Dywizjonu 303 w Lublinie. Pociągi w tubie, a samochody pojadą nad nimi (ZDJĘCIA)

Artur Jurkowski
Gotowy jest już kluczowy element przyszłego bezkolizyjnego przejazdu kolejowego na przedłużeniu Dywizjonu 303. Chodzi o stalową tubę, w której będą jeździły pociągi.

To nie jest nowe rozwiązanie na drogowej mapie Lublina. Podobne „przejazdowe tuby” funkcjonują na ul. Północnej oraz na połączeniu Wspólnej i Robotniczej.

- Zakończył się też montaż konstrukcji stalowej w ciągu budowanego przedłużenia ul. Dywizjonu 303 - informuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Konstrukcja stalowa to nic innego jak licząca kilkadziesiąt metrów tuba. Stanęła nad torami kolejowymi, które na wysokości ul. Smoluchowskiego przetnie nowa ul. Dywizjonu 303. Początkowo ratusz planował, że nie będzie tu w ogóle przejazdu kolejowego.

- To rozwiązanie okazało się jednak niemożliwe. Torów nie można było zlikwidować, bo odbywa się po nich transport paliw płynnych - tłumaczył Kieliszek.

Ratusz zdecydował się więc na bezkolizyjny, dwupoziomowy przejazd.

- Tuba okazała się tańsza od wiaduktu. Dlatego wybraliśmy to rozwiązanie - przypomina Kieliszek.

Jak to będzie funkcjonować? Tuba stanowi „pierwszy” poziom konstrukcji. W niej będą się przemieszczały składy kolejowe. Stalowa konstrukcja zostanie uzupełniona wzmacniającymi ją murkami oraz nasypami najazdowymi.

Tak powstanie „drugi” poziom, który umożliwi samochodom poruszającym się ul. Dywizjonu 303 przejechanie nad tubą.

Budowa dwupoziomowego przejazdu kolejowego była powodem zamknięcia dla ruchu połączenia między Wrotkowską a Nowym Światem.

Kierowcy korzystają z objazdu przez Inżynierską i Smoluchowskiego. I tak będzie jeszcze przez kilka miesięcy.

- Obecna organizacja ruchu ma obowiązywać do końca roku - zapowiada Kieliszek.

Zmiany mogą się jednak pojawić na Wrotkowskiej. Obecnie w rejonie skrzyżowania z Inżynierską kierowcy mają do dyspozycji tylko jedną jezdnię. Ruch odbywa się w obu kierunkach.

- Za ok. miesiąc - półtora miesiąca na wysokości stacji paliw kierowcy powinni mieć już do dyspozycji obie jezdnie - mówi Kieliszek.

W przyszłym tygodniu przejeżdżający objazdem przez Smoluchowskiego powinni obserwować już prace przy układaniu asfaltu na nowej Dywizjonu 303.

Chodzi o odcinek, gdzie nowa arteria przebiega przez teren jednostki wojskowej. Dywizjonu 303 ma być gotowa do połowy kwietnia 2019 roku.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz też: Początek budowy przedłużenia ul. Dywizjonu 303 (Wojenna, Smoluchowskiego) /mat. archiwalny/

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Weteran
Przeciez to jest inwestycja PKP, ktora nalezy do panstwa, czyli do obecnego rzadu, nie ma to nic do obecnego Prezydenta! A ze niestety absurdy sie zdarzaja, to dotyczy chociazby remontu lini kolejowej z Lublina do Warszawy, ktory mial byc gotowy do grudnia 2018r , nie wiadomo cy bedzie gotowy w czerwcu 2019r PKP jest spolka rzadowa, tak jak LOT , Orlen, Zaglebie miedziowe itd. I to oni odpowiadaja za te lokalizacje skacjiiPKP, a nie samorzad miasta Lublin!
E
EKOLOG
Stacja PKP LUBLIN ZACHÓD w lesie bez obustronnych dróg dojazdowych i parkingów. Budowana za publiczne pieniądze skazana na łaskę prywatnych deweloperów. Wstyd i porażka na skalę światową. Brak wizji i planów rozwoju miasta. MIASTO INSPIRACJI z leśną stacja bez perspektyw. Przyklad dla następnych pokoleń jakiej lokalizacji unikać i do jakich absurdów prowadzi brak porozumienia polityków.
j
jasio
misia.
Miśki są fajne, flagę mu dać w łapę...
L
Lewy
Jak nie wiesz ile pociągów tam dziennie jeździ to proszę pisać nie głupot
c
czytacz
twórca POSTOJÓWEK jest niereformowalny
J
Jan
Taki dziennikarz odkrywca od 15 lat tak się buduję. A na wsi sensacja.
j
ja
Normalni ludzie by tego nie wymyślili. Czemu jak dzieje się coś głupiego to zawsze za tym jest pis albo pisu zwolennicy???
p
poll
Ktoś chyba widzi podwójnie, tam jest jeden tor.
a
ab
Tam, gdzie będzie tunel to była, jest i będzie ul. Wrotkowska, a dalej Wyścigowa. Dywizjonu 303 nie będzie przedłużona nawet o 1 mm. Ile razy to można tłumaczyć?
A
Adam
PIS to już wam chyba papkę z mózgu zrobił, jeśli go wogóle kiedyś posiadałeś.
m
majk
super rozwiązanie- będzie można złoty pociąg ukryć
.
Zgadza się! Co tam remonty dróg - w mieście potrzeba na gwałt kolejnych masztów z flagami Polski za 700 tyś zł.
M
Mondry
To jest megalomania Żuka. Takie drogi to w NYC a nie w Lublinie. Kompletnie niepotrzebne wyrzucanie kasy.
Dodaj ogłoszenie