Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy Biuro Obsługi Mieszkańców wróci na Czechów? Czytelnik pyta, ratusz odpowiada

Jakub Sarek
Jakub Sarek
- Żeby załatwić urzędowe sprawy muszę jeździć do centrum Lublina. Jeszcze do niedawna na Czechowie mieściło się Biuro Obsługi Mieszkańców, ale obecnie nie mamy możliwości korzystania z takiej placówki. A naszą dzielnicę zamieszkuje prawie 40 tys. osób - żali się nam Czytelnik i apeluje do miasta o przywrócenie BOM dla mieszkańców tej części Lublina.

Dowód osobisty, prawo jazdy, podatki, meldunek – to sprawy, które obsługują Biura Obsługi Mieszkańców. W Lublinie działa pięć takich placówek: w biurowcu magistratu przy ul. Wieniawskiej oraz cztery dzielnicowe: przy Filaretów, Szaserów, Kleeberga i Wolskiej.

Do 2020 r. BOM funkcjonował również na Czechowie, w budynku Poczty Polskiej przy ul. Żywnego. W okresie pandemii umowa na najem lokalu w tym miejscu została rozwiązana przez miasto. Powód? Niespełnianie restrykcyjnych wytycznych dotyczących obsługi klientów. W maju 2022 r. interpelację w sprawie przywrócenia BOM na Czechowie skierował do ratusza Marcin Bubicz, radny miejski z klubu prezydenta Krzysztofa Żuka.

- Są świetną i wygodną odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, w tym w szczególności w zakresie załatwiania kwestii mieszkaniowych, podatkowych oraz spraw związanych z dowodami osobistymi, Lubelską Kartą Miejską i prawem jazdy – argumentował we wniosku Bubicz.

W odpowiedzi na jego pismo miasto przyznało, że placówka cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców Czechowa. Co więcej zadeklarowało wówczas rozpoczęcie poszukiwań odpowiedniej lokalizacji dla BOM. Jak się dowiedzieliśmy ratusz podjął działania w tej kwestii, jednak nowego pomieszczenia do tej pory nie znalazł.

- Niestety żaden z oglądanych do tej pory obiektów nie spełniał standardów niezbędnych do wykonywania działalności związanej z obsługą mieszkańców, m.in. w zakresie wielkości oraz dostępności - tłumaczy przyczynę takiego stanu rzeczy, Anna Czerwonka z biura prasowego ratusza

Jakim standardom powinien opowiadać BOM?

- Lokal, w którym będzie mieścić się Biuro Obsługi Mieszkańców powinien spełniać określone wymogi pod względem funkcjonalności, czy dostępności pomieszczeń dla osób ze specjalnymi potrzebami, m.in: osób z niepełnosprawnościami, osób starszych oraz klientów z dziećmi - wyjaśnia Czerwonka.

W placówce przy ul. Żywnego do obsługi petentów przeznaczono dwa stanowiska. Jak przyznaje Czerwonka, potrzeby mieszkańców tej części Lublina są dużo większe:

- Dlatego też miasto szuka lokalu, który pomieściłby 5-7 stanowisk, aby obsługa odbywała się sprawnie i płynnie - podkreśla.

Ratusz w tej kwestii nie składa jednak broni

- Nie rezygnujemy z planów otworzenia BOM w dzielnicy Czechów i nadal kontynuujemy poszukiwania odpowiedniego lokalu - zapewnia Czerwonka.

BOM mogą zyskać z kolei mieszkańcy południowych dzielnic Lublina, m.in. Dziesiąta czy Zemborzyc.

- Rozważana jest m.in. lokalizacja w jednym z pomieszczeń Dworca Metropolitalnego, jednak ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła - informuje Czerwonka.

Jakie koszty w skali roku generują lubelskie Biura Obsługi Mieszkańców?

- Roczny koszt utrzymania w zakresie eksploatacji wszystkich funkcjonujących obecnie BOM-ów wynosi ok. 263 tys. zł - wskazuje Anna Czerwonka.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski