Ekspresową drogą dojedziemy do granicy. Trasa S17 wydłuży...

    Ekspresową drogą dojedziemy do granicy. Trasa S17 wydłuży się aż do Hrebennego

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Powstanie 120-kilometrowego odcinka trasy S17 od obwodnicy Piask (na zdj.) do Hrebennego może kosztować 4,6 mld zł

    Powstanie 120-kilometrowego odcinka trasy S17 od obwodnicy Piask (na zdj.) do Hrebennego może kosztować 4,6 mld zł ©GDDKiA Lublin

    Najpóźniej w 2025 r. kierowcy pojadą ekspresówką na odcinku od Piask do Hrebennego. Łącznie chodzi o 120 km drogi. Powstanie m.in. obwodnica Zamościa czy druga nitka obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.
    Powstanie 120-kilometrowego odcinka trasy S17 od obwodnicy Piask (na zdj.) do Hrebennego może kosztować 4,6 mld zł

    Powstanie 120-kilometrowego odcinka trasy S17 od obwodnicy Piask (na zdj.) do Hrebennego może kosztować 4,6 mld zł ©GDDKiA Lublin

    Tanio nie będzie. A to pieniądze, która trzeba wydać, aby w ogóle można było zacząć przymierzać się do szukania wykonawcy robót przy budowie kolejnego odcinka trasy S17. Chodzi o koncepcję programową drogi na odcinku od Piask do Hrebennego. Wczoraj GDDKiA poznała oferty złożone w przetargu na opracowanie dokumentacji. - Dziesięć firm jest zainteresowanych opracowaniem dokumentacji – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

    Jedno zadanie, trzy części


    GDDKiA podzieliła zadnie na trzy części. Pierwsza (44 km) obejmuje odcinek od Piask do Łopiennika i od Krasnegostawu do Zamościa Sitańca. Oferty wahały się od 7 do 12,2 mln zł. GDDKiA zarezerwowała na ten cel 10,7 mln zł. Drugie zadanie (54,2 km) dotyczy trasy Zamość Wschód – Hrebenne. Firmy oczekują za opracowanie koncepcji 8,2 - 13,9 mln zł (GDDKiA ma do dyspozycji 12,3 mln zł). Ostatni fragment (21,8 km) to droga między Łopien-nikiem a Krasnymstawem oraz odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. Oferty wahają się od 4,3 do 12,9 mln zł (drogowcy przeznaczyli na ten cel 5 mln zł).

    CZYTAJ TEŻ: Zmiany w prawie jazdy. Co nas czeka w 2019 r.?

    Koncepcja programowa to pierwszy krok do realizacji inwestycji. - Chodzi o opracowanie rozwiązań w oparciu o które powstanie później projekt drogi, czyli dokumentacji pokazującej bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne – wyjaśniał Nalewajko.

    Ekspresówką do granicy. Potrzeba 120 km drogi


    Łącznie wybudowanych będzie 120 km nowej drogi. Będzie to trasa dwujezdniowa, a każda jezdnia ma mieć dwa pasy ruchu. W ramach inwestycji wykonana zostanie też druga jezdnia na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Nowa ekspresówka powstanie obok obecnej DK17.

    GDDKiA przeanalizuje teraz złożone oferty. Rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umów z firmami, które przygotują koncepcję programową planowane jest na połowę kwietnia.

    W oparciu o koncepcję programową ogłoszony będzie przetarg na realizację inwestycji. - Realizacja całości trasy S17 od Piask do Hrebennego w systemie projektuj i buduj planowana jest na lata 2021-2025 i ma zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do 135 mld zł limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 z perspektywą do 2025 r. – mówi Nalewajko.

    Koszt budowy 120-kilometrowego odcinka S17 może przyprawić o zawrót głowy. Szacunki mówią, że wydatki sięgną 4,63 mld zł. Tyle zapisano w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych.

    Zdaniem Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury S17 na odcinku Piaski – Hrebenne „jest bardzo potrzebna dla domknięcia szkieletu komunikacyjnego Polski Wschodniej”.

    ZOBACZ TEŻ: Z wizytą na budowie S17 (czerwiec 2018)

    Komentarze (11)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    typowe polaki

    kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Kazdy sobie rzepke skrobie i w głowie ma tylko własny interes. Bardzo sie ciesze ze w koncu powstanie cała S17 od prawie 15 lat tłuke się dk17 zmc-wwa i zawsze to była 4-godzinna mordęga....rozwiń całość

    Kazdy sobie rzepke skrobie i w głowie ma tylko własny interes. Bardzo sie ciesze ze w koncu powstanie cała S17 od prawie 15 lat tłuke się dk17 zmc-wwa i zawsze to była 4-godzinna mordęga. Chełmianom również życze budowy s12, te drogi powinny byc wybudowane lata temu..zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ....

    dvd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Tylko że większy ruch jest na drodze nr 12 Lublin - Chełm - Dorohusk. Jest to główny szlak na Kijów, dziwne że w GDDKiA nikt tego nie widzi....


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    GPR mówi coś innego

    S17 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    To proszę sobie zobaczyć jak wygląda dobowe natężenie ruchu na odcinkach Piaski-Zamość i Zamość-Hrebenne w stosunku do Piaski-Chełm i Chełm-Doruhusk. Wartośc o 20-30% większe na korzyść S17 kontra...rozwiń całość

    To proszę sobie zobaczyć jak wygląda dobowe natężenie ruchu na odcinkach Piaski-Zamość i Zamość-Hrebenne w stosunku do Piaski-Chełm i Chełm-Doruhusk. Wartośc o 20-30% większe na korzyść S17 kontra S12. Ostatnie takie badanie było w 2015 roku(GPR). Za rok będzie realizowane kolejne i wartości będą jeszcze większe.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Obie są równie ważne

    Myślący (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Zarówno S12 jak i S17 są tak samo ważne. to dwa główne szlaki do Kijowa i Lwowa. Nie ma co debatować, która jest bardziej uczęszczana. Zresztą dla S12 już procedura ruszyła. I to wcześniej niż dla...rozwiń całość

    Zarówno S12 jak i S17 są tak samo ważne. to dwa główne szlaki do Kijowa i Lwowa. Nie ma co debatować, która jest bardziej uczęszczana. Zresztą dla S12 już procedura ruszyła. I to wcześniej niż dla S17. https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/31532/Poznalismy-zainteresowanych-opracowaniem-koncepcji-programowej-S12-od-Piask-do-Dorohuska
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    S12 też jest ważna

    S17 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    To prawda, S12 też jest ważna. Obwodnica Chełma ma już KP w realizacji, na resztę jest otwarty przetarg, ale na to wygląda, że stanął(oferty są otwarte, ale nie wybrano najkorzystniejszej i nie ma...rozwiń całość

    To prawda, S12 też jest ważna. Obwodnica Chełma ma już KP w realizacji, na resztę jest otwarty przetarg, ale na to wygląda, że stanął(oferty są otwarte, ale nie wybrano najkorzystniejszej i nie ma podpisanych umów). Kwestia jest taka, że S17 Piaski-Hrebenne i S12 obwodnica Chełma mają zapewnione finansowanie budowy z programu PBDK 2014-2023, a reszta S12 do granicy jest na liście rezerwowej, czyli będą budowane, jak będą oszczędności w przetargach.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dla kogo dla Ukraińców chyba nie dla nas

    bob (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

    to droga nie dla Polaków tylko chory człowiek myśli że Ukraińcy to są nasi przyjaciele


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Droga dla zachodu

    Mmmm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Przecież obie trasy robią dla Niemców i Holendrów po to aby bez problemu mogli transportować produkty rolne z ukrainy:)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    Stiopa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Taaak bo na wschod od Lublina to chodzą niedźwiedzie polarne

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    k

    kjh (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Na polskie mięso dalej embargo na Ukrainie?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na razie ani tej WIA Karpatii ni ma i do Hrebennego droga wyboista. Do Rzeszowa trup się ściele

    a SIO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Mniej mówić więcej robić , do Warszawy Pendolino mieliśmy jeździć , a pomiędzy świtoduską a Lubartowską miały być garaże na 3 pozimach - a to wszystko trzecia prawda ks Tichnera

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A po co mi

    K2 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    droga do granicy? Ja chcę szybką kolej do Warszawy! Mam nadzieję, że jeszcze przed emeryturą się doczekam?

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY