Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Faktury przyprawiają o zawrót głowy

Piotr Olejarz
Rozszyfrowanie faktur za energię elektryczną to czasem niełatwe zadanie. Przekonała się o tym nasza Czytelniczka. - Faktury są tak zawiłe, że nie mogę się niczego doliczyć - stwierdza Alina Gieroba.

Nasza Czytelniczka zastanawia się między innymi, dlaczego na kilku fakturach widnieją podobne daty. - Jedna z faktur jest za okres od 14 marca, kolejna tak samo, z tym że do września, a nie jak wcześniejsza do czerwca - mówi pani Alina.

Klienci grup taryfowych G standardowo rozliczani są w systemie 6-miesięcznym w oparciu o faktury szacunkowe (na podstawie wielkości zużycia z roku ubiegłego). Po odczycie licznika wystawiana jest faktura rozliczeniowa.

W przypadku wątpliwości pomocą służy Biuro Obsługi Klienta Lubzel

- "Nachodzenie" na siebie lub częściowe pokrywanie się okresów rozliczeń wynika przede wszystkim z faktu, iż faktury rozliczają tzw. okres od poprzedniego odczytu licznika (uwzględniając 2 faktury szacunkowe) do aktualnego odczytu - wyjaśnia Sylwia Majcher, kierownik Wydziału Marketingu spółki PGE Lubelskie Zakłady Energetyczne.

Kwotę należności za rozliczenie okresu od odczytu do odczytu pomniejsza się o kwotę należności wynikających z wystawionych faktur szacunkowych. - Wynik tego rozliczenia stanowi należność do zapłaty z danej faktury rozliczeniowej - informuje Majcher.

Przedstawiciele PGE wskazują, że pozytywną cechą tego sposobu rozliczeń jest rozłożenie jednej kwoty zobowiązania na trzy mniejsze, co zmniejsza jednostkowe obciążenie budżetu gospodarstwa domowego.

Czytelniczka zwraca również uwagę na wysokie rachunki za okres, kiedy nie korzystała z energii elektrycznej. - Przez kilka miesięcy nie było mnie w domu. Rachunek za część tego okresu opiewał jednak na ponad 60 złotych - zauważa pani Alina.

- Omawiane rachunki (41S, 42S) są fakturami szacunkowymi. Zostały wystawione 16 marca 2009 r. Ich rozliczenie nastąpiło w fakturze za okres obrachunkowy 14.03.-15.09. - zaznacza Sylwia Majcher z PGE.

- Analizując wskazane faktury można stwierdzić, iż płatności Czytelniczki zostały rozłożone równomiernie, nie powstały nadpłaty za pobraną energię, a wymagane kwoty w okresach dwumiesięcznych były do siebie porównywalne - stwierdza Majcher. - Stąd mimo nieobecności klientki, kwota do zapłaty nie odbiega w znaczący sposób od kwoty faktur szacunkowych - zauważa.

W przypadku dłuższej nieobecności w domu istnieje możliwość skorygowania wysokości faktur szacunkowych pod warunkiem, że klient zgłosi ten fakt do Biura Obsługi Klienta przed terminem płatności faktury.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski