadzi po pętli o długości ok. 13 km, z czego 11 km to tereny leśno-polne (utwardzone ścieżki oraz dukty) i 2 km prowadzące wzdłuż drogi asfaltowej. Zwycięzcą ultramaratonu zostaje ta osoba, która w ciągu 24 godzin przebiegnie najwięcej kilometrów (liczy się czas dotarcia do ostatniego punktu kontrolnego).

Organizatorzy zapraszają zarówno biegaczy, jak i entuzjastów chodzenia z kijami, których liczna grupa jest już zapisana i będzie rywalizować w oddzielnej klasyfikacji. W Leśnej Dobie mogą wziąć udział osoby o różnym stopniu wytrenowania - zawody rozgrywane są w wymyślonej przez nich formule "ultra dla każdego", dzięki której w zawodach mogą także wziąć udział osoby debiutujące na dystansie ultra i pragnące sprawdzić granice swoich możliwości.

🌳 Trasa spacerowa: Bunkier kolejowy w Konewce

• Początek trasy: Parczew
  • Dystans: 2,65 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 52 min.
  • Przewyższenia: 14 m
  • Suma podejść: 93 m
  • Suma zejść: 91 m

Ulixes poleca tę trasę na spacer

Piesza wycieczka po terenie bunkra kolejowego w Konewce.
Trasa przyjemna na 1, 2 godzinną wycieczkę. Warto zabrać coś ciepłego bo wewnątrz jest bardzo zimno.

🌳 Trasa spacerowa: Prawą stroną Wisły

• Początek trasy: Międzyrzec Podlaski
  • Dystans: 12,2 km
  • Czas trwania spaceru: 3 godz. i 54 min.
  • Przewyższenia: 69 m
  • Suma podejść: 145 m
  • Suma zejść: 76 m

Spacerowiczom trasę poleca Fotoimpresje

Dzisiejsza wycieczkę rozpoczęliśmy na Rondzie Żaba i przeszliśmy sobie ulicami Warszawskiej Pragi a zakończyliśmy na ul Krakowskie Przedmieście już na lewym brzegu rzeki.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Lubisz spacery ale nie lubisz przepłacać za artykuły do trekkingu? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Chodzenie na spacery - czy warto?

Spacerowanie przynosi wiele korzyści dla ciała i umysłu. Podczas wszelkich aktywności uwalniają się hormony szczęścia, czyli endorfiny i serotonina. Dlatego ruch pomaga w zwalczaniu stresu i napięcia. Takie korzyści dostarczy Ci nie tylko siłowania, bieganie, czy inny sport, ale również regularne spacerowanie.

Chodzenie na spacery może pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami. Podczas chodzenia angażujemy wiele mięśni, które pracują i spalają kalorie. Dlatego regularne spacerowanie może pomóc Ci w zgubieniu zbędnych kilogramów. Im więcej ruchu, tym większe zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego osoby, które dużo się ruszają i uprawiają sport, mogą więcej jeść bez efektu tycia. Jeśli chcesz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne, w Internecie znajdziesz wiele kalkulatorów, które pomagają je wyliczyć.

WHO podaje, że dzienna ilość kroków dla osoby dorosłej i zdrowej powinna wynosić pomiędzy 6 000 a 8 000 kroków. Natomiast u osób z przewlekłymi chorobami dawka wynosi od 3 500 do 5 500 kroków dziennie.

Spacerowanie obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Regularne spacery mają zbawienny wpływ na układ krążenia. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia żylaków czy pajączków.

Jak widzisz spacerowanie przynosi wiele korzyści zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Jeśli jesteś ciekaw, ile kroków dziennie robisz, możesz zaopatrzyć się w zegarek z funkcją liczenia kroków.

Lubelskie: kraina przyrody i renesansowych zabytków

Województwo lubelskie usłane jest malowniczymi trasami, które idealnie nadają się na spacery. Przyrodnicze bogactwo regionu można podziwiać szczególnie podczas wędrówek szlakami dwóch parków narodowych – Roztoczańskiego i Poleskiego. Jeśli w waszym grafiku znajdzie się czas na zwiedzanie skarbów Lubelskiego, polecamy odwiedziny w urokliwych miastach województwa – docenionym przez komitet UNESCO Zamościu, uwielbianym przez artystów Kazimierzu Dolnym oraz Chełmie i Białej Podlaskiej. Na co jeszcze zwrócić uwagę w tym zakątku Polski? Przede wszystkim na lessowe wąwozy, które przeniosą was do baśniowej krainy oraz, oczywiście, przepiękną stolicę tamtych stron – pełen renesansowej zabudowy i atrakcji Lublin.

Zobacz, co warto zobaczyć w Zamościu, Kazimierzu Dolnym oraz Lublinie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?