Dworzec PKP Lublin jak po wybuchu bomby. Trwa wielki remont na kolei. DUŻO ZDJĘĆ

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
Rozkopany dworzec Lublin Główny. Wiadukty kolejowe w mieście bez jednego toru. I kolejne utrudnienia dla kierowców. Tak wygląda modernizacja linii kolejowej nr 7 Lublin - Warszawa.

To jedna z największych inwestycji kolejowych w Polsce od lat. Modernizacja linii kolejowej nr 7 cały czas trwa i według planu jej zasadnicza część ma się zakończyć jesienią. Jednak do pełnego zakończenia prac trzeba zaczekać jeszcze rok.

Pasażerowie pociągów mogą odczuć to na własnej skórze. Perony na Dworcu Lublin Główny są kompletnie rozkopane. Pracuje tam ciężki sprzęt. Żeby wsiąść do pociągu, trzeba przejść na perony od strony ul. Nowy Świat.

Kolej. Prace na Dworcu Głównym w Lublinie zaawansowane w 60 ...

Postępujące prace oznaczają też kolejne utrudnienia dla kierowców. W czwartek (do poniedziałku wieczorem) zamknięty został przejazd dla samochodów pod wiaduktem kolejowym przy ul. Janowskiej. Wyznaczono objazd ul. Żeglarską, Nałkowskich, Romera i Diamentową. Będą też czasowe zmiany dla pieszych - zamknięty zostanie chodnik pod wiaduktem. Przejście będzie możliwe kładką pieszo-rowerową nad Bystrzycą, a następnie chodnikiem w stronę ul. Krochmalnej.

- Po pracach zostanie przywrócona dotychczasowa organizacja ruchu, tzn. jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa, a ruch będzie odbywał się wahadłowo i będzie sterowany sygnalizacją świetlną

- informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.

Obecnie roboty obejmą ostatnią z czterech konstrukcji przeprawy. - Po rozbiórce będzie nowy obiekt, na którym ułożony zostanie nowy tor. Będą też demontowane podpory. Przebudowano już trzy z czterech konstrukcji wiaduktu kolejowego przy ul. Janowskiej w Lublinie. Od połowy czerwca pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami. Zakończyło się zbrojenie i betonowanie trzeciej konstrukcji po południowej stronie wiaduktu. Wykonawca przygotowuje obiekt do ułożenia torów i montażu sieci trakcyjnej - tłumaczy kolejowa spółka.

Remont torów Lublin - Warszawa cały czas trwa. Mamy dużo zdj...

Remont na kolei idzie pełną parą. Powstają wiadukty, perony,...

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ten wielki remont dworca , a właściwie peronów to wielka ściema.

Byłem ostatnio na dworcu - odjeżdżałem z peronu 3 i ku swojemu zdziwieniu zobaczyłem, że 3 peron nie będzie miał zadaszenia.

Brak na tym peronie podpór pod zadaszenie.

Czy taki "niedokończony remont" to właściwe rozwiązanie dla miasta rangi Lublina - chyba nie.

Przy takich nakładach i tka dużym zakresie remontu możliwe jest chyba wydanie dodatkowo niedużych pieniędzy na zadaszenie 3 peronu.

Co na to Prezydent naszego miasta - przecież to ma być wizytówka Lublina.

Panie Żuk niech pan się przyjrzy co nam funduje kolej, a co jest już standardem na dużych dworcach typu Bydgoszcz, Toruń czy w innych miastach. Mika

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie