Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Content Marketing – najlepszy sposób na wyróżnienie się na rynku

materiał partnera
W dobie ogromnej konkurencji, gdzie coraz trudniej rywalizować ceną, jakością oraz innowacjami, marketing pozostaje jedynym sposobem na wyróżnienie się na rynku. Aktualnie w tym zakresie najskuteczniejszym jest content marketing. Na czym polega content marketing i jak z jego pomocą zostać liderem na rynku – na te i inne pytania z tym związane staramy się odpowiedzieć w tekście.

„Wyróżnij się lub zgiń”

Wydaje się, że hasło „Wyróżnij się lub zgiń”, którego autorem jest Jack Trout, jest dzisiaj jeszcze bardziej aktualne niż w chwili powstania. Wszystko to za sprawą ogromnej konkurencji, jaka panuje obecnie na rynku, także lokalnym. Firmom coraz trudniej wyróżnić się na rynku przy pomocy ceny, jakości czy innowacji. A jednak, pomimo że większość czołowych firm w danej branży w tym zakresie reprezentuje podobny poziom, coś sprawia, że częściej sięgamy po produkt tej, a nie innej marki. Tym czynnikiem jest właśnie marketing, przy pomocy którego firmy mogą się wyróżnić na rynku. Nowoczesne samochody czy smartfony pod względem technicznym, wizualnym czy funkcjonalnym nie różnią się bardzo od siebie, a jednak tylko niektóre marki wywołują ogromne emocje i są obiektem pożądania konsumentów na całym świecie. Wystarczy wspomnieć tylko urządzenia spod znaku nadgryzionego jabłka. Obecnie najskuteczniejszą formą marketingu, przy pomocy której firmy mogą się wyróżnić na rynku, jest właśnie content marketing (marketing treści).

infografika

Content Marketing

To strategia marketingowa, która polega na komunikacji się z klientami przy pomocy wartościowych treści. Obecnie coraz powszechniej wykorzystywana w praktyce, nie tylko przez globalne koncerny, ale także lokalne przedsiębiorstwa. Jej ogromna skuteczność wynika głównie z faktu, że tradycyjne formaty reklamowe (np. banery) utraciły swą siłę oddziaływania. Internauci, zamiast irytujących i przeszkadzających oglądanie stron reklam, oczekują od marek wiedzy i informacji. Marketing treści to właśnie strategia, która wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i potrzebom widzów. Marketing treści to po prostu dzielenie się wiedzą ze swoimi klientami. Firmy liczą, nie bez podstaw, że zgodnie z regułą wzajemności, obdarowani cenną wiedzą i informacjami klienci odwzajemnią się im i będą wybierać ich produkty. Marketing treści po prostu sposób na wykreowanie wspaniałego świata marki, do którego klienci po zapoznaniu się z nimi będą chcieli niezwłocznie przystąpić.

Firmy mogą produkować wartościowe treści własnymi siłami lub zlecić to zadanie jakiejś agencji content marketingowej. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Za wykorzystaniem zewnętrznego wsparcia przemawia fakt, że agencje specjalizujące się w tej formie marketingu mają dużą wiedzę w tym zakresie oraz ogromne doświadczenie. A to atuty, z którymi trudno dyskutować. Ponadto, jak wskazuje Daniel Szymański z jednej z największych agencji content marketingowych w Polsce, - wyprodukowanie treści to dopiero połowa sukcesu. Równie ważna jest ich publikacja i promocja. W tym zakresie agencja jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, ponieważ my dzięki stałej współpracy z najpopularniejszymi internetowymi serwisami branżowymi i ogólnoinformacyjnymi, możemy zleceniodawcom zaproponować bardzo konkurencyjne ceny publikacji, a na dodatek dysponujemy profesjonalnymi narzędziami do promocji treści.

Wartościowe treści

Content marketing to strategia skuteczna, o ile publikowane w jej ramach treści będą odbiorcom dawały jakąś wartość, nie będą kolejnymi nachalnymi tekstami namawiającymi do zakupu. Będą dla potencjalnych klientów wartościowe, nie tylko w aspekcie teoretycznym, ale także praktycznym czy rozrywkowym. Marketing treści polega zarówno na promowaniu pewnego stylu życia nierozerwalnie związanego z produktami marki, jak i na promocji konkretnych produktów przy pomocy treści.

Jednak trzeba przyznać, że ta pierwsza taktyka przynosi o wiele lepsze efekty. W ostatnim czasie stosowana jest z powodzeniem przez producentów sprzętu sportowego, którzy przy pomocy treści promują sposoby spędzania wolnego czasu związane z ich produktami. Niewątpliwe, aktualna moda na bieganie jest także (lub głównie) efektem tego rodzaju działań. Choć nierzadko przedstawiane w tych reportażach czy filmach korzyści są bardzo wyolbrzymione.

Jeśli chcemy przy pomocy wartościowych treści wyróżnić się na rynku, to publikowane treści, muszą być z zasady unikalne. Kto zainteresuje się artykułem, który jest niemal kopią (najczęściej jeszcze nieudolną) czytanego wcześniej już tekstu. Oryginalność to także warunek, jeśli chcemy, aby nasze teksty przyczyniły się do promocji naszej strony w wyszukiwarce. Wartościowe treści to jeden z ważniejszych czynników, uwzględniany przez algorytm Google przy ustalaniu pozycji strony w rankingu wyszukiwania. Publikowane treści powinny być także zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych związanych z celem kampanii. Dzięki temu nasze teksty będą dobrze widoczne w wyszukiwarce i dotrą one do jak największej grupy odbiorców. Wbrew temu, co się powszechnie sądzi, w Internecie równie wielkim zainteresowanie cieszą się teksty długie, jak i krótkie. Wyznacznikiem sukcesu nie jest długość, ale jakość. Poza jakością równie ważna jest regularność. Jeszcze żadnej firmie nie udało się osiągnąć oczekiwanego efektu sprzedażowego i wizerunkowego po publikacji jednej reklamy (choćby była ona powtarzana setki razy). Firmy, które zdecydują się na tę formę komunikacji marketingowej, powinny o tym pamiętać. Odbiorcy oczekują, że firmy będą im dostarczać wartościowe treści regularnie. Firmy nie mogą się ograniczyć do jednej akcji w tym aspekcie, w ten sposób trudno wywołać szum wokół marki i zdobyć zaufanie odbiorców. Klienci chcą mieć pewność, że prowadzone przez ich ulubioną firmę działania z zakresu marketingu treści, podyktowane są potrzebą wynikającą z głębokich pobudek, a nie sprawą mody.

Treści powinny być także zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Użytkowników smartfonów nie można ignorować, tym bardziej że w roku 2016 po raz pierwszy odnotowano na świecie więcej odsłon stron internetowych z urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych. Ponadto publikowane treści muszą być różnorodne, zarówno pod względem treści, jak i formy. Dzięki dywersyfikacji tematów i formatów można znacznie poszerzyć grono odbiorców.

Podsumowanie

Marketing treści to nie jest strategia zarezerwowana tylko dla globalnych koncernów, dysponujących pokaźnymi budżetami. To także doskonały sposób dla małych lokalnych przedsiębiorców. Spektrum formatów, jakimi operuje marketing treści, jest tak szerokie, że praktycznie każdy może znaleźć dla siebie optymalne rozwiązanie. Najprostszą formą w tym zakresie, aczkolwiek równie skuteczną, jak bardziej spektakularne koncepty, są artykuły sponsorowane. Seria tego rodzaju tekstów na jednym z biznesowych portali to koszt rzędu tysiąca złotych. Wysokiej jakości film video (np. instruktażowy czy promocyjny), który można nagrać zwykłym smartfonem i opublikować na firmowej witrynie lub w social media to także format, który jest w zasięgu małej rodzinnej firmy. Najbardziej zaawansowanym formatem w marketingu treści są specjalne serwisy internetowe, będące swego rodzaju multimedialnymi magazynami, na których łamach znajdziemy nie tylko artykuły, ale także fotoreportaże, infografiki i filmy video.

Artykuł przygotowany przez specjalistę z Agencji Marketingowej Brand.ceo

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski