Gorączka świątecznych prezentów

Beata SypułaZaktualizowano 
Już rozpoczęliśmy polowania na ubrania, perfumy i książki. To najpopularniejsze świąteczne prezenty. W kryzysie zaciskamy pasa, więc szukamy miejsc, gdzie jest najtaniej. Dlatego trafiamy do outletów, które z polskich ulic i internetu zaczynają wypierać "szmateksy". Szukamy też markowych towarów w e-sklepach. Tam jest taniej - mimo kosztów przesyłki.

Na upominki chemy wydać w tym roku aż 750 złotych. To połowa kwoty zaplanowanej na święta. Polacy wolą ubrania znanych firm - stąd ich buszowanie po sklepach elegancko zwanych "second-hand". Odkąd pojawiły się pierwsze outlety - sklepy z markową odzieżą po przystępnej cenie - to tam kierujemy się w poszukiwaniu niedrogich, a nowych ubrań znanych firm. Do sklepów tych trafiają końcówki serii, nadwyżki produkcyjne, wzory kolekcji, towar po cenach producenta. - W naszych centrach wszystko nabyć można taniej, w cenach od 30 do 70 procent niższych. To prawdziwa atrakcja dla klientów, którzy mogą kupować więcej za mniej, nie tracąc przy tym na jakości - mówi Katarzyna Czapran, menedżer Fashion House.

Outlety spodziewają się tłumu klientów. Z ostatnich badań Deloitte wynika bowiem, że dla 58 proc. Polaków przy świątecznych zakupach liczy się niska cena.

W kryzysowej sytuacji na wojnę ze "stacjonarnymi" outletami ruszyły e-sklepy, także w naszym regionie. To, co tańsze o 30 proc., może być jeszcze tańsze - nawet o 50 procent i dostarczone w ciągu 24 godzin. - Aż 33 proc. Polaków będzie dokonywało spontanicznych zakupów tuż przed świętami - uważa Magdalena Jończak z firmy Deloitte. - To ważny sygnał dla detalistów. Mogą poprzez odpowiednią ekspozycję produktów czy promocję zwiększyć sprzedaż w gorącym okresie.

W tym roku hasło "outlet" - tanie, markowe rzeczy, otwiera kieszenie Polaków. Nadal jednak takich placówek w Polsce jest za mało. Na śródmiejskich traktach królują firmowe sklepy, ale z marką, na którą trzeba sporo wydać. Toteż myśl o świętach i potrzebie tanich zakupów przyspieszyła debiut jednego z pierwszych internetowych outletów. Moutlet.pl założyli właściciele Intymnie.com z Mysłowic - zwycięzcy rankingu Money.pl i "Wprost" na najlepszy odzieżowy sklep internetowy w kraju. Liczą teraz na prawdziwe żniwa.

- Mamy tylko kolekcje outletowe znanych marek. Moutlet.pl honoruje karty rabatowe Intymnie.com. Wprowadziliśmy bieliznę nocną i erotyczną znanych firm. Jako prezent kupują ją także panowie, korzystając z anonimowości i wygody w sieci - mówi właścicielka Weronika Jaromin.

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3