MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czerwone, żółte, zielone. I tak przez całą dobę. Zmiany na skrzyżowaniu Spółdzielczości Pracy – Węglarza – Związkowa

Artur Jurkowski
Archiwum/Małgorzata Genca
Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Spółdzielczości Pracy - Związkowa – Węglarza będzie działać przez 24 godziny na dobę. Cel? Poprawa bezpieczeństwa w tym rejonie Lublina

Zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Spółdzielczości Pracy – Związkowa – Węglarza. Wchodzą w życie 16 września.

- Z uwagi na konieczność poprawy bezpieczeństwa w godzinach nocnych w ciągu al. Spółdzielczości Pracy, sygnalizacja została przełączona w tryb pracy kolorowej przez całą dobę – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego ratusza.

I dodaje:

Działanie jest odpowiedzią na zgłoszenia użytkowników dróg.

O co dokładnie chodzi?

- Gdy tylko robi się ciepło, codziennie w godzinach 23:00-01:00 jest tutaj notorycznie przekraczana prędkość i są wyścigi samochodowe, które stwarzają bardzo niebezpieczne sytuacje – opisywał w liście do redakcji Kuriera Lubelskiego nasz Czytelnik Jan Nowak (nazwisko zmienione).

Dodawał jednocześnie:

- To jest w sumie czteropasmowa droga, z ograniczeniem do 50 km/h (nierespektowanym przez praktycznie nikogo), przejściami dla pieszych, przejazdami dla rowerów, drogami przecinającymi tą trasę (w końcu krajową, mającą numer 835) oraz domami i blokami obok.

- Rada Dzielnicy Ponikwoda oraz Rada Dzielnicy Czechów Północny pozytywnie zaopiniowały propozycję wprowadzonych zmian podejmując stosowne uchwały w tej sprawie – uzupełnia Góźdź.

W lutym 2023 r. podobne zmiany wprowadzono w funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Jana Pawła II, Roztocze i Jantarowa. Tu celem również była poprawa bezpieczeństwa.

– Dotychczasowe przełączanie sygnalizacji świetlnej w godzinach nocnych na pulsujące żółte światło prowokowało kierujących do łamania szeregu przepisów, a przede wszystkim rozwijania nadmiernej prędkości. W takiej sytuacji zdecydowanie rośnie ryzyko wypadków z udziałem pojazdów chcących bezpiecznie wyjechać z dróg podporządkowanych a także z udziałem niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych oraz rowerzystów. Gdy nie ma zabezpieczenia w postaci sygnałów świetlnych nakazujących kierowcom zatrzymanie się, to właśnie rowerzyści czy piesi zmuszeni są do przekraczania jednocześnie kilku pasów ruchu – wyjaśnia Artur Szymczyk, ówczesny z-ca prezydenta Lublina.

W Lublinie funkcjonuje 155 sygnalizacji świetlnych, w tym 121 jest włączonych do Systemu Zarządzania Ruchem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wiemy ile osób zginęło w powodzi

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski