To pierwszy odcinek budowanej trasy S19 między Lublinem a Kraśnikiem, na którym kierowcy korzystają z dwóch nowych jezdni. W czwartek (30 września) zmieniła się organizacja ruchu między końcem obwodnicy Lublina a węzłem Strzeszkowice.
- Zmiana polega na rozdzieleniu ruchu na obydwie jezdnie drogi ekspresowej. Kierowcy mają i do dyspozycji po jednym pasie ruchu w obu kierunkach – informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA. I precyzuje: - Chodzi o pasy skrajne. Wewnętrzne dalej są zamknięte z powodu prac prowadzonych w pasie rozdziału jezdni.
Odcinek liczy ok. 6 kilometrów. Wcześniej kierowcy korzystali tylko z jednej jezdni.
Zmiany to przedsmak tego jak będzie wyglądała podróż w kierunku Kraśnika po uruchomieniu S19. Na razie jednak kierowcy muszą liczyć się z ograniczeniami. - Prędkość dopuszczalna na trasie głównej została ograniczona do 70 km/h, przy zjeździe na węzeł Strzeszkowice do 40km/h, natomiast przy zjeździe z węzła Strzeszkowice do 50km/h – wylicza Minkiewicz.
Budowa S19 na odcinku między Lublinem a Kraśnikiem jest podzielona na trzy etapy. Pierwszy obejmuję fragment od Lublina do Niedrzwicy Dużej. Ma łącznie 12 km. – Jego budowa jest zaawansowana w 92 procentach – informuje Minkiewicz. Kierowcy mają w pełni skorzystać z niego w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. – Zakładamy, że w listopadzie będzie udostępniony kierowcom - zapowiada Minkiewicz.
Na ukończenie kolejnego fragmentu trasy S19 wykonawca ma czas do wiosny przyszłego roku. Chodzi o odcinek między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. Ma on długość 20 kilometrów. Pierwotnie miał być gotowy w tym roku. Ale po rozpoczęciu budowy okazało się, że są problemy z wykonaniem 2 km trasy. Drogowcy trafili podczas prac ziemnych na skały, których nie było na mapach geologicznych. Jej skruszenie wymaga czasu.
- Na ukończenie prac wykonawca ma czas do maja 2022 r – przypomina Minkiewicz.
Trzeci fragment to obwodnica Kraśnika o długości 10 km. – Ma być oddana do ruchu w czwartym kwartale tego roku – dodaje Minkiewicz.
Budowa S19 między Lublinem a Kraśnikiem pochłonie 1,48 mld zł. Łącznie powstanie 42 kilometrów ekspresówki. Poza dwujezdniową trasą powstają tu m.in. 44 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, przepusty, przejścia dla zwierząt). Wybudowanych zostanie też pięć węzłów drogowych i cztery pary Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP Radawiec i Zemborzyce, MOP Obroki, MOP Rudnik, MOP Słodków.
- Które miejscowości na Lubelszczyźnie osiągnęły największy dochód w 2020 roku?
- Żużlowcy Motoru wicemistrzami Polski
- Stare, ale jare! Ostatnia niedziela miesiąca? Czas na giełdę staroci
- Najpierw przysięga, później piknik historyczny
- Mamo, ja wiem, że pilot na łóżku nie umiera
- Mieszkańcy Krężnicy Jarej wyszli na ulice w proteście przeciwko piratom drogowym
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?