- Nastąpiła zmiana specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SWIZ). Musieliśmy dać firmom dodatkowy czas na przystosowanie ofert do nowych wymogów – wyjaśnia Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. Termin otwarcia ofert na zaprojektowanie i budowę fragmentu trasy S19 od Lublina do Lubartowa przesunięto o 10 dni – z 18 na 28 września.
Skąd zmiana SWIZ, który jest kluczowym dokumentem określającym warunki udziału w przetargu i zakres zlecanych robót?
– Ma to związek z rozstrzygnięciem jakie wydała Krajowa Izba Odwoławcza – przypomina Minkiewicz.
W połowie sierpnia spółka Mostostal Warszawa złożyła odwołanie od określonych przez GDDKiA wymogów wobec firm ubiegających się kontrakt na budowę fragmentu S19. Chodziło o doświadczenie w budowie przejść dla zwierząt. Mostostal uznał, że są zbyt rygorystyczne. Odwołała się do KIO, a izba przyznała rację spółce.
GDDKiA już po raz czwarty zmieniła termin otwarcia ofert w przetargu na budowę ekspresówki z Lublina do Lubartowa. Pierwotnie mieliśmy je poznać z końcem lipca.
S19 między Lublinem a Lubartowem będzie miała ok. 23 km długości. Jej częścią będzie obwodnica wiecznie zakorkowanych Niemiec. Wstępny koszt inwestycji jest szacowany na ok. miliard złotych. Trasa będzie miała dwie jezdnie, na każdej kierowcy będą mieli do dyspozycji pod dwa pasy ruchu (zostanie rezerwa pod trzeci pas).
W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą do Kozłówki - węzeł Lubartów Zachód. Dalej ekspresówka pobiegnie nowym śladem i od wschodu ominie Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką do Jawidza powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa - Niemce Południe.
Otwarcie ofert to początek drogi do wyłonienia wykonawcy. Związane z tym procedury mogą potrwać łącznie kilka miesięcy. – Liczymy, że umowę z wykonawcą podpiszemy w pierwszym kwartale 2021 r. – ocenia Minkiewicz.
Zwycięzca przetargu będzie miał 39 miesięcy – od momentu podpisania umowy – na wykonanie dokumentacji projektowej i wybudowanie trasy. GDDKiA zakłada, że kierowcy skorzystają z nowej drogi ok. 2025 r.
Na pozostałych odcinkach przyszłej S19 od Lublina do granicy z woj. mazowieckim trwają prace przygotowawcze. Opracowywana jest koncepcja programowa dla odcinków: Lubartów – Kock (ok. 16 km), obwodnicy Kocka (dobudowa drugiej jezdni – ok. 8 km), Kock – Radzyń Podlaski (ok. 19 km), Radzyń Podlaski – Międzyrzec Podlaski (ok. 22 km), obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa drugiej jezdni – ok. 7 km) oraz Międzyrzec Podlaski – granica woj. lubelskiego (ok. 11 km).
- Weekend nad Firlejem. Wszyscy korzystają z ostatnich dni ciepła! Zobacz
- Święto Chleba 2020 w lubelskim skansenie. Zobacz galerię
- Motocykliści dla Hospicjum Małego Księcia w Lublinie. Zobacz zdjęcia
- Są grzyby i to jakie! Nasza Czytelnicza z dwoma leśnymi trofeami
- Sprzedał część Podzamcza w Lublinie. Po okazyjnej cenie
- Popularna restauracja: Upadniemy dzięki władzom Lublina. Urzędnicy odpierają zarzuty
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?