Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekspresową drogą dojedziemy do granicy. Trasa S17 wydłuży się aż do Hrebennego

Artur Jurkowski
Powstanie 120-kilometrowego odcinka trasy S17 od obwodnicy Piask (na zdj.) do Hrebennego może kosztować 4,6 mld zł
Powstanie 120-kilometrowego odcinka trasy S17 od obwodnicy Piask (na zdj.) do Hrebennego może kosztować 4,6 mld zł GDDKiA Lublin
Najpóźniej w 2025 r. kierowcy pojadą ekspresówką na odcinku od Piask do Hrebennego. Łącznie chodzi o 120 km drogi. Powstanie m.in. obwodnica Zamościa czy druga nitka obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Tanio nie będzie. A to pieniądze, która trzeba wydać, aby w ogóle można było zacząć przymierzać się do szukania wykonawcy robót przy budowie kolejnego odcinka trasy S17. Chodzi o koncepcję programową drogi na odcinku od Piask do Hrebennego. Wczoraj GDDKiA poznała oferty złożone w przetargu na opracowanie dokumentacji. - Dziesięć firm jest zainteresowanych opracowaniem dokumentacji – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Jedno zadanie, trzy części

GDDKiA podzieliła zadnie na trzy części. Pierwsza (44 km) obejmuje odcinek od Piask do Łopiennika i od Krasnegostawu do Zamościa Sitańca. Oferty wahały się od 7 do 12,2 mln zł. GDDKiA zarezerwowała na ten cel 10,7 mln zł. Drugie zadanie (54,2 km) dotyczy trasy Zamość Wschód – Hrebenne. Firmy oczekują za opracowanie koncepcji 8,2 - 13,9 mln zł (GDDKiA ma do dyspozycji 12,3 mln zł). Ostatni fragment (21,8 km) to droga między Łopien-nikiem a Krasnymstawem oraz odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. Oferty wahają się od 4,3 do 12,9 mln zł (drogowcy przeznaczyli na ten cel 5 mln zł).

CZYTAJ TEŻ: Zmiany w prawie jazdy. Co nas czeka w 2019 r.?
Koncepcja programowa to pierwszy krok do realizacji inwestycji. - Chodzi o opracowanie rozwiązań w oparciu o które powstanie później projekt drogi, czyli dokumentacji pokazującej bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne – wyjaśniał Nalewajko.

Ekspresówką do granicy. Potrzeba 120 km drogi

Łącznie wybudowanych będzie 120 km nowej drogi. Będzie to trasa dwujezdniowa, a każda jezdnia ma mieć dwa pasy ruchu. W ramach inwestycji wykonana zostanie też druga jezdnia na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Nowa ekspresówka powstanie obok obecnej DK17.

GDDKiA przeanalizuje teraz złożone oferty. Rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umów z firmami, które przygotują koncepcję programową planowane jest na połowę kwietnia.

W oparciu o koncepcję programową ogłoszony będzie przetarg na realizację inwestycji. - Realizacja całości trasy S17 od Piask do Hrebennego w systemie projektuj i buduj planowana jest na lata 2021-2025 i ma zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do 135 mld zł limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 z perspektywą do 2025 r. – mówi Nalewajko.

Koszt budowy 120-kilometrowego odcinka S17 może przyprawić o zawrót głowy. Szacunki mówią, że wydatki sięgną 4,63 mld zł. Tyle zapisano w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych.

Zdaniem Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury S17 na odcinku Piaski – Hrebenne „jest bardzo potrzebna dla domknięcia szkieletu komunikacyjnego Polski Wschodniej”.

ZOBACZ TEŻ: Z wizytą na budowie S17(czerwiec 2018)

Budowa trasy S17. Na odcinku od Kurowa do granicy województw...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Ekspresową drogą dojedziemy do granicy. Trasa S17 wydłuży się aż do Hrebennego - Kurier Lubelski

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski