Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ciekawe trasy do spacerowania w woj. lubelskim. Gdzie warto się wybrać w weekend 30 - 31 marca? 10 najlepszych tras

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
W woj. lubelskim jest mnóstwo ciekawych tras spacerowych. Zebraliśmy dla Was 10 pomysłów. Możecie namówić rodzinę lub znajomych i wspólnie odkrywać nasz region. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na spacer w woj. lubelskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw.

Spis treści

Spacerem po woj. lubelskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras na spacer w woj. lubelskim, które inni już sprawdzili. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 30 marca w woj. lubelskim ma być od 7°C do 20°C. Nie powinno padać.

🌳 Trasa spacerowa: 2 Ultramaraton do Gorących Źródeł

• Początek trasy: Łuków
  • Dystans: 50,17 km
  • Czas trwania spaceru: 16 godz. i 43 min.
  • Przewyższenia: 89 m
  • Suma podejść: 79 m
  • Suma zejść: 164 m

Haramac poleca tę trasę

2 edycja towarzyskiego ultramaratonu do Gorących Źródeł w Uniejowie.
START: 8:00 18 lutego sobota - rynek w Aleksandrowie Łódzkim
META: o 14:00 w Termach Uniejów

Impreza w formule ZERO:

• ZERO opłaty startowej i zgłoszeń
  • ZERO świadczeń na trasie
  • ZERO ścigania

Tempo konwersacyjno-towarzyskie 6:00 - 6:30 min/km = ~9km/h = ~6h na cały dystans łącznie z przerwami.

Trasa: 75% asfalt / 25% szuter

Wiemy, że nie każdy ma ochotę na nasze towarzystwo przez tak długi czas, dlatego proponujemy krótsze opcje z metą w Uniejowie:

• START w Dalikowie = 30 km biegu
  • START w Turze = 18 km biegu
  • START w Uniejowie i wybiegnięcie nam naprzeciw = dowolna liczba km

Planujemy jak w poprzednim roku zorganizować transport bagaży ze startu na metę oraz autobus powrotny z Uniejowa po moczeniu około godz. 16.00 - 17:00.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Ścieżka edukacyjno-przyrodnicza "Zdołga"

• Początek trasy: Goraj
  • Dystans: 3,59 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 5 min.
  • Przewyższenia: 45 m
  • Suma podejść: 192 m
  • Suma zejść: 153 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Faramka

Ścieżka zlokalizowana jest na terenach Puszczy Sandomierskiej, a dokładniej w lasach państwowych Nadleśnictwa Kolbuszowa. Jest to teren gminy Kamień i sołectwa Podlesie. Nazwę ścieżki "Zdołga" zaczerpnięto od łąk leżących przy lesie, w których jest zlokalizowana.

Ścieżka edukacyjno - przyrodnicza "Zdołga" przebiega wzdłuż istniejących duktów leśnych i jest idealnym miejscem do uprawiania turystyki pieszej, jak też rowerowej, a tym samym pozwala miło spędzić czas osobom, które cenią sobie bliski kontakt z przyrodą, a także aktywny wypoczynek. Trasa spacerowa liczy 4km, a wzdłuż ścieżki umieszczono miejsca przystankowe z ławkami i stołami, a także kilkanaście tablic szkoleniowych.

Załączony ślad oraz zdjęcia dotyczą trasy spacerowej. Rozszerzeniem jest "trasa sportowa".

🌳 Trasa spacerowa: Oborniki Śląskie - Ligota Piękna

• Początek trasy: Radzyń Podlaski
  • Dystans: 16,27 km
  • Czas trwania spaceru: 3 godz. i 30 min.
  • Przewyższenia: 145 m
  • Suma podejść: 748 m
  • Suma zejść: 865 m

Darzbor poleca tę trasę na spacer

Z Obornik Śląskich przez Lasy Wilczyńskie, Ozorowice, Strzeszów do Ligoty Pięknej. Trasę zakończyłem w rejonie budowy trasy szybkiego ruchu. Nie wiadomo, czy po zakończonej budowie będzie można tędy przejść do Ligoty Pięknej.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Powiat Starachowicki - Zielony szlak pieszo-rowerowy "Wokół Zalewu Brodzkiego"

• Początek trasy: Józefów nad Wisłą
  • Dystans: 15,82 km
  • Czas trwania spaceru: 5 godz. i 16 min.
  • Przewyższenia: 65 m
  • Suma podejść: 124 m
  • Suma zejść: 128 m

Trasę dla spacerowiczów poleca Ancygan

Zielony turystyczny szlak pieszy "Wokół Zalewu Brodzkiego"
Szlak dostępny do wędrowania / lub jazdy rowerem/ w obu kierunkach - opis został dokonany w jednym kierunku - Rudy..

Początek szlaku przy tamie od strony torów kolejowych w Brodach.
Szlak prowadzony jest na zachód,wraz ze znakami pieszego szlaku czerwonego. Drogą obok zalewu dochodzimy do tunelu pod torami i po przejściu na drugą stronę, ulicą Dużą w wiosce Ruda wchodzimy na małe wzniesienie. Skręcamy w prawo w drogę gruntową i obok stacji przesyłowej gazu dochodzimy do lasu. Szlak wiedzie dalej w dół do potoku Ruśnia wraz ze znakami czarnego szlaku rowerowego. Po wyjściu z lasu jesteśmy w Brodach i ulicą Spokojną wchodzimy na wzniesienie, mając po prawej stronie ścianę nieczynnego kamieniołomu, a po lewej - pień okazałego dęba. Dalej szlak poprowadzony jest ulicą Wójtowską, a gdy ona skręca w dół do stacji PKP, szlak wiedzie na północ do ulicy Relaksowej. Po pokonaniu ok 0.5 km skręcamy w prawo (na południe) w ulicę Radomską. Po zejściu w dół około 200 m mijamy pomnik ku czci majora AL (Armii Ludowej) Heleny Wolf pseud. „Dr Anka” . Szlak prowadzony jest dalej przez tory kolejowe, most na rzece Kamienna do ulicy Starachowickiej. Skręca w prawo równolegle do drogi krajowej nr 9 i przed stacją benzynową ponownie skręca w prawo – w ulicę Cmentarną. Po wejściu na wzniesienie mijamy po prawej stronie zabytkową drewnianą dzwonnicę przy kościele parafialnym w Krynkach w gminie Brody Iłżeckie wybudowaną w 1779 roku. Ulicą Kościelną schodzimy w dół i skręcamy na lewo – na zachód. Droga prowadzi obok Urzędu Gminy w Brodach do zapory – po prawej stronie popiersie St. Staszica. Dalej szlak prowadzony jest około 3.5 km brzegiem zalewu wraz z niebieskim szlakiem rowerowym. Przed dojściem do drogi krajowej nr 42, po lewej stronie widoczny jest mały zbiornik wodny "Oczko". Obok niego poprowadzony jest czerwony szlak pieszy którym można wejść do rezerwatu "Skały w Krynkach" – ok. 500 m od zalewu.
Kolejny odcinek szlaku poprowadzony jest chodnikiem wzdłuż drogi nr 42 do wioski Styków. Po prawej stronie na brzegu zalewu , zlokalizowane są budynki przystani wodnej i Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej.
Niebieski szlak rowerowy skręca na lewo do Kałkowa, a szlak zielony 400 m dalej skręca w prawo na groblę zbiornika wodnego. Ten odcinek o długości 1.2 km może służyć do wędrowania z kijkami NW (Nordic Walking). Po dojściu do ulicy Słonecznej w Stykowie, po przejściu przez most na rzece Kamienna, skręcamy w prawo w ulicę Panoramiczną. Do końca szlaku pozostało 2.5 km. Po prawej stronie na brzegu zalewu zlokalizowane są miejsca wypoczynku i plaża.
Po stronie północnej znajduje się Centrum Turystyczne nad Zalewem Brodzkim.

Koniec szlaku zlokalizowany jest przy wiacie rekreacyjnej w Rudzie – obok szkoły, na wprost mola.
Kilometraż szlaku:
0.0 Początek szlaku, tama w Brodach
1.2 tunel, droga nad zalewem
1.7 wieś Ruda ul. Długa, skręt w polną drogę
2.8 skraj lasu - potok Ruśnia, skręt w prawo
3.5 ul. Spokojna w Brodach, pomnikowy dąb
4.0 ul. Wójtowska w Brodach, punkt widokowy - skręt w lewo
4.7 ul. Radomska - pomnik majora AL pseud. „Dr Anka”
5.3 stacja PKP Brody

🌳 Trasa spacerowa: Wokół Jeziora Łagowskiego

• Początek trasy: Radzyń Podlaski
  • Dystans: 9,4 km
  • Czas trwania spaceru: 3 godz. i 37 min.
  • Przewyższenia: 94 m
  • Suma podejść: 969 m
  • Suma zejść: 967 m

Kulkam poleca tę trasę

Spacer wokół Jeziora Łagowskiego szlakiem nordic walking (żółty i czerwono-żółty) - większość trasy biegnie lasem tuż przy brzegu jeziora. W samym Łagowie można zatrzymać się na obiad oraz podziwiać zamek joannitów i drugie jezioro - Trześniowskie (Ciecz).

🌳 Trasa spacerowa: SMAKOWANIE SANDOMIERZA

• Początek trasy: Annopol
  • Dystans: 3,78 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 16 min.
  • Przewyższenia: 52 m
  • Suma podejść: 92 m
  • Suma zejść: 90 m

Sandomierz poleca tę trasę na spacer

Magia Sandomierza przejawia się nie tylko w niezwykłych zabytkach. To również przekazywane z pokolenia na pokolenie tradycyjne przepisy kulinarne, przeplecione z nutką nowoczesności. Ale to nie wszystko! W Królewskim Mieście możesz rozsmakować się w bogatych zbiorach dzieł sztuki, od obrazów, przez filmy i fotografie, aż po szeroki wachlarz poetyckich „smaczków” autorstwa lokalnych artystów. Przejdź nasz spacer i zakosztuj lokalnych atrakcji !

Idealne na spacer

🌳 Trasa spacerowa: Szlakiem Szumów

• Początek trasy: Krasnobród
  • Dystans: 15,15 km
  • Czas trwania spaceru: 4 godz. i 27 min.
  • Przewyższenia: 76 m
  • Suma podejść: 332 m
  • Suma zejść: 361 m

Szymek84 poleca tę trasę na spacer

Większość trasy pokrywa się ze Szlakiem „Szumów” - jest to okrężny szlak pieszy o długości 17 km biorący swój początek w Suścu na stacji PKP i tam kończący swój bieg. Kierunek jego zwiedzania jest dowolny, jednak dla mniej wprawionych piechurów polecam zwiedzanie idąc na zachód. Istnieje wówczas możliwość skrócenia trasy do 12 km przy jednoczesnym obejrzeniu najciekawszych fragmentów. Szlak prowadzi przez atrakcyjny i bardzo popularny w Polsce rezerwat "Nad Tanwią". Powstał on w 1958 roku i obejmuje swym zasięgiem powierzchnię ok. 41 ha. Chroni najpiękniejsze fragmenty dolin rzeki Jeleń i Tanew wraz z seriami małych wodospadów. Na zakolu rz. Tanew w miejscowości Huta Szumy (dawniej Rebizanty) na odcinku 400 m znajduje się ich aż 24. Charakteryzują się regularnym położeniem, przeważnie wzdłuż prostych linii, poprzecznie do brzegu rzeki a od dźwięku spadającej wody nazywają je „szumami”.

🌳 Trasa spacerowa: XXIII Konecki Maraton Pieszy 50 km

• Początek trasy: Parczew
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 48,13 km
  • Czas trwania spaceru: 11 godz. i 59 min.
  • Przewyższenia: 157 m
  • Suma podejść: 3 149 m
  • Suma zejść: 3 183 m

Jedrula77 poleca tę trasę

120 osób wędrowało w sobotę po ziemi koneckiej. Wyruszyli ze Stąporkowa, by po pokonaniu 50 kilometrów zakończyć rajd przy ognisku w Sielpi. W niedzielny poranek piechurzy otrzymali dyplomy, medale i upominki.
Konecki oddział Polskiego Towarzystwa Turystyczno – Krajoznawczego po raz 23. zaprosił amatorów długodystansowych marszów na Konecki Maraton Pieszy "Konecka 50-tka”. Zaproszenie przyjęli turyści nie tylko z powiatu koneckiego, ale także między innymi ze Skarżyska Kamiennej, Kielc, Opoczna, Warszawy, Tomaszowa Mazowieckiego czy Wrocławia. W imprezie uczestniczyła także liczna grupa ze Słowacji.

Trasa Maratonu: Stąporków - Błaszków -Wólka Plebańska - Murawki - Gagaty Sołtykowskie - Piekielny Szlak - Nadziejów - rez.Skałki Piekło pod Niekłaniem - Furmanów - Wielka Wieś - Grzybów - Czarniecka Góra - Czarna - Janów - Ostre Górki - Wąsosz Nowiny - Skałki Piekło - Piekło - Sielpia

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Park Skaryszewski - od fabryki Wedla przez pomniki, wyspy i zakątki parku nad Jez.Kamionkowskim

• Początek trasy: Stoczek Łukowski
  • Dystans: 7,11 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 26 min.
  • Przewyższenia: 299 m
  • Suma podejść: 1 738 m
  • Suma zejść: 1 779 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Mar.now

Jesteśmy na Grochowie, na Pradze Południe, w prawobrzeżnej Warszawie. Zacisznej okolicy nieopodal dawnego Stadionu Dziesięciolecia, obecnie - budowy Stadionu Narodowego. Jeden z największych i najpopularniejszych parków wśród warszawskich spacerowiczów, biegaczy i rowerzystów - im. I. Paderewskiego (zwany przez Warszawiaków popularnie Skaryszakiem), warto poznać zaczynając trening, przejażdżkę bądź spacer od przeciwnej strony - od ul. Kinowej. Rozległy, blisko 60-hektarowy park, jest wpisany od niemal 40 lat do rejestru stołecznych zabytków.
Wzdłuż wody - odnogi dalej usytuowanego Jeziora Kamionkowskiego - mijając po lewej most na wyspę OWS (gdzie rokrocznie odbywa się inscenizacja bitwy powstania listopadowego) docieramy do krzyżówki alejek u początku jeziora. Warto tu rozglądać się bacznie, mieszkają tu jeże i podziemnymi kanałami znad Wisły docierają tu bobry, gdyż jezioro to dawne koryto Wisły, na którym przed laty organizowano nawet międzynarodowe mistrzostwa w łyżwiarstwie szybkim (co zimę zamarza, stając się największym lodowiskiem prawobrzeżnej Warszawy). Tu rozgrywają się w maju mistrzostwa stolicy w wakeboardingu i na nartach wodnych, a także smoczych łodzi, w lutym zaś - od 5 lat Bieg Wedla. W części parkowej w odnodze jeziorka żyją także żółwie czerwonolice.
Wzdłuż obiektów sportowych AZS, w tym klubu łuczniczego w parku docieramy od tyłu do amfiteatru, w którym do dziś odbywają sie pokazy filmów, występy artystów - piosenkarzy czy kabareciarzy. W pobliżu można zaspokoić głód w pubie "Pod Pstrągiem", ktory jest jednocześnie wypożyczalnią sprzętu dla wodniaków. Od amfiteatru zaczyna się główna szeroka aleja parkowa, z centralnie usytuowanym potężnym pomnikiem żołnierzy radzieckich i w pobliżu tablicę upamiętniającą Polaków - ofiary z World Trade Center w Nowym Jorku z 11.09. 2001 r.
Jednak nasza trasa prowadzi aleją wokół tego 107-letniego parku - przez zagajnik sosnowy, kamienny mostek, sztuczny wodospad, obok pomników znanych z wielu filmów i seriali tu nakręcanych (Kąpiącej się, Rytm, Paderewskiego, Saperów AK, Sportowców-Akademików...) przez wysepki, plac zabaw aż do ogrodu różanego, vis a vis fabryki czekolady E. Wedel. To właśnie tutaj, w rozarium, nieopodal pomnika Tancerki, królowa Elżbieta II poświęciła pomnik brytyjskich lotników, poległych podczas II wojny. Wokół posadzono 280 gatunków drzew i kwiatów, wiele - unikatowych w skali kraju. Nieprzypadkowo park ten w 2009 r. zyskał miano Najpiękniejszego Parku w Polsce i trzecią lokatę w konkursie na Najpiękniejszy Park w Europie. Zamykając pętlę docieramy w pobliże sztucznego wodospadu i mijając go schodzimy w dół do mostku na wyspę OWS i do parkingu przy ul. Kinowej.

🌳 Trasa spacerowa: SANDOMIERZ – RELAKS NAD WISŁĄ

• Początek trasy: Annopol
  • Dystans: 2,22 km
  • Czas trwania spaceru: 44 min.
  • Przewyższenia: 12 m
  • Suma podejść: 20 m
  • Suma zejść: 20 m

Sandomierz poleca tę trasę na spacer

Masz dość zgiełku miasta i marzy Ci się relaks nad wodą? Istnieje niezawodny sposób, by ukoić zmęczony umysł – spokojny odpoczynek na łonie natury, w otoczeniu zieleni i przy szumiącym akompaniamencie Wisły. Z przystani w Starym Porcie wyruszysz w rejs Wisłą i nacieszysz oczy pięknymi panoramami królewskiego miasta. Kajakiem lub rowerem wodnym zwiedzisz zatoczkę, a w strefie aktywności rozegrasz mecz siatkówki plażowej. Jeśli preferujesz rozrywki intelektualne, zawsze możesz rozegrać partyjkę szachów na świeżym powietrzu, przy którymś ze stolików na wybrzeżu. Odpoczywając na bulwarach wiślanych, nie zapomnij także wstąpić do Sezonowej na naleśniki i orzeźwiającą lemoniadę!

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Lubisz spacery ale nie lubisz przepłacać za artykuły do trekkingu? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Chodzenie na spacery - czy warto?

Spacerowanie przynosi wiele korzyści dla ciała i umysłu. Podczas wszelkich aktywności uwalniają się hormony szczęścia, czyli endorfiny i serotonina. Dlatego ruch pomaga w zwalczaniu stresu i napięcia. Takie korzyści dostarczy Ci nie tylko siłowania, bieganie, czy inny sport, ale również regularne spacerowanie.

Chodzenie na spacery może pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami. Podczas chodzenia angażujemy wiele mięśni, które pracują i spalają kalorie. Dlatego regularne spacerowanie może pomóc Ci w zgubieniu zbędnych kilogramów. Im więcej ruchu, tym większe zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego osoby, które dużo się ruszają i uprawiają sport, mogą więcej jeść bez efektu tycia. Jeśli chcesz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne, w Internecie znajdziesz wiele kalkulatorów, które pomagają je wyliczyć.

WHO podaje, że dzienna ilość kroków dla osoby dorosłej i zdrowej powinna wynosić pomiędzy 6 000 a 8 000 kroków. Natomiast u osób z przewlekłymi chorobami dawka wynosi od 3 500 do 5 500 kroków dziennie.

Spacerowanie obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Regularne spacery mają zbawienny wpływ na układ krążenia. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia żylaków czy pajączków.

Jak widzisz spacerowanie przynosi wiele korzyści zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Jeśli jesteś ciekaw, ile kroków dziennie robisz, możesz zaopatrzyć się w zegarek z funkcją liczenia kroków.

Lubelskie: kraina przyrody i renesansowych zabytków

Województwo lubelskie usłane jest malowniczymi trasami, które idealnie nadają się na spacery. Przyrodnicze bogactwo regionu można podziwiać szczególnie podczas wędrówek szlakami dwóch parków narodowych – Roztoczańskiego i Poleskiego. Jeśli w waszym grafiku znajdzie się czas na zwiedzanie skarbów Lubelskiego, polecamy odwiedziny w urokliwych miastach województwa – docenionym przez komitet UNESCO Zamościu, uwielbianym przez artystów Kazimierzu Dolnym oraz Chełmie i Białej Podlaskiej. Na co jeszcze zwrócić uwagę w tym zakątku Polski? Przede wszystkim na lessowe wąwozy, które przeniosą was do baśniowej krainy oraz, oczywiście, przepiękną stolicę tamtych stron – pełen renesansowej zabudowy i atrakcji Lublin.

Zobacz, co warto zobaczyć w Zamościu, Kazimierzu Dolnym oraz Lublinie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?