Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drezyną przed wielkim remontem trasy Lublin-Warszawa

Sławomir Skomra
Prezes PKP PLK zapowiada: - 11 czerwca zamkniemy tory od Lublina do Warszawy. Zapewnia, że megainwestycja kolejowa za 3 miliardy złotych rozpocznie się bez poślizgu

- Znamy dobrze tę trasę, ale robimy jej objazd, żeby dokładnie przyjrzeć się miejscu, które wkrótce będzie placem budowy. Za kilka miesięcy rozpocznie się modernizacja linii nr 7 - mówił na Dworcu Głównym w Lublinie Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. Chwilę później wsiadł do drezyny i ruszył w trasę.

Megainwestycja

„Siódemka” to trasa łącząca Lublin z Warszawą, a kolej będzie modernizowała jej część od naszego miasta do Otwocka.

Na tę inwestycję czekaliśmy od lat. Dzięki niej pociągi jadące do Warszawy przyspieszą - będą mogły jeździć z prędkością 160 km na godzinę. To z kolei skróci czas podróży do stolicy do 90 minut. Dziś pociąg pośpieszny Lublin - Warszawa jedzie ponad 2 godziny.

- Linia nr 7 to jedna z najważniejszych dla nas tras, z których korzystają nie tylko pasażerowie, ale też składy towarowe - podkreślił Merchel i już jasno ogłosił: - Prace rozpoczną się 11 czerwca. Wtedy też zostaną zamknięte tory na odcinku Lublin - Pilawa.

Tam prace potrwają do końca 2018 r., a następnie robotnicy zajmą się odcinkiem Pilawa - Otwock, którego modernizacja ma się zakończyć do początku 2020 roku.

Lada dzień umowy

- Na całą inwestycję mamy zarezerwowane niemal 3 mld zł, ale jaki będzie finalny koszt powiemy, gdy podpiszemy umowy z wykonawcami prac - zaznaczył prezes PKP PLK.

Najlepsze oferty mają zostać wybrane jeszcze w marcu, a umowy podpisane do końca kwietnia. Jest jednak problem, bo na dwa zadania albo nie zgłosiła się żadna chętna firma, albo zgłosiły się takie, które chcą za dużo pieniędzy. - To nie jest kłopot - mówi Merchel. - Dotyczy to prac pobocznych i nie ma wpływu na terminowość inwestycji. W tych przypadkach unieważnimy postępowanie i ogłosimy ponowne - tłumaczy szef kolejowej spółki.

Objazd i przystanek

Pasażerowie muszą pogodzić się z tym, że na czas zamknięcia torów składy do stolicy będą jechały objazdem przez Łuków. Przez to podróż wydłuży się o 40 minut w porównaniu ze stanem obecnym.

Jednak kiedy modernizacja się zakończy, pasażerowie będą mogli korzystać z 42 przebudowanych stacji i przystanków. Pociągi będą jeździły po dwóch nowych wiaduktach i powstanie 11 pieszych przejść nad torami. Między Otwockiem a Pilawą będą podwójne tory, bo dziś to wąskie gardło z jednym torem.

W samym Lublinie powstanie nowy przystanek Lublin Zachód w okolicy ul. Granitowej.

Pokaz serialu "Wojenne dziewczyny" w CSK. Zdjęcia były kręcone w Lublinie (WIDEO, ZDJĘCIA)
Zoo Park 2017 w Lublinie. Do oglądania zwierzaki małe i duże (ZDJĘCIA i WIDEO)
Lubelskie morsy znowu wskoczyły do wody (ZDJĘCIA)
Lublin wśród najbardziej zakorkowanych miast na świecie. Jest gorzej niż w Warszawie?
Poznaliśmy Ambasadorów Lubelszczyzny (ZDJĘCIA)

Jesteśmy też w serwisie INSTAGRAM. Obserwuj nas!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski