Fotoradary w woj. lubelskim. Które urządzenie „upolowało" najwięcej kierowców? Sprawdź pełne zestawienie

Katarzyna PuczyńskaZaktualizowano 
Na początek fotoradary, które najrzadziej dają się we znaki kierowcom: • Ciecierzyn (powiat lubelski) - odnotowane naruszenia od początku roku: około 50 • Horbów (powiat bialski) - około 200• Łaszczówka-Kolonia (powiat tomaszowski) - około 300• Łabuńki Pierwsze (powiat zamojski) - około 300• Stary Zamość (powiat zamojski) - około 300 Anna Kaczmarz/Polska Press/zdjęcie ilustracyjne
W województwie lubelskim fotoradary od początku roku zarejestrowały już ponad 37 tys. przypadków przekroczenia prędkości. Policjanci twierdzą, że dzięki tym „żółtym aparatom” na drogach jest bezpieczniej.

- Obecność fotoradaru lepiej działa niż każdy znak ograniczający prędkość. Kierowcy zwalniają, jest mniej wypadków i kolizji - podkreśla oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kraśniku Janusz Majewski.

Fotoradary w woj. lubelskim. Sprawdź statystyki - KLIKNIJ:

Na Lubelszczyźnie umiejscowionych jest aktualnie 29 fotoradarów nadzorowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego. W całej Polsce liczba ta wynosi 432 urządzenia. Rejestrowane przez nie dane wysyłane są do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

- Od początku roku do końca lipca 2019 urządzenia rejestrujące CANARD zarejestrowały 37,6 tysięcy przypadków przekroczenia prędkości na terenie województwa lubelskiego - podsumowuje Agnieszka Mąkosa z Biura Informacji i Promocji Wydziału Komunikacji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Czytaj także

Najwięcej, blisko 5 tys. przekraczających dopuszczalną prędkość kierowców wyłapał fotoradar na DK19 w Kolonii Rudnik, w powiecie kraśnickim. Nieco niższy wynik zanotował fotoradar w miejscowości Stara Dąbia w powiecie ryckim ( 4,2 tys.). Na trzecim miejscu znalazł się fotoradar z powiatu krasnostawskiego a dokładniej z Łopiennika Górnego (3 tys.). Czy takie wyniki przekładają się na wzrost bezpieczeństwa na drogach?

- Od momentu zainstalowania fotoradaru w Kolonii Rudnik ilość odnotowanych przez nas w tym miejscu zdarzeń drogowych została znacznie ograniczona - mówi Janusz Majewski i wyjaśnia, że wcześniej ten odcinek drogi był niebezpieczny.

Jadąc od Lublina, w Kolonii Rudnik, tuż za wzniesieniem znajdują się zjazdy do posesji, przejście dla pieszych i wyjazd z bocznej drogi. Dochodziło tu do wielu, często śmiertelnych wypadków. Potrzeba ograniczenia w tym miejscu prędkości potwierdziła się już kilka miesięcy po ustawieniu urządzenia.

Czytaj także

W sierpniu 2013 roku kierowca o „ciężkiej nodze” nie spodziewając się fotoradaru gwałtownie zahamował, w efekcie czego jadący za nim mężczyzna, chcąc uniknąć zderzenia zjechał do rowu i staranował dopiero co ustawiony fotoradar.

Teraz kierowcy na widok żółtego urządzenia zwalniają. Często jednak to tylko chwilowa poprawa. - Przeciwko takim kierowcom, którzy tuż za radarem przyśpieszają, jadąc w kierunku Kraśnika, prowadzimy patrole drogowe, by jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo - dodaje Majewski.

Fotoradarów będzie więcej

ITD planuje zakup nowych urządzeń rejestrujących. Na drogach pojawi się 26 fotoradarów, 39 urządzeń do pomiaru odcinkowego, 30 urządzeń do monitorowania wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle, 5 urządzeń rejestrujących niestosownie się do sygnalizacji świetlnej na przejeździe kolejowym oraz 11 przenośnych urządzeń rejestrujących.

Jak informuje ITD trwa ustalanie miejsc, w których zostaną umiejscowione nowe urządzenia. Ich instalacja rozpocznie się pod koniec 2020 r.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

polecane: Flesz - wymiana prawa jazdy uderzy nas po kieszeni, dotyczy każdego kierowcy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

zwalniamy i przyspieszamy tak jedzie 99% i nic tego nie zmieni

G
Gość

Nowa polityka FOTORADAR PLUS

G
Gość

Fotoradary to takie skarbonki policji do ktorych kierowcy wrzucaja kolejne stowki. Fotaradry raczej sa przyczyna wiekszej ilosci wypadkow, z powodu gwatownego hamowania itp. Kompletna bzdura jest stwierdzenie, ze fotardary poprawjaja bezpieczenistwo na drogach. Szersze drogi, chodniki dla pieszych poprawjaja bezpieczenstwo, nie foradary. Fotoradary to kolejna forma podatku, to cos co ogranicza prawa obywatela.

M
Miron

1000 zł za 10km/h, 2000 zł za 20 km/h, 3000 zł za 30 km/h 4000 zł za 40 km/h, 5000 zł za 50 km/h, 10 000 zł za 60 i więcej km/h. I pozamiatane. pewnie 1500 istnień rocznie zostanie w Polsce wśród żyjących.

G
Gość

Potrzebny jest fotoradar w Lublinie przed Lotniczą w kierunku centrum. Pojazdy zasuwają tu z górki sporo ponad stówkę

O
Obserwek drogowy

To Policjanci twierdzą... To ITD stwierdza, Wg straży miejskiej wnioskuje się, że... A ze zdaniem kierowcy mającego na pojeździe po 3 identyfikatory - 2xtablica i nalepka na szybie, to się liczy w chwili wypowiedzi. Ważny jest pieszy i rowerzysta oraz hulaj-coś, motorower, motocykl - identyfikatory pożądane mniej.

G
Gość
2019-08-09T08:08:56 02:00, Gość:

Czytałem, że ITD nie ma uprawnień żeby wystawiać mandaty za przekroczenia zarejestrowane z żółtych puszek (https://bezprawnik.pl/gitd-mandaty-fotoradar-brak-uprawnien/).

2019-08-10T07:54:09 02:00, Gość:

Nigdy nie mieli nie ma ich zapisanych w ustawie jako uprawnionych do tego działają na podstawie rozporządzenia

Jak dobrze pamiętam wyrok trybunału konstytucyjnego z 2015 roku zarzuca ITD bezprawność bo nie ma ich w ustawie , do tego problemy z danymi osobowymi , brak wysyłania zdjęć choć już niby wysyłają i nie mają praw do bycia oskarżycielem przed sądem , żeby było śmieszniej zabrali foto straży która ustawowi miała do tego prawo a dali ITD która tych praw nie ma , naiwny płaci , ja nawet im nic nie odsyłam nawet korespondencji powtórnej nie dostałem nawet za zdjęcia z przed 3 lat a jakby wysłali to wtedy odszukać wyroki trybunalu i delikatnie odpisac

G
Gość

Ciekawe teraz policja twierdzi że jest bezpieczniej a jak straż miała fotoradary to policja pamiętam jak mówiła że to nic nie daje że przed foto ludzie gwałtownie zwalniają a za gwałtownie przyspieszają jak poglądy się zmieniły

G
Gość
2019-08-09T08:08:56 02:00, Gość:

Czytałem, że ITD nie ma uprawnień żeby wystawiać mandaty za przekroczenia zarejestrowane z żółtych puszek (https://bezprawnik.pl/gitd-mandaty-fotoradar-brak-uprawnien/).

Nigdy nie mieli nie ma ich zapisanych w ustawie jako uprawnionych do tego działają na podstawie rozporządzenia

G
Gość

Czytałem, że ITD nie ma uprawnień żeby wystawiać mandaty za przekroczenia zarejestrowane z żółtych puszek (https://bezprawnik.pl/gitd-mandaty-fotoradar-brak-uprawnien/).

123

Oby te odcinkowe pomiary prędkości nie były w lesie. Jak to ma miejsce na kilku krajowych trasach . Zmarnowane pieniądze .

F
Fr

Skuteczność fotoradarów mierzona ilością mandatów a nie spowodowanych wypadków to wypaczenie takiego systemu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3