Finał rozgrywki o PZL-Świdnik

(mag)
Agusta Westland kusi podwojeniem produkcji w zakładzie. W Świdniku miałyby być produkowane kadłuby do śmigłowca AW101, belki ogonowe do śmigłowca AW139, tutaj też ma się odbywać ostateczny montaż śmigłowców AW109 LUH.
Agusta Westland kusi podwojeniem produkcji w zakładzie. W Świdniku miałyby być produkowane kadłuby do śmigłowca AW101, belki ogonowe do śmigłowca AW139, tutaj też ma się odbywać ostateczny montaż śmigłowców AW109 LUH.
Jeszcze w tym miesiącu dowiemy się, kto zostanie właścicielem PZL-Świdnik. O zakup świdnickiej fabryki starają się dwie firmy: Aero Vodochody, największy czeski producent sprzętu lotniczego i włosko-brytyjska Agusta Westland, największy producent helikopterów w Europie.

Dowiedzieliśmy się, że obie firmy dostały czas do 27 lipca, by uzupełnić swoje oferty. Zaś zarząd Agencji Rozwoju Przemysłu, większościowego akcjonariusza PZL, zapewnia, że umowa sprzedaży zostanie podpisana do końca lipca. Co zdecyduje o wyborze zwycięzcy?

– Niewątpliwie cena za akcje będzie tym decydującym argumentem – mówi Roma Sarzyńska, rzecznik ARP.

Sarzyńska dodaje, że pakiety inwestycyjne, które były negocjowane przez ostatnie miesiące są już podpisane w przypadku obu firm. I nie będą one mieć wpływu na wybór oferenta. Podobnie jak pakiety socjalne, które zostaną lada moment przekazane do ARP.

To odrębne uzgodnienia, które nie będą integralną częścią umowy na zbycie akcji – dodaje Sarzyńska.

Czego może spodziewać się kierownictwo i załoga PZL-Świdnik po potencjalnych właścicielach? Zbudowanie wraz z PZL Świdnik silnego, niezależnego holdingu lotniczego w Europie Środkowo-Wschodniej – oto zapowiedzi Aero Vodochodów.

– Nie chcemy udawać lotniczego giganta, ale przynosimy do PZL Świdnik stabilny i atrakcyjny plan wspólnej działalności – mówił w Lublinie Igor Hulak, prezes Aero Vodochody. – Zapewnimy spółce rozwój i zagwarantujemy utrzymanie obecnego zatrudnienia.

Tymczasem Agusta Westland kusi podwojeniem produkcji w zakładzie. W Świdniku miałyby być produkowane kadłuby do śmigłowca AW101, belki ogonowe do śmigłowca AW139, tutaj też ma się odbywać ostateczny montaż śmigłowców AW109 LUH.

– Chcemy w PZL stworzyć centrum doskonałości odpowiedzialne za prace rozwojowo-badawcze dla całej naszej grupy. Obok wielkiej Brytanii i Włoch Świdnik będzie naszym głównym filarem produkcyjnym w Europie – zapowiadał podczas wizyty w Świdniku Matthew Harvey, dyrektor polskiego przedstawicielstwa Agusty-Westland.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie