Dokąd poleci Lublin?

Dr Mariusz Świetlicki
Archiwum
W ostatnich dniach miałem przyjemność odwiedzić budujące się w Świdniku lotnisko i przyznam szczerze, że zrobiło ono na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Widać, że prace postępują bardzo szybko i zbliża się już chwila, w której będzie mogło przyjąć pierwszy samolot.

Do tego dochodzi bardzo ciekawy pomysł architektoniczny z zachowaniem dużej funkcjonalności. Jeśli na czas uda się również doprowadzić szynobus do terminala i przygotować drogi dojazdowe, to Lublin będzie miał rzeczywiście otwarte okno na świat.

Mam jednak wątpliwości, na ile z tego okna będziemy w stanie skorzystać? Będziemy posiadać nowe i funkcjonalne lotnisko, ale czy będą tanie i dobrze skomunikowane połączenia? Jak na razie tylko jeden przewoźnik zdecydował się na uruchomienie dwóch połączeń międzynarodowych - do Londynu i do Oslo. Brak na razie umów z przewoźnikami oferującymi loty krajowe. Sytuacji nie poprawia zaprzestanie działalności firmy OLT, która przebojem próbowała się wedrzeć na polski rynek lotniczy. Zbyt agresywna polityka cenowa doprowadziła jednak do utraty płynności finansowej.

Zostały trzy miesiące do otwarcia Portu Lotniczego Lublin, a wciąż nie wiadomo, gdzie będziemy mogli z niego polecieć i czy spełni on nasze oczekiwania w zakresie ułatwienia kontaktów z innymi dużymi miastami w Polsce i na świecie.

Jeszcze jedna kwestia wzbudziła mój niepokój. Jak na razie nie są zaplanowane żadne loty cargo. Lotnisko nie ma nawet przewidzianej do tego infrastruktury. Nie ułatwi więc ono wymiany handlowej ze światem. Na razie więc realizowany jest pierwszy ważny, ale jeszcze mały krok. Dopiero uwarunkowania rynkowe zdecydują o tym, w jakim kierunku pójdziemy dalej. Czy będzie odpowiedni faktyczny popyt na loty z i do Lublina, czy znajdą się przewoźnicy oferujący odpowiednie usługi, czy powstanie potrzeba przewozów towarowych?

Te pytania są jeszcze bez odpowiedzi. Optymistyczne jest jednak to, że w ogóle możemy je zadawać. Jeszcze kilka lat temu były one jedynie w sferze marzeń…

Warto wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
SuSeł

Taki jest POstęp prac, że aż kamery powyłączali żebyśmy większą niespodziankę na 14 urodziny PLL mieli.

Amoże prawdą jest, że pieniądze oszczędzają na premię dla zarządu i rady nadzorczej i za hosting kamer firmie Enter... nie płacą?

POleci sobie doktor jako gość honorowy kosza do balona za 240 tysięcy zakupionego przez urząd marszałkowski i to pod warunkim, że będą jeszcze pieniądze na obsługę tego nadzwyczajnego i ultranowoczesnego środka lokomocji.

h
henryk

s łuszna ocena dr Marko jak o pana .Mariusza Ś.

d
dr True

DR Marco masz jak najbardziej rację, tylko spróbujmy wspólnie ustalić jedną kwestię. Chodzi o to, dlaczego nasza zbiorowa świadomość, odpowiedzialność jak również zaangażowanie w życie gospodarczo polityczne, jest na tak niskim poziomie w odniesieniu do "całego społeczeństwa" ? Dlaczego pozwalamy na to, żeby ludzie na tak miernym poziomie nami rządzili ? Przecież skoro na zachodzie sądzą, że ludzie, którzy rządzą w Polsce reprezentują sobą co reprezentują no to jakie zdanie mają o społeczeństwie ? Masz może jakieś pomysły, jak to zacząć zmieniać ?

d
dr Marco

Gdyby Gierek mógł zaciągnąć takie kredyty, jak nasi rządzący przez ostatnie 20 lat, to zapewniam wszystkich, ze w Polsce dawno byłyby pobudowane autostrady, Gierek nie pozwoliłby na zamykanie polskich zakładów tylko by je modernizował, mieliśmy polski przemysł, huty, przemysł metalowy, kopalnie, stocznie, elektroniczny, zbrojeniowy, mieliśmy Ursusa, Stara, Jelcza, Tarpana, Żuka, polskie samoloty, wagony, kolej, energetykę, telekomunikację itd.itp. Ale łatwiej było sprzedać kury znoszące złote jaja i na chwilę łatać dziury budżetowe niż bronić polskich interesów. Wtedy doiła nas Moskwa a dzisiaj rządzi nami Bruksela. Dłużnika się nie niszczy, ważne aby spłacał długi. A to jak wegetuje naród guzik kogokolwiek obchodzi. Ktoś pisze o nowych TV i że kosztują mniej. Ale właśnie o to chodzi. Aby Polacy kupowali jak najwięcej importowanego towaru. Zatem mamy holenderskie kwiaty, hiszpańskie owoce i dużo tu wymieniać. Dlaczego dzisiaj polskie jabłko nie konkuruje z cytrusami ? Czy nie powinno być na odwrót ? Jak nie sprzedaż jabłek - nie kupisz cytrusów, TV itd. Polska to taki cudowny kraj - same w nim cuda, tylko jak długo jeszcze ? Skoro jakoś nikt nie potrafi wskazać tych polskich dochodowych produktów, to może łatwiej będzie powiedzieć, co jeszcze możemy sprzedać własnego aby przez kilka lat jeszcze powegetować a później ... proszę, co później ???

B
BOOB

Po co te banialuki pisać, szykować się do szkoły, uzupełnić wykształcenie.

d
dr True

Krótko i w rozszerzeniu tematu polecam artykuł, który traktuje o powyżej nadmienionych powiązaniach finansowych. Panie DOKTORZE proszę poczytać ! h******monsieurb.nowyekran.pl/post/68367,rejs

P
POlityczny

dokładnie... Świdnik bedzie żył z lotów do/z Niemiec, Anglii, Norwegii, czarterów na wakacje i ... lotów z TelAviwu.

d
dr True

Cytuję : "Sytuacji nie poprawia zaprzestanie działalności firmy OLT, która przebojem próbowała się wedrzeć na polski rynek lotniczy." - to Pana słowa ? Bo jeżeli tak, to porażającym jest fakt, iż nie zna Pan sytuacji OTL, powiązań finansowych i ludzi które jest stworzyli. Oczywiście żadne sprostowania nie wchodzą w grę, bo cokolwiek by Pan nie napisał to nie będzie dobrze świadczyło o Panu ! Jeżeli zna Pan sytuacje spółki OTL i zestawia Pan ją z działalnością przewoźników typu Wizzair etc., to ciekawe kryteria np. porównania strategii rozwoju obu tych firm Pan przyjął. Jeżeli Pan nie znał to po co Pan pisze, jak nie wie Pan do końca jak jest ?! Skoro posługuje się Pan tytułem DR pod artykułem, to niech to będzie na poziomie ! Jedyna prawda do CARGO ! Szkoda, że go nie ma, ale faktycznie w tych czasach tego typu projekty trzeba przemyśleć i to dokładnie ! Ad vocem OTL EXPRESS GERMANY GmBh nigdy nie było powiązane z OLT Express Regional Sp. z o.o, integracja polegała tylko na powiązaniu systemu rezerwacji, marketingu. Cytuję :"Mam jednak wątpliwości, na ile z tego okna będziemy w stanie skorzystać? Będziemy posiadać nowe i funkcjonalne lotnisko, ale czy będą tanie i dobrze skomunikowane połączenia?" - o to niech się Pan nie martwi, będzie potrzeba to będą połączenia, w końcu jesteśmy w ogonie najbiedniejszych rejonów polski, więc emigrantów za chlebem też jest wielu. Oni nie zerwali więzi i nadal często osobiście są w regionie lubelskim, większość z nich pracuje na rodziny za granicami naszego kraju, które ciągle TU są.

d
dr Marco

Jak zwykle masz rację. Ale zabrakło mi fundamentalnego pytania - kiedy ta inwetsycja się zwróci i czy nie zostanie zamknięta wskutek utraty bieżącej płynności finansowej

E
Egr

od listopada polecimy z Lublina do Egpitu:)

j
jakto

Czy ten na zdjeciu ,to pierwszy pasazer Portu Lotniczego Lublin ?

Dodaj ogłoszenie