Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego Subaru? Bez bezpieczeństwa nie ma wolności

.

DLACZEGO SUBARU?

"Bez poczucia bezpieczeństwa człowiek nie jest w stanie ani rozwijać własnych sił, ani korzystać z wyników swej pracy; albowiem bez bezpieczeństwa nie ma wolności".
Wilhelm von Humboldt

BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE

Najlepszym sposobem na wyjście cało z wypadku jest jego uniknięcie. Zgodnie z tą filozofią firma Subaru oferuje samochody, których podstawowym założeniem konstrukcyjnym jest maksymalizacja aktywnego bezpieczeństwa poprzez zastosowanie kilku autorskich, przetestowanych w ekstremalnych warunkach rajdowych systemów – standardowo i we wszystkich modelach.

Image and video hosting by TinyPic

Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD

Niezależnie od sytuacji i warunków drogowych wszystkie koła w samochodach Subaru są zawsze napędzane, a ich przyczepność jest w ciągły sposób monitorowana i korygowana.

Silnik SUBARU BOXER

Dzięki poziomo ułożonym, pracującym naprzeciw siebie tłokom uzyskano płaską i zwartą konstrukcję.
Silnik – a więc i cały samochód – ma przez to nisko położony środek ciężkości, co w połączeniu z osiową symetrią wszystkich elementów układu napędowego pozwoliło uzyskać niespotykaną równowagę i minimalizację przechyłów samochodu na zakrętach.

System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS)

Monitoruje i analizuje zgodność toru jazdy z kierunkiem wybranym przez kierowcę. Jeśli samochód zbliża się do granicy utraty stabilności, system sprzęga działanie mechanizmu rozdziału momentu napędowego oraz hamulców na poszczególnych kołach i reaguje tak, aby utrzymać samochód na właściwym torze.
Wymienione systemy to kwintesencja technologicznego dziedzictwa Subaru. Dzięki nim samochód prowadzi się bardzo stabilnie i przewidywalnie, a reakcje na działania kierowcy
są szybkie i precyzyjne. Wszystko po to, aby bezpiecznie ominąć przeszkodę.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE

Konstrukcję samochodów Subaru cechuje również kompleksowe podejście do zabezpieczenia osób znajdujących się w samochodzie, w przypadku gdy zderzenia nie da się uniknąć. Zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa chroni to co jest najważniejsze – zdrowie i życie pasażerów.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie

Konstrukcja nadwozia łączy sztywność i wytrzymałość z możliwością kontrolowanego odkształcenia w wybranych obszarach, co pozwala ukierunkować siły powstające podczas uderzenia w taki sposób, aby miały jak najmniejszy wpływ na pasażerów.

Fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne

Samochody Subaru standardowo wyposażane są w pełen zestaw poduszek powietrznych (przednie, przednie boczne oraz kurtynowe). Konstrukcja przednich foteli zmniejsza ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia z tyłu. Łamiące się w czasie zderzenia pedały chronią nogi kierowcy, a trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia utrzymują pasażerów we właściwej pozycji i minimalizują siły działające na klatkę piersiową.

Image and video hosting by TinyPic

Silnik, który oddziela się od nadwozia

W przypadku zderzenia czołowego silnik SUBARU BOXER wraz ze skrzynią biegów ma pochłonąć energię i oddzielić się od nadwozia przemieszczając się w zaprojektowanym kierunku – omijając pasażerów.

Ochrona pieszych

Subaru dba nie tylko o swoich pasażerów. Każde życie cenimy równie wysoko. Głównym elementem ochrony pieszego w trakcie wypadku jest absorbująca energię przestrzeń, pomiędzy pokrywą silnika a samym silnikiem. Pochłaniający energię przedni zderzak i specjalnie zaprojektowana powierzchnia wokół wycieraczek dodatkowo możliwie maksymalnie redukują urazy pieszego podczas wypadku.

Inteligentny System Ratunkowy (ISR)

Podczas wypadku drogowego zdrowie i życie podróżujących samochodem w dużej mierze zależy również od tego, jak szybko pojawią się służby ratownicze. Jak pokazują badania europejskie, udzielenie we właściwym momencie pomocy mogłoby uratować życie aż 10% spośród śmiertelnych ofiar wypadków. System ISR może radykalnie zmniejszyć ten czas. ISR montowany jest od początku marca 2008 roku seryjnie we wszystkich samochodach Subaru sprzedawanych w sieci dealerskiej Subaru Import Polska. Zgłoszenie sytuacji awaryjnej w systemie realizowane jest automatycznie (bez konieczności jakiegokolwiek działania ze strony uczestników wypadku), na skutek uruchomienia znajdujących się w pojeździe czujników. Informacja z pojazdu przesyłana jest dzięki usługom technologii GSM do funkcjonującego 24 godziny na dobę Centrum Monitoringu. System wyposażony jest w zestaw głośnomówiący oraz konsolę służącą do jego obsługi. Możemy dzięki niej wezwać pomoc także wtedy, gdy przeciążenia nie przekroczyły wartości krytycznych i nie wyzwoliły automatycznego alarmu. Umożliwia ona także wezwanie pomocy do wypadku, w którym sami nie braliśmy udziału. ISR pełni również funkcję antykradzieżową. Po wyłączeniu zapłonu w pojeździe system przechodzi w tryb identyfikowania nieautoryzowanego przemieszczenia lub ruchu samochodu, np. lewarowania, holowania lub jazdy. W stanie czuwania każda zmiana położenia w osi wzdłużnej pojazdu powoduje wysłanie automatycznego SMS-a do Centrum Monitorowania.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

DODATKOWE PROGRAMY

Szkoła Jazdy Subaru

Szkoła Jazdy Subaru (SJS S.A.) powstała w 2000 roku z inicjatywy Prezesa Subaru Import Polska Witolda Rogalskiego oraz właściciela istniejącej od 1995 roku Szkoły Doskonalenia Techniki Jazdy – Auto Trening, Wacława Kosteckiego. Patronami projektu SJS, a przez to częstymi gośćmi realizowanych eventów, zostali partnerzy z rajdowych tras – Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski – startujący wówczas Subaru Imprezą WRC. Założeniem Szkoły Jazdy Subaru było podjęcie walki o poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Idea ta jest do dziś podstawą działalności spółki.

Program Bezpieczny Kierowca

W 2009 roku nadmierna prędkość była przyczyną blisko 11 tys. wypadków drogowych, tj. 31% spośród wszystkich wypadków spowodowanych przez kierujących pojazdami. Zginęło w nich 1438 osób, co stanowi prawie połowę wszystkich ofiar wypadków komunikacyjnych. Mając powyższe na uwadze, Subaru Import Polska sp. z o.o., TUiR WARTA S.A., Keratronik sp z o.o. oraz Szkoła Jazdy Subaru sp. z o.o. zainicjowały program BEZPIECZNY KIEROWCA, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Projekt łączy kilka istotnych elementów – bezpłatną edukację niedoświadczonych kierowców, monitoring zachowań kierowców na drodze oraz zniżki przy zawieraniu ubezpieczenia komunikacyjnego dla osób deklarujących bezpieczną jazdę. Kierowcom deklarującym bezpieczną jazdę WARTA oferuje specjalną 25% zniżkę na ubezpieczenie komunikacyjne, niezależną od posiadanych już przez użytkownika pojazdu zniżek bonus-malus. Zniżkę otrzyma każdy kierowca, który zamontuje system ISR (jeżeli takowego nie posiada) i wyrazi zgodę na badanie przez WARTĘ ostatniej minuty jazdy w przypadku wystąpienia kolizji lub innego zdarzenia drogowego, skutkującego odpowiedzialnością ubezpieczyciela, a także, w przypadku niedoświadczonych kierowców, weźmie udział w bezpłatnym szkoleniu w zakresie bezpiecznej jazdy, prowadzonym przez Szkołę Jazdy Subaru. Jeśli rejestrator będący elementem systemu ISR wykaże, że kierowca w czasie ostatniej minuty przed zdarzeniem rażąco przekroczył dopuszczalną prędkość na danym terenie, tj. o ponad 30 km/h, zostanie on obciążany udziałem własnym w wysokości 20%.
_„Wierzymy, że nasz program, który oferuje kierowcom konkretne narzędzia podnoszące ich umiejętności i bezpieczeństwo na drodze i jednocześnie zobowiązuje ich do przestrzegania zasad bezpieczeństwa, zagwarantuje powodzenie naszego przedsięwzięcia. Tego życzymy sobie i wszystkim uczestnikom dróg.”_– Prezes Subaru Import Polska Witold Rogalski.

Image and video hosting by TinyPic

Akcja Zima

Jesteśmy pierwszym importerem na rynku motoryzacyjnym, który od 2006 roku organizuje promocję czasową zatytułowaną „Akcja Zima”. Celem akcji jest zadbanie o zwiększenie bezpieczeństwa klientów w naszych samochodach w okresie jesienno-zimowym. W ramach corocznej akcji każdy z klientów, który zakupi w autoryzowanej sieci dealerskiej nowy samochód Subaru w okresie od listopada do marca, otrzyma od nas w prezencie 4 opony zimowe. „Akcja Zima” jest naszym wyróżnikiem, a przede wszystkim działaniem zgodnym z filozofią Subaru – Confidence in Motion.

Subaru Assistance

Subaru Assistance to program stworzony specjalnie dla właścicieli nowych samochodów Subaru. Każdy klient może być pewien, że w przypadku awarii samochodu nasz operator gotów jest do udzielenia mu pomocy 24h na dobę i przez 365 dni w roku, nie wyłączając dni świątecznych i wolnych od pracy.*
Bezpośredni kontakt telefoniczny z Subaru Assistance jest jeszcze łatwiejszy, dzięki naciśnięciu jednego przycisku wewnątrz samochodu na panelu ISR, umieszczonym w zasięgu ręki kierowcy.

Image and video hosting by TinyPic

Subaru to nie tylko samochody!

Posiadanie samochodu marki Subaru może wiązać się z pewnymi sytuacjami, które nie zawsze spotyka się w życiu codziennym, a o których chcielibyśmy Państwa poinformować. Znaczna część użytkowników samochodów naszej marki ma zwyczaj wzajemnego pozdrawiania się na drogach. Jeżeli więc zauważą Państwo, że ktoś zupełnie nieznajomy (również jadący Subaru) macha ręką czy też błyska światłami (co bardzo łatwo może być zupełnie niewłaściwie zinterpretowane!) – proszę się nie dziwić, a tym bardziej nie denerwować: to bynajmniej nie objaw niechęci czy też agresji, lecz sympatii dla innego użytkownika samochodu tej samej marki.

Niektórzy użytkownicy Subaru mają na swoich samochodach naklejone tzw. Świnki. Jest to nieformalna deklaracja szczególnie intensywnej (pozytywnej) identyfikacji z innymi użytkownikami samochodów spod znaku Plejad. Na niektórych samochodach można też zobaczyć znaczki (tzw. winiety zlotowe), które z kolei symbolizują uczestnictwo właściciela w jednym z dorocznych Zlotów Plejad (www.zlot.subaru.pl), stanowiących największą w Polsce imprezę motoryzacyjną tego rodzaju. Więcej informacji na temat wzajemnych relacji pomiędzy użytkownikami oraz sympatykami marki Subaru, jak również wiele porad praktycznych można uzyskać na internetowym forum Subaru www.forum.subaru.pl. Tam też można podzielić się swoimi wrażeniami – dotyczącymi nie tylko użytkowanego samochodu, ale także najróżniejszych spraw, niekoniecznie motoryzacyjnych.

W ciągu 4 lat od dnia zakupu Subaru klienci otrzymują w odstępach ok. 2-miesięcznych Magazyn „Plejady”zawierający aktualne informacje związane z Subaru, z naszym zespołem rajdowym, ale także dotyczące podroży czy też innych ciekawych tematów (plejady.subaru.pl). Dla tych spośród Państwa, którzy posiadają przysłowiową „kroplę benzyny we krwi”, interesujące mogą być też nowości dotyczące naszego zespołu rajdowego SPRT (czterokrotne Mistrzostwo Polski!), dostępne na stronie www.sprt.pl oraz na Facebooku facebook.com/SPRTpl. Nasz team, z którym współpracowali już tacy utytułowani kierowcy jak: Krzysztof Hołowczyc, Leszek Kuzaj, Kajetan Kajetanowicz czy Wojtek Chuchała aktualnie reprezentowany jest przez Dominika Butvilasa i pilota, Kamila Hellera.

Na koniec, z pełną świadomością, mówimy wprost, że nie mamy nic do ukrycia. Któż z Państwa nie stanął przed dylematem, który samochód wybrać: czy ten tańszy, czy może ten droższy, ale lepiej wyposażony. A może ta niższa cena jest złudna, a może, gdy do tańszego dodamy opcje wyposażenia, okaże się on wcale nie tańszy i tak dalej, i tak dalej… Niniejszym prezentujemy Państwu sposób na podjęcie świadomej decyzji i porównanie zaprezentowanych w rzetelny sposób parametrów różnych pojazdów poprzez serwis www.carspecs.subaru.pl Sprawdź sam – nie ukrywamy szczegółów!

Akcja Siemanko

Najogólniej rzecz biorąc, celem akcji jest uzmysłowienie jak największej rzeszy uczestników ruchu drogowego kilku faktów, które mogą znacząco wpłynąć na poprawę komfortu poruszania się i zachowanie spokoju w potencjalnie stresogennych sytuacjach. Jednym z ważniejszych elementów jest zrozumienie, że inni uczestnicy ruchu nie znaleźli się na drodze po to, żeby nam utrudnić życie, lecz tak jak my pragną bezpiecznie dojechać do wyznaczonego celu.
Wiele zachowań odbieranych potencjalnie jako agresywne może być zwyczajnie wynikiem błędów nieświadomie przez nich popełnianych. W wielu przypadkach nawet świadome przekraczanie prędkości może mieć uzasadnione podstawy, o czym też należy pamiętać, zanim niepotrzebnie podniesiemy sobie ciśnienie. To tylko niektóre z elementów, które warto sobie uświadomić. Pragniemy, aby świadomość powyższego stanu rzeczy wpłynęła na zmniejszenie dawki stresu przyjmowanego podczas uczestniczenia w ruchu drogowym, a co za tym idzie – zwiększenia poziomu bezpieczeństwa.
Jeżeli na drodze ujrzycie Państwo samochód z naklejoną „łapką Siemanko” możecie być pewni, że kierowca w pełni rozumie i stosuje w życiu codziennym przesłanie akcji. Siemanko – do zobaczenia na drogach i ulicach!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Dlaczego Subaru? Bez bezpieczeństwa nie ma wolności - Dziennik Bałtycki

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski