Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GDDKiA po raz drugi przełożyła termin otwarcia ofert w przetargu na wykonanie trasy S19 od węzła Lublin „Rudnik” do węzła Lubartów Północ

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
GDDKiA
Ta inwestycja ma sprawić, że przejazd przez Niemce nie będzie już zabierał kilkudziesięciu minut. Chodzi o budowę ok. 23-kilometrowego odcinka przyszłej trasy S19 od Lublina do Lubartowa. Ile może kosztować powstanie drogi GDDKiA dowie się na początku września. To o miesiąc później niż pierwotnie zakładała.

1151 - tyle pytań zadali zainteresowani kontraktem na wykonanie trasy S19 od węzła Lublin „Rudnik” (w Elizówce) do węzła Lubartów Północ. – Na każde musimy odpowiedzieć, a to zajmuje czas – tłumaczy Zbigniew Szepietowski, z-ca dyrektora lubelskiego oddziału GDDKiA.

Aby znaleźć ten czas GDDKiA po raz drugi przełożyła termin otwarcia ofert w przetargu na inwestycję. Pierwotnie kosztorysy firm zainteresowanych kontraktem miała poznać z końcem lipca, później termin został przesunięty na 14 sierpnia. Obecnie obowiązującą datą jest 2 września. – Nie zakładamy już kolejnych przesunięć terminu. Do tej pory odpowiedzieliśmy na ponad 900 pytań – informuje Szepietowski.

Droga między Lublinem a Lubartowem jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem w woj. lubelskim. W ciągu doby korzysta z niej średnio ponad 25 tys. samochodów. - W miejscowości Niemce niemal codziennie z tego powodu tworzą się zatory. Dzięki drodze ekspresowej usprawni się ruch na tym odcinku, zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i podróżnych, a także komfort i czas jazdy – opisuje Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.

GDDKiA szuka firmy, która wykona trasę ekspresową między Lublinem a Lubartowem. Częścią liczącej ok. 23 kilometry drogi będzie obwodnica Niemiec. Wstępny koszt inwestycji jest szacowany na ok. miliard złotych.

Ekspresówka będzie miała dwie jezdnie, na każdej kierowcy będą mieli do dyspozycji pod dwa pasy ruchu (zostanie zostawiona też rezerwa pod trzeci pas).

W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Dalej ekspresówka pobiegnie nowym śladem i od wschodu ominie Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką do Jawidza powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadząca do Leonowa - Niemce Południe.

Zwycięzca przetargu będzie miał 39 miesięcy – od momentu podpisania umowy – na wykonanie dokumentacji projektowej i wybudowanie trasy. Przy czym w okresie wykonywania samych robót budowanych do tego terminu nie wylicza się okresu zimowwgo (od 16 grudnia do 15 marca).

- Liczymy, że prace budowlane ruszą w 2023 r. Kierowcy skorzystają z trasy około 2025 roku – wskazuje Szepietowski.

S19 jest fragmentem transeuropejskiego szlaku Via Carpatia. Obecnie na terenie województwa lubelskiego budowane są odcinki od Lublina w kierunku Rzeszowa. Łącznie to 75 kilometrów ekspresówki. – Kierowcy zaczną z nich korzystać w drugiej połowie przyszłego roku – zapowiada Szepietowski.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski