Ekspresową drogą do granicy. S17 wydłuży się do Hrebennego

Artur Jurkowski
22,4 mln zł wyda GDDKiA na opracowanie koncepcji projektowej 120-kilometrowego odcinka trasy S17 Małgorzata Genca
Najpóźniej w 2025 r. kierowcy mają pojechać ekspresówką z Piask do Hrebennego. Łącznie chodzi o 120 km drogi. Powstanie m.in. obwodnica Zamościa.

- Dwa biura projektowe ze Śląska: IVIA oraz Mosty Katowice, przedstawiły najkorzystniejsze oferty na opracowanie kolejnego etapu dokumentacji przyszłej drogi ekspresowej S17 do granicy z Ukrainą - informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. Chodzi o koncepcję programową trasy. Wykonanie dokumentacji będzie kosztować 22,4 mln zł.

GDDKiA podzieliła zadnie na trzy części. Pierwszy (długość 44 km) obejmuje trasę od Piask do Łopiennika oraz od Krasnegostawu do Zamościa Sitańca. Na dokumentacje GDDKiA zarezerwowała 10,7 mln zł. Drugie zadanie (54,2 km) dotyczy trasy Zamość Wschód - Hrebenne (12,3 mln zł). Ostatni fragment (21,8 km) to droga między Łopiennikiem a Krasnymstawem oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (drogowcy przeznaczyli na ten cel 5 mln zł).

- Mosty Katowice przedstawiły najkorzystniejszą ofertę na część pierwszą i trzecią: wartość odpowiednio ok. 8,4 mln zł i ok. 4,3 mln zł. IVIA zaproponowała natomiast opracowanie dokumentacji w części drugiej za ok. 9,7 mln zł - precyzuje Nalewajko. I zapowiada: - Jeśli nie będzie odwołań to umowy z wykonawcami podpiszemy w kwietniu.

Koncepcja programowa to pierwszy krok do realizacji inwestycji. Chodzi o opracowanie rozwiązań, w oparciu o które powstanie później projekt drogi.

Przyszła trasa będzie miała dwie jezdnia, każda z dwoma pasami ruchu. W ramach inwestycji wykonana zostanie też druga jezdnia na obwodnicy Tomaszo-wa Lubelskiego.

Nowa ekspresówka powstanie obok obecnej DK17.

Koszt budowy kolejnego odcinka S17 może przyprawić o zawrót głowy. Szacunki mówią, że wydatki sięgną 4,63 mld zł. Tyle zapisano w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych. Inwestycja - realizowana w systemie „projektuj i buduj” - jest planowana na lata 2021-25.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
laguta

Grigorij Łaguta zaprasza do głosowania na TAK.... mieszkał 30 lat w Lublinie na Poligonowej i zapewne kolejne 30 lat tam spędzi. Autorytet. Zwłaszcza że TBV na żużel nie dał nawet złotówki gdy było to konieczne?

k
kk

Mów pan za siebie, a mieszkańcom województwa lubelskiego zostaw decydowanie, co dla nich jest ważniejsze. Z pewnością nie pan o tym zdecyduje.

l
lol

Janie, S17 nie jest do chełma lecz do Zamościa. Do chełma masz s12.
Swoją drogą S12 też będzie realizowana. Poczytaj poprzednie aktualności i nie siej dezinformacji.

b
bkg567

Mieszkańcom Lubelszczyzny ważniejsze jest połączenie(dobre) z Piotrkowem Trybunalskim a nie z Hrebennem.

O
OkaBoga

Za co pis to wybuduje??

a
ani zdrajca ani rabuś

A ja wolał bym by to był termin a nie oszustwo Lubelskie bolszewickiej sekty pislam przed wyborami teraz i na jesień ! I widać, że tylko o to chodzi bo banda pieniądze jakie były rozkradła, zrabowała lub sprzeniewierzyła !

J
Jan

Wolał bym by to S12 wydłużyła się chociaż do Radomia. Nie mam nic przeciwko S17 ale co najwyżej do Chełma.

Dodaj ogłoszenie