Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GDDKiA wybrała ofertę na budowę drogi S12 między Dorohuczą a Chełmem

Anna Paszkowska
Anna Paszkowska
Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na budowę drogi ekspresowej S12 między Dorohuczą a Chełmem. Podpisanie umowy zostało zaplanowane na połowę tego roku.

- W przetargu na wyłonienie wykonawcy tego odcinka wpłynęło 10 ofert. Osiem z nich zmieściło się w naszym budżecie, który wynosił 957,7 mln zł. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę ok. 760 mln zł, złożyła firma Stecol Corporation - poinformowała w komunikacie GDDKiA.

Jak będzie wyglądać inwestycja?

W ramach inwestycji ma zostać wykonany odcinek Dorohucza - Chełm Zachód, który będzie liczył 22,5 km. Początek zaplanowany jest w miejscowości Chojno Nowe Drugie. GDDKiA podała, że trasa ma przebiegać śladem wzdłuż DK12. W Tytusie ekspresówka przetnie DK12 i od południowej strony ominie Stołpie, gdzie zaplanowana jest budowa Miejsca Obsługi Podróżnych. Droga połączy się z obwodnicą Chełma na węźle Chełm Zachód. W ramach inwestycji powstanie m.in. mostu, 14 wiaduktów oraz czterech przejść dla zwierząt. Powstanie też węzeł drogowy Siedliszcze.

- Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km. W całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga, po dwa pasy w każdym kierunku oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego – przypomina GDDKiA.

W przypadku obwodnicy Chełma o długości 13,6 km Lubelski Urząd Wojewódzki prowadzi postępowanie dotyczące pozwolenia na budowę. Uzyskanie decyzji pozwoli wykonawcy na rozpoczęcie prac w terenie.

Zostały tez już wybrane oferty na wyłonienie wykonawców odcinków Piaski - Dorohucza oraz Chełm - Dorohusk.

- Z pierwotnych planów, po wykonaniu badań geologicznych, wyłączyliśmy fragment o długości ok. 5,7 km na połączeniu zakładanych wcześniej dwóch odcinków realizacyjnych. W rejonie planowanego węzła Dorohucza, pod warstwą ziemi, stwierdzono bowiem występowanie odpadów przemysłowych. W związku z tym podjęliśmy decyzję o ominięciu składowiska - poinformowała GDDKiA.

Powoduje to zmianę trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe i opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej. To najkrótsza droga do realizacji fragmentu trasy i połączenia go z innymi odcinkami. Obecnie trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla tej części trasy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski