reklama

Fachowcy od turystyki będą bardzo potrzebni

Marek Kliza kliza@dziennikwschodni.plZaktualizowano 
Do Chełma wielu turystów przyjeżdża, by zwiedzić unikalne w skali światowej podziemia kredowe. Są wśród nich także goście z zagranicy
Do Chełma wielu turystów przyjeżdża, by zwiedzić unikalne w skali światowej podziemia kredowe. Są wśród nich także goście z zagranicy
Turystyka to druga, obok rolnictwa, dziedzina, w której Lubelszczyzna powinna widzieć swą szansę. Aby ją wykorzystać, potrzebni będą specjaliści z tej branży.

Ktoś przecież będzie musiał oprowadzać wycieczki, obsługiwać turystów w recepcjach hoteli czy w restauracjach. Choćby tych, którzy spodziewamy się w regionie z okazji Euro 2012, ale wykwalifikowani fachowcy potrzebni będą również wcześniej, jak i później.

Wyprzedzając przyszłe potrzeby, różne instytucje i uczelnie (np. niedawno KUL) organizują szkolenia umożliwiające zdobycie potrzebnych w tej branży umiejętności. Przeznaczone są one dla osób już zatrudnioncyh w turystyce, jak i tych, które dopiero chcą zacząć w niej pracować.

Szkolenia są bezpłatne. To znaczy, ściśle rzecz ujmując, bezpłatne są dla ich uczestników. Bo oczywiste jest, że ktoś za nie zapłacić musi, przecież organizatorzy szkoleń ponoszą spore koszty. Współfinansowane są przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżet państwa. Takie też są dwa szkolenia realizowane w najbliższych miesiącach przez Fundację „Fundusz Inicjatyw” (FFI) w Lublinie.

Znajomość prawa nie szkodzi, a nawet pomaga

Pierwsze szkolenie, „Prawne i marketingowe aspekty działalności turystycznej”, zaplanowano na grudzień 2009–styczeń 2010 r. Obejmuje 60 godz. zajęć. Jego uczestnicy dowiedzą się, co to jest działalność turystyczna i czym się ona różni od usług turystycznych, poznają też prawne aspekty działalności turystycznej (regulacje ustawowe dotyczące turystyki; prawne aspekty tworzenia, działania i finansowania przedsiębiorstw turystycznych i agroturystycznych, jakie są ubezpieczenia w turystyce itp.). Przybliżone im zostaną problemy rozwoju regionu i jaki wpływ ma to Unia Europejska. Dowiedzą się m.in., na czym polega istota marketingu usług turystycznych; czym jest marketing turystyki jako część marketingu terytorialnego, jakie są kanały promocji i dystrybucji.

Istotne będą z pewnością dla nich wiadomości o strategii marketingowej w działalności hotelarsko-gastronomicznej, elementach marketingu w turystyce, a także wdzierającego się coraz bardziej w nasze życie e-marketingu.

Co zrobić, by sprzedać to co mamy – czyli promocja

Drugie ze szkoleń, „Promocja produktu turystycznego”, odbywało się będzie w styczniu i lutym 2010 r. Chętni muszą na nie zarezerwować 40 godzin. Obejmuje takie zagadnienia, jak definicje, klasyfikacje i istota produktu turystycznego, co to jest markowy produkt turystyczny, promocja jako jeden z czterech narzędzi „marketingu-mix” (obok produktu, ceny i dystrybucji). Uczestnicy poznają podstawowe funkcje promocji produktu turystycznego, sposoby budowy strategii promocji, przybliżone im też będą przykładowe działania promocyjne. Poznają kanały promocji i dystrybucji produktu turystycznego, zasady marketingu wystawienniczego i reklamy jako najbardziej widocznego i silnie oddziaływującego sposobu promocji.

Podobne zagadnienia omawiane są również na szkoleniach przygotowywanych przez inne instytucje, organizacje czy uczelnie. Pewien kanon wiadomości jest przecież wspólny niezależnie od tego, kto organizuje szkolenie.

Uczestnikami projektu FFI mogą być dorosłe osoby pracujące (powyżej 18 roku życia), wykonujące pracę na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, umowy zlecenia i o dzieło, zamieszkałe lub pracujące na terenie woj. lubelskiego.

INFORMACJE Szczegóły dotyczące szkoleń dostępne są na stronie internetowej www.ffi.org.pl, pod numerem telefonu 81 532 10 30, 532 10 32, 502 267 743 oraz w biurze projektu przy ul. Narutowicza 57/6 (II piętro) w Lublinie, od poniedziałku do piątku w godzinach 8–18.

 

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3