18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Dominów: Zrekonstruował Syrenę Sport (ZDJĘCIA, WIDEO)

DS
Syrena sport uważana jest przez miłośników samochodów za "straconą szansę" polskiej motoryzacji. Ekstrawaganckie auto nie przypadło do gustu Gomułce i produkcja nie została uruchomiona. Teraz wiele osób, m.in. producent Żołądkowej Gorzkiej, próbuje zrekonstruować ten wyjątkowy model. Palma pierwszeństwa jednak w tej nieoficjalnej konkurencji przypadła już Mirosławowi Mazurowi z Dominowa.

- Początkowo, myślałem że jest to niczym nie wyróżniający się model Syreny. Dopiero kiedy zobaczyłem zdjęcia poczułem się oczarowany. Byłem zdumiony, że taki samochód powstał w Polsce w 1960 roku - wspomina Mirosław Mazur.

Rekonstrukcja pojazdu rozpoczęła się na jesieni 2010 r. Z wyników prac zadowolony jest nie tylko Mirosław Mazur, ale i twórca silnika do oryginalnej Syreny Sport inż. Władysław Skoczyński. - Pan inżynier jedyny żyjący współtwórca powiedział mi, że nie spodziewał się, że za jego życia ktoś zrekontruje sportowy model Syreny - mówi Mazur.

Prapremiera auta odbędzie się 28 kwietnia na placu Łokietka. - W związku z tym, że jestem związany z Lublinem chciałbym, aby jego mieszkańcy jako pierwsi zobaczyli mój samochód - stwierdza Mazur . Oficjalna uroczystość zaplanowana jest na 1 maja pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie. - Data nie jest przypadkowa - dodaje Mazur - 1 maja 1960 roku syrena sport po raz pierwszy wyjechała na ulicę stolicy.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szestow
Czy ktoś orientuje się jakiego silnika Mazur użył w rekonstrukcji? Ze zdjęć wydaje się że to dwucylindrowy bokser, czyli najbliżej oryginału. Jednak nie mogę skojarzyć zdjęć z niczym konkretnym. Czy ktoś ma jakieś informacje i może się nimi podzielić? Dziękuwa z góry!
s
sb
Masz Super Tatę!
Piękne auto, dużo bardziej mi się podoba niż ta syrenka od wódki...
M
Michał
I jak zwykle: psy szczekają, karawana jedzie dalej, a najwięcej do gadania mają impotenci...
P
PS
"jedyną właściwą"? człowieku a co ty wiesz o stworzeniu samochodu od podstaw z niczego bez dokumentacji, hulajnogę sobie zrób!
Respekt dla Mirka, bo nikt nie zrobi tego co on dokonał. Od lat teoretycy gawędziarze, którzy "budują" syrenę nie wyszli sprzed komputera. Wyobrażacie sobie, że jedna z ekip od 8 lat buduje Syrenę Sport i przez 8 lat nie mają nawet kawałka Syreny, a Mirek w 1,5 roku zrobił cały samochód. Jedno słowo - RESPEKT
L
Lublinianin
Brawo! Dobra pamięć! I drugi z tych Triumph jest dalej w Lublinie i do tego w rodzinie Pana Mirka Mazura! Samochód z ciekawą historią, a teraz ta replika Syreny Sport, bajka!
L
Laki
Człowieku! To masz słabą pamięć i wiedzę, gdyż Syrena Sport zaprezentowana w 1960 r. powstała 3 lata przed Porsche 911 !! Była wówczas stylistycznym objawieniem i inspiracją dla twórców z zachodu, gdzie nie trzeba było długo czekać i w przeciągu kilku lat powstały inspirowane stylistyką syreny Triumphy i MG
B
Brawo!
Proporcje i wymiary są bardzo dokładne,a kto chce niech sobie czeka na "udaną rekonstrukcję", żeby tylko po drodze bardzo sie nie zestarzał! Ta Syrenka jest piękna. Lublinianie są bardzo dumni z Pana Mirka. Brawo!
j
jan
Tak, p. Zwoliński miał takiego Triumpha. Był jeszcze Bohdan Łazuka z Triumphem w '"Nie lubię poniedziałku" ale nie jeździł, bo był na rauszu.
F
Ford
Spójrzcie na koła, one zaburzają wizualnie proporcje, na starych zdjęciach są większe felgi ale ta replika jest ok. Porównujemy wszyscy to do jednego zdjęcia i dlatego tak nam się wydaje. Poza tym ta syrena to chyba była kopią jakiegoś Porshe o ile pamiętam...
s
stefan
to prawda proporcje nawet jak na lata 60' są co najmniej słabe ni jak nie pasują do zdjęć z tamtych lat...
M
Maro
No to działaj kolego skoro taki jesteś zaznajomiony z proporcjami. Jak zapewne wiesz materiałów na temat Syreny Sport nie ma za wiele, a takie gadanie jak w Twoim stylu ośmiesza lecz Ciebie samego. Gdybyś coś zaprezentował z Swojej stajni, coś co sam stworzyłeś mógł bym mieć dla Ciebie respect, a tak tylko mi Cię żaaaalll....

28 jak nic nie wypadnie jestem i oglądam na żywo :)
x
xao
Samochód to co najwyżej nieudana replika syreny sport. Proporcje są zupełne inne i tylko ośmieszają ten samochód. Czekamy na jedyną właściwą rekonstrukcję.
D
Dominika Mazur
mój Tata to piekielnie zdolny człowiek, jestem naprawdę dumna :) A zdjęcia wyszły bardzo dobrze.
y
yaro
Aż się w człowieku gotuje!!! Jak można było takiego auta nie wprowadzic do produkcji seryjnej. :( My Polacy to chyba jakiegoś pecha mamy.
D
Darek54gti
Takie były czasy że Gomułka-tuman bez szkoły decydował o być lub nie w naszym życiu.Auto Syrena sport w tamtych latach to było coś nie do pomyślenia w bloku wschodnim i zapewne po wejściu do produkcji i póżniejszych ulepszeniach byłby to hit eksportowy ( może i na zgniły zachód)?,taki nasz odpowiednik Triumpha.Starsi mieszkańcy zapewne pamiętają takie auta ( 2szt.) też w kolorze czerwonym jeżdżące po Lublinie.Właścicielem jednego był piosenkarz P.Szczepanik a drugiego chyba właściciel zakładu usługowego z ul.M.Buczka?Piękne auta i kawał motoryzacyjnej historii.
Dodaj ogłoszenie