Czechów coraz bardziej rozkopany. Bo robią trakcję i rozbudowują ul. Choiny (ZDJĘCIA)

Artur Jurkowski
Nowe utrudnienia w ruchu pojawią się - i to jeszcze w sierpniu - na Czechowie. Drogowcy wezmą się za przebudowę skrzyżowania Smorawińskiego z Chodźki.

- Należy się liczyć z tym, że skrzyżowanie Smorawińskiego z Chodźki będzie trzeba wyłączyć z ruchu, choćby na jakiś weekend - przyznaje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Wszystko przez przebudowę tego skrzyżowania. Nowością będą m.in. dodatkowe pasy do skrętu w prawo ze Smorawińskiego w Chodźki (zarówno w stronę szpitala, jak i hipermarketu, przy czym to drugie jest już budowane).

Na Chodźki powstanie nowa zatoka przystankowa dla pojazdów jadących w stronę centrum. Będzie zlokalizowana tuż przy skrzyżowaniu ze Smorawińskiego. Obecnie autobusy zatrzymują się na jezdni.

Przebudowa skrzyżowania wymaga, aby zostało ono rozkopane.

- Jego środkiem biegnie kanał deszczowy, który musi zostać zmodernizowany - mówi Kieliszek.

Wymiana sieci oznacza konieczność zamknięcia skrzyżowania na dwa, trzy dni.

- Pozostałe roboty może uda się wykonać na połówkowym zawężeniu skrzyżowania przy zamkniętym północnym wlocie ul. Chodźki. Wówczas ruch obukierunkowy odbywałby się jezdnią południową al. Smorawińskiego - tłumaczy Kieliszek.

I zastrzega: - Ograniczenia raczej nie dotkną transportu zbiorowego.

Drogowe „wąskie gardło” może pojawić się szybko.

- Roboty w tym miejscu ruszyłyby jeszcze przed końcem wakacji - ocenia Kieliszek.

Trwa modernizacja skrzyżowania ul. Szeligowskiego z ul. Czapskiego i ul. Młodej Polski. Na tej ostatniej trwają rozbiórki, na Czapskiego wkrótce ma się pojawić nowy asfalt.

- Cały remont może uda się zakończyć nawet do końca miesiąca - ocenia Kieliszek.

Największy „front robót” jest związany z przebudową ul. Choiny (od Zelwerowicza do granicy miasta) oraz budową wielkiego parkingu i pętli nawrotowej dla komunikacji miejskiej.

- W zakresie trasy głównej, poza małymi wyjątkami, można powiedzieć, że całe uzbrojenie mamy gotowe. Roboty budowlane będą bardziej widoczne niż dotychczas, bo zwyczajnie „wyjdą z ziemi” - relacjonuje Kieliszek.

Przebudowywany fragment ul. Choiny od maja jest zamknięty dla ruchu. Zakaz nie dotyczy np. dojeżdżających do terenu WOKI, mieszkańców ul. Jurajskiej.

- Możliwe, że już na koniec sierpnia będzie gotowa, w dwóch warstwach masy, jedna nitka ul. Choiny. Byłaby ona małym „przeplatańcem”, bo najpierw jechałoby się jezdnią prawą (patrząc od miasta), potem w rejonie ronda lewą, a za ul. Jurajską znów prawą. Będą korzystać z niej ci, którzy teraz są dopuszczeni do ruchu w ciągu ul. Choiny - tłumaczy Kieliszek.

Pozostali kierowcy nadal nie mogliby wjeżdżać na przebudowywany odcinek ul. Choiny. Ale i dla nich jest światełko w tunelu.

- Gdy pod koniec września lub na początku października wykonawca skończy drugą jezdnię, będziemy mogli pomyśleć o liberalizacji funkcjonujących ograniczeń - obiecuje Kieliszek.

Trolejbusy pojadą na Czechów

37,4 mln zł wyda ratusz na zmiany drogowe na Czechowie. Przedłużona ma być trakcja trolejbusowa od Chodźki do ul. Choiny.

Ul. Choiny zostanie poszerzona do dwóch jezdni (od Zelwerowicza do granic miasta). Na końcu ulicy powstanie - obok pętli nawrotowej - parking przesiadkowy. Pomieści 54 auta i bezpieczne stojaki dla 100 rowerów. Inwestycja ma być zakończona do końca czerwca 2019 r.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz też: Czy Lublin jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami?

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
ddd

Dziś są hybrydy lub samochodu na gaz -dużo lepsze dla środowiska niż diesle i benzyny!

C
Ciemnota

Myślicie dekle że sieć trolejbusowa jest albo bedzie tak duża że nie trzeba używać autobusow ? A cbyba lepszy elektryk niż spalinowy. Ale z kim ja dyskutuje... z pisowskim ciemnogrodem

g
gosxiuueee44444er

Zamiast budować linie tramwajowe tu u nas robi się trakcje trolejbusowe. Gdzie tu sens?

G
Gość

Trolejbusów juz nawet w głębszej Rosji instalować nie chcą!

d
dix

Jaki jest sens "drutowania" ulic w Lublinie trakcjami trolejbusowymi, gdy samo miasto już chce kupować kilkadziesiąt autobusów elektrycznych, a technologia akumulatorów rozwija się od pewnego czasu w tempie geometrycznym. Wywalone w błoto pieniądze i oszpecenie całych połaci miasta. To pakowanie się w przestarzałą technologię - za kilkanaście lat trzeba będzie wydać majątek, by to wszystko rozebrać.

Dodaj ogłoszenie