Egzaminy gimnazjalne: CKE ogłosiła wstępne wyniki egzaminów

Maria Krzos
Egzaminy gimnazjalne: CKE ogłosiła wstępne wyniki egzaminów
Egzaminy gimnazjalne: CKE ogłosiła wstępne wyniki egzaminów Archiwum
Udostępnij:
Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła w czwartek wstępne wyniki egzaminu gimnazjalnego. Wiemy już, jak wygląda średnia z poszczególnych przedmiotów w skali kraju. W piątek swoje wyniki poznają uczniowie oraz szkoły. Dowiemy się również, jak na tle Polski wypadł Lublin oraz województwo lubelskie.

Tegoroczny egzamin gimnazjalny różnił się od tego, który obowiązywał uczniów w poprzednich latach. Wprawdzie miał, tak jak dotychczas, trzy części, jednak każda z nich składała się z dwóch oddzielnych egzaminów. Efekt jest taki, że na zaświadczeniach, które trafią dziś do uczniów, będą nie trzy wyniki, a pięć lub sześć.

Różnica wynika z tego, czy uczeń zdawał egzamin z języka obcego tylko na poziomie podstawowym, czy również na rozszerzonym (większość zdawała na obydwu poziomach).

Średnie wyniki w skali kraju z języka polskiego wynoszą 65 procent punktów możliwych do zdobycia. Średnia z historii i wiedzy o społeczeństwie to 61 procent.

Gorsze rezultaty osiągnęli uczniowie z części matematyczno-przyrodniczej . Średni wynik z matematyki to 47 proc. punktów możliwych do zdobycia. Z przedmiotów przyrodniczych - 50 proc.

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wczoraj również wyniki z poszczególnych języków obcych zdawanych przez uczniów na egzaminie.

Wynik z j. angielskiego to 63 proc. na poziomie podstawowym oraz 46 proc. na poziomie rozszerzonym. Drugi pod względem popularności język obcy zdawany na egzaminie to niemiecki. Średnia krajowa z tego przedmiotu to 57 procent (poziom podst.) oraz 33 procent (poziom rozszerzony).


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
matka
nie głabuj tu tylko siadz i sam rozwiąz te testy i zobaczysz na jakim poziomie jest Twoja wiedza
b
belfer
...Kiedy właśnie postawa i zainteresowanie przedmiotem są składnikami oceny ucznia z danego przedmiotu. Przypominam, że oceniamy WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI, a nie tylko suche fakty historyczne lub celność strzałów na teście, gdzie pytania są tylko i wyłącznie ZAMKNIĘTE!!! Zatem uczeń, który u n-la ma 2, a test napisał 30/33 to urodzony snajper, winien więc jak najprędzej udać się do najbliższej kolektury i skreślić 6 liczb w TOTKA :)
E
ERNI
JESTEM 1 ROCZNIKIEM KTÓRY ZDAWAŁ EGZAMINY GIMNAZJALNE, PÓŹNIEJ NOWĄ MATURĘ I JESTEM TEGO ZDANIA ŻE TAKI EGZAMIN NIE JEST W OGÓLE ODZWIERCIEDLENIEM 3 LAT PRACY JAKIE WYKONAŁ MŁODY CZŁOWIEK, ZDARZA SIĘ, ŻE NIEUK LEPIEJ NAPISZE TAKI EGZAMIN NIŻ OSOBA PRZYKŁADAJĄCA SIĘ DO PRACY, A WSZYSTKO PRZEZ TESTY KTÓRE MOŻNA STRZELAĆ, A NÓŻ SIE UDA, A PRZECIEŻ WYSTARCZYŁOBY ZROBIĆ 5 PYTAŃ/ZADAŃ I WERYFIKACJA JEST PROSTA
r
retor
Dlatego napisałem dobry nauczyciel.
W kształceniu i wychowaniu liczy się tylko i wyłącznie relacja Uczeń - Mistrz!
Wszystkie próby zmiany tego stanu kończą się źle.
To o czym piszesz jest dowodem w sprawie zniszczenia autorytetu Mistrza.
t
tamaryszek
jakby dobry nauczyciel wiedział co jego uczeń umie to nie wystawiłby mu marnej 2 z historii i "wosu" jak na egzaminie osiągnął 30 pkt na 33 możliwe. Sądzę, że taki egzamin jest weryfikacją wiedzy dla ucznia i sprawiedliwości dla nauczyciela. Sądzę, że taki egzamin bardziej obiektywnie ocenia WIEDZĘ ucznia niż nauczyciel. Egzamin ocenia tylko WIADOMOŚCI, a nie np. postawę ucznia czy też jego brak zainteresowania przedmiotem mimo posiadaych WIADOMOŚCI
r
retor
Na grzyba komu drogie egzaminy gimnazjalne?
Dobry nauczyciel i bez nich wie, który uczeń jest dobry, a który mniej!
s
sor
głąby nam rosną. Ważne że angielski nieźle wypadł. Wyjadą.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie